< Tilbake til oversikten

Hvor fort er det mulig å gå ned på ketolyse?

Maylinn26 sa for siden:

I mitt snart 26 årige liv har jeg gjort omtrent alt mellom himmel og helvete for å gå ned i vekt. Jeg nevner i fleng, ikke spise, spise ofte spise lite, slanke piller, slanke te, osv, men syns egentlig ingenting fungerer:( Nå har jeg begynt på ketolyse kuren, å følger den slavisk!
[size=3][/size]
Er du en av de som har erfaring med denne kuren? Få høre fra deg da:):)

Tittit sa for siden:

hei:)
i grunn som beskrevet av meg selv det der.
jeg brukte 4 dager for å komme i ketose.
men har vært i det i 6 uker uten store vekttap.
tror ikke at ketose er noe vidunder tilstand.
men noen sverger til det.
kroppene våres er jo så forskjellige så tror det bare er å prøve,kan hende det virker bra på deg:)

Maylinn26 sa for siden:

Hei:)

Ja jeg ser jo at det er mange som fungerer godt i ketose, å håper dette gjelder meg også:) Man har jo aldri noen garanti. Jeg har vært hos legen, å det er ingenting feil med meg, så gjelder nok bare å finne den riktige dietten. Jeg prøver å leve så karbo fritt som mulig, men å gå i 0 er helt umulig!

Charlott sa for siden:

Om det er Ketolysekuren du skal følge skal du ikke ligge ned mot 0 karbohydrater, men 15-20 gr karb pr døgn ;)

Jo mer forventninger man har til hurtig nedgang jo mer stress blir det fort i kroppen. Så mitt supertips blir å gjemme vekta litt og heller bruke målebånd ;)

Forøvrig - lykke til! :D

Maylinn26 sa for siden:

Noe karbohydrat får jeg selvfølgelig i meg, men jeg prøver å holde meg langt nede... Mye av det jeg har gitt opp er ting vi har spist MYE av her i hjemmet. Sånn som pasta, det har vi spist kanskje 5 dager i uken!:eek:! Forloveden min er baker, så han har pleid å ha med ferskt brød hver eneste morgen, lurer jammen i meg på hvor mye karbo vi har spist hver dag.... USH!

Nerthus sa for siden:

Bare som et tips - det går ikke nødvendigvis raskere med vektnedgang om du kutter karbo helt... er du helfersk på ketolyse anbefaler jeg at du følger den til punkt og prikke i et par mnd før du justerer litt på egen hånd - dette for å unngå å havne i ei felle som du senere kan risikere å anklage ketolysekuren for ;) (jfr "ketolyse virker ikke!" - noe som er dumt om du har spist 0 karbo istedet for 15-20... )

Du sier at du følger ketolyse til punkt og prikke - men NULL karbo er da ikke i ketolysekurens ånd bare så det er sagt - igjen ;)

Hvis du ønsker å spise 0 karbo anbefaler jeg heller skaldemans GI null. Heller følge en retning ordentlig enn å gjøre noe halvveis å risikere å få dårlig resultat.

Flere har hatt ekstremt godt resultat med ketolyse - noen har ikke så godt resultat - vi er alle forskjellige - og du vil ikke vite hvordan ketolyse fungerer på deg før du har prøvd det i hvertfall i et par mnd. :)

Ønsker deg lykke til på ferden!

Catwoman sa for siden:

Heisann!
Jeg veit ikke om du har lest Ketolyseboka? Det er noe jeg absolutt vil anbefale deg :) Den fåes lånt på de fleste bibliotek.
Som sagt før her, så er det 15-20 gr karbo daglig på oss damene. Og det bør stort sett komme fra grønnsaker, salat og litt meieriprodukter. Alle typer grønnsaker som vokser over jorda, bortsett fra mais kan spises. + løk. Velg salat typer som inneholder mye næring, spinat, hjertesalat og ruccola. Spis mest mulig ren mat. Velg fete fisketyper, og kjøtt som feks nakkekoteletter.
Bruk meierismør, seterrømme, kremfløte.
Spis når du er sulten, og til du er passe mett. Du vil få en helt annen metthetsfølelse på lavkarbo.
Også viktig med nok vann, gjerne 2 ltr + per dag.
Ønsker deg lykke til med din nye livsstil, og velkommen hit :D
:klem:
[color=#800080][/color]

Maylinn26 sa for siden:

Jeg ønsker å følge ketolyse, men, det skal sies at jeg har redusert karbohydratene til det minimale for optimal effekt... At dette ikke er tilfelle var jo veldig synd... Det tar tid for en hver å bli vant til nye ting, spesielt når det handler om en totalt ny livsstil..:)

Gerd sa for siden:

Dette er en vanlig nybegynnerfeil :ja:

Anbefaler deg å låne boka på bibilioteket eller kjøpe den.

For å lære "reglene" ,få masse råd og tips, slik at man unngår usikkerhet i det man gjør. Det er menyer der, oppskrifter osv.

Jedg fulgte boka ganske så slavisk i starten Og bruker den faktisk som oppslagsverk ennå :D

Charlott sa for siden:

Som Gerd sier er det en vanlig nybegynnerfeil, kutte ned både på karber OG fett ;)
Men, om man skal tenke litt logisk hadde nok Ketolysekuren vært lagt opp annerledes om Dr.Torkil ikke har kommet frem til at dette er den sammensettingen som har best effekt. Altså, 15-20 gr karbo pr døgn osv :D

Nerthus sa for siden:

Dette er da Gerd - som har lang og god erfaring med ketolyse - OG som har en fantastisk oppskriftssamling - MED bilder for å friste :) - alt i ketolyse-kurens ånd ;) :heia: Gerd!

Maylinn26 sa for siden:

Tusen hjertelig takk for flotte råd!

Jeg spiser verken mais, erter eller løk, heller ikke grønnsaker som gror under jorda:) Det går veldig mye i fett og proteiner. Spiser mye bacon, kylling og oksekjøtt, samt nakke koteletter som du også skriver:)

De karbohydratene jeg spiser kommer fra grønnsaker jeg spiser, samt det lille som er i de meieri produktene jeg spiser, høres det greit ut? Jeg drikker MASSE vann, kanskje opp mot 4 liter!

Jeg har nå i begynnelsen pisket meg litt krem (veier opp selvfølgelig), med et par dråper søtning og noen romessens dråper i. Går det bra? :confused:

Maylinn26 sa for siden:

Tusen tusen takk:) Det skal jeg jammen i meg gjøre:)

Maylinn26 sa for siden:

Kjempe flott med alle råd og tips jeg får nå :) Denne boka skal kjøpes! Så får jeg gjøre så godt jeg kan frem til det :)

Charlott sa for siden:

Høres bra ut! Men litt løk er lov, og veeeeldig godt ;)

Krem er også lov! Igrunn ganske mye godt man kan spise på lavkarbo altså :D

Maylinn26 sa for siden:

Men jeg har gått med grusomt mye vondt i hode de siste dagene, er de vanlig i starten? Til sukkeret har gått ut av kroppen?

Charlott sa for siden:

Kroppen har nok karbohydrat-abstinenser ja, helt vanlig.

Det kan hjelpe om du spiser mer grønnsaker og ikke minst tar Ketolysetablettene :)

Tablettene får du kjøpt via Ketolyse.no om du ikke har funnet dem enda :)

Maylinn26 sa for siden:

Det skal jeg jammen i meg gjøre:) Takk for tipset!

Charlott sa for siden:

Bare hyggelig :D

Håper du kommer fort over abstinens-perioden og at kiloene detter av i passe tempo :D

Jabba sa for siden:

Hei!
Jeg har vært på Ketolyse nå i snart 2,5 år og er strålende fornøyd med dette! God mat og greit og enkelt opplegg å følge....

Maylinn26 sa for siden:

Har både bestilt boken, tablettene, sticks og melet :)

Charlott sa for siden:

Da er du straks skikkelig i gang vet du :D

Maylinn26 sa for siden:

Ja jeg har satt meg skikkelig inn i ketolyse opplegget nå å håper at jeg endelig kan få de resultatene jeg håper på :) 2,5 år ja, det er jo kjemp bra! Da kan det jo virkelig kalles en livsstils endring:) Også er det så godt å slippe å være sulten!

Maylinn26 sa for siden:

Vet du hvor lang tid det tar før jeg får det i posten?

Gerd sa for siden:

Du har det sikkert fredag, tenker jeg :ja:

Brillefia sa for siden:

Jeg raste ned 15 kg på 3 mnd på ketolyse

Maylinn26 sa for siden:

Så raskt ja! Det er jo kjempe bra:D

Maylinn26 sa for siden:

Da syns jeg du er kjempe flink!:)

Er det målet jeg har også... Å gå ned 15 kilo til 17. mai :) Håper å nå målet!

Gerd sa for siden:

Jeg mener å huske at de sender ut mandager og onsdager. Og det tar ikke mer enn et par dager. ( ikke gjort det hit til Valdres i vertfall :D)

Maylinn26 sa for siden:

Ja jeg bor i Gol, så det kan vel ikke være så stor forskjell:)

oliven83 sa for siden:

Hei,,
Jeg begynte på ketolysekuren for 9 uker siden. Har ca 20 kilo å ta av.. har fulgt kurenog var i ketose fra dag 2. Har brukt målebånd og tre ganger vekt. Har alt i alt gått ned ca 3 kilo, og noen få cm tilsammen.. ikke særlig oppløftende gitt :/
denne kuren er absolutt ikke noe for meg, så jeg skal hive meg på south beach dietten igjen.. den har jeg hatt fantastiske resultater med! Eneste feilen jeg gjorde, var at jeg ikke fortsatte med livstilsendringen etter oppnådd og ønsket resultat. Jeg er NØDT å trene regelmessig, da kommer alt som har med mat seg helt naturlig..

mao, ketolyse er ikke for alle..

hva tenker dere andre der ute om dette? Gerd, som er ketolyseguruen her inne? andre? synes det er så rart at man kan ha så ufattelig forskjellig resultater med denne vidunderkuren/livstilen som ketolyse liksom skal være..

:/

Megvel sa for siden:

Dere som kommer fra en eller annen kur som er lavkalori - det er flere faser i dette!

1. Få fart på forbrenningen igjen. Dette kan ta opp til seks uker. Dette innebærer å spise rikelig, etter sulten, med minst 50% fett og 5% karbo og få fyr på bålet igjen. Resten protein. Det kommer til være veldig deilig. Noen går ned mye i denne fasen. Noen går ikke ned, noen blir bare forstoppet og tror de går opp (se linfrø).
  2. Vekttap. Etter at du har fått varmen opp og fått møte fenomenet sulten og mett igjen og begynner å virkelig gå ned.

Ikke gi det på båten før etter seks uker, og får du ikke fart på fettforbrenningen så er det tid for å se om alt er riktig. Se andres journaler der de har gått ned mye og se menyene deres!

Maylinn26 sa for siden:

Jeg tenker at alle er forskjellige, å alle har forskjellige måter som er bedre eller verre for sin egen kropp:) For min egen del har jeg vært i ketose i 10 dager, å siden jeg veide meg for 8 dager siden har jeg gått ned over 4 kilo, forloveden min har også gått ned 4 kilo :)
[font=Palatino Linotype][/font]
Lykke til med din vei!

Megvel sa for siden:

Så bra! :heia:

Maylinn26 sa for siden:

Tusen takk! Ja det meste er nok vann, men allikevel er jeg fornøyd :)

Megvel sa for siden:

Nåja, om du ikke har femti å miste er vel halvannet kilo vann...

Maylinn26 sa for siden:

Hehe! Nei 20 totalt:) 16 igjen:)

Kanskje sa for siden:

Så flott at du gå ned :-) Jeg gikk ned til å begynne med men nå har det stoppet opp. så jeg må nok analysere litt hva jeg spiser hver dag, og se hva som er feil. regne og telle og veie mat.

ylvavly91 sa for siden:

hei folkens. Hvilke tabletter er det man skal ta? har ikke begynt enda, biblioteket må kjøpe boken før jeg får lånt den. Bruker foreløpig spirulina, og lurer da på om det egentlig er nødvendig med mange flere tabletter? spirulina'n har jo omentrent alt :D

Kanskje sa for siden:

Jeg tar vanlig multivitamin fra helsekosten. Håper det er godt nok.

maxit sa for siden:

Jeg har tidligere gått ned mange kilo på ketolysekuren. Men nå har jeg stått i ro i fire uker (aldri skjedd før at jeg har stoppet!). Er i ketose, så skjønner ikke hvorfor jeg ikke går ned :S

Kanskje sa for siden:

Jeg står også fast, trodde at så lange man spiste fett, og lite karber så ville man gå ned i vekt ... men slik er det ikke her:(

Charlott sa for siden:

Har du forsøkt å følge oppskriftene i boka litt slavisk?

Maylinn26 sa for siden:

Nå kan jeg kun snakke for meg selv. Jeg bruker ikke oppskriftene i boka, men er flink til å veie, spise mye kjøtt, kuttet ut pepsi max, bruker lite tilsatt søtning, pluss at jeg er flink til å spise grønnsaket til hvert måltid. Jeg har hatt en fin vekt nedgang :) Også drikker jeg mye vann! Masse vann!

Maylinn26 sa for siden:

Bruker du mye søtning?

Kanskje sa for siden:

Bokens oppskrifter ble litt feil for meg, for mange inneholder fisk og andre ting jeg ikke spiser :( Så jeg har brukt oppskrifter fra forumet.

jeg drikker ikke brus, men drikker svakt utblandet funlight saft, og et krus eller to med te søtet med natreen. Kjøpte sukrin, men følte at jeg måtte bruke så masse for å få efekt i forhold til natreen.

Maylinn26 sa for siden:

Ja sukrin er jo 100 prosent karbo også.... Jeg vet jo at søtning er partystopper for noen, men langt fra alle... Det er jo så vanskelig å vite hvorfor akkurat du ikke går ned i vekt... Jeg vet jo at det er mange som omtrent kan hele nedpå både fløte og fett, å de bare raser ned i vekt! Mens andre må styre kalori inntaket sitt, noen kan ikke spise for mye fløte, noen reagerer på nøtter... Nei det er vanskelig å vite altså..

ylvavly91 sa for siden:

Takker :)

Charlott sa for siden:

Du kan vel bruke oppskriftene der selv om du dropper de med fisk?

Legg ut en typisk matdag så får du helt sikkert tips og råd :)

Charlott sa for siden:

Sukrin tas ikke opp i kroppen og gir derfor ikke blodsukkerstigning.
Effekten er mao 0 karber :)

Maylinn26 sa for siden:

Er det? Så jeg kan bruke det uten at jeg går ut av ketose?

Charlott sa for siden:

Yepp! :D

Maylinn26 sa for siden:

Jeg fant denne i henhold til sukrin:
Sukrin er et 100% naturlig og økologisk produkt, basert på sukkeralkoholet Erythritol. Erythritol finnes naturlig i bl.a. pærer, meloner og sopp, og har således blitt spist av oss mennesker i lang tid .
Sukrin er betegnet som karbohydrater, men oppførerer seg ikke som vanlige karbohydrater som sukker eller stivelse. Sukrin blir ikke benyttet som energi i kroppen, men utskilt ubrukt gjennom urinen. Du trenger derfor ikke telle med Sukrin når du teller karbohydrater. Dette gjør Sukrin velegnet ved lavkarbo-kosthold, og for alle som vil unngå unødvendige karbohydrater.
Lånt fra en hjemmeside.

Du skjønner jeg var på helsekosten i går, å da spurte jeg etter søtning uten karbo, å fikk sukrin, når jeg kom hjem så jeg jo at det sto 100 gram karbo per 100 gram vare! Ikke rart jeg lurte:confused:

Gerd sa for siden:

Oversikt fra diabetesforbundet over søtstoff og. bl.anna påvirkning på blodsukker: www.diabetes.no/S%C3%B8tningsstoffer.9UFRvO2X.ips

Og jeg anbefaler å bruke ketolysetablettene (eller andre typer med tilsvarende samme innhold). De er skreddersydd for et ketosebasert kosthold. De er delt opp i 3 foskjellige, fordi noen vit/min. hindrer hverandres opptak. Står godt forklart i boka, samt noe på www.ketolyse.no

Charlott sa for siden:

Det står godt forklart i det klippet ditt :)

Kanskje sa for siden:

har ikke nettbank så jeg får ikke bestillt fra ketolyse.no. Min svigermor prøvde å bestille, men fikk ikke registrert betalingen. til slutt var hun så dampende av irritasjon at vi gav opp hele prosjektet . fikk boken i en bokhandel, og vitaminer på helsekosten .... selv om jeg nok burde ha ketolysetablettene

Maylinn26 sa for siden:

Jeg går ikke på ketolyse tablettene enda, men jeg kjøper det jeg trenger ved siden av på apoteket:) Kanskje ketolyse rett og slett ikke passer for deg? Jeg vet jo ikke da men...

Husmor27 sa for siden:

Jeg har ikke boka enda - men startpakken er bestilt. Tenker at den bør være her i dag/mandag ;) Vi startet forrige mandag.. Så om du har boken og kost tilskudd.. Så er du jo godt på vei da :p

Maylinn26 sa for siden:

Men om vekten ikke vil nedover så ville jeg kanskje begynt å tenke party stoppere... Kan jo hende at søtnings stoff får vekten til å stoppe opp?

Charlott sa for siden:

For å ikke gjøre oppstarten mer komplisert enn nødvendig er tommelfingerregelen at man ikke tenker partystoppere i oppstarten.

Det vil gjerne ta noen uker før kroppen er skikkelig i gang med fettforbrenning, vekttapet vil gjerne gå litt i rykk og napp og særlig på kvinner vil/kan mens/eggløsning spille inn :)

Etter noen mnd og med ukers stillstand kan man begynne å tenke partystoppere :)

Maylinn26 sa for siden:

Nei men som jeg forstår hadde hun allerede forsøkt i 7 uker, å da bør man vel begynne å tenke det? Eller syns du man bør drøye det litt lengre?:confused:

Charlott sa for siden:

Om jeg ikke er helt på jordet har husmor27 kun holdt på noen få dager :)

Maylinn26 sa for siden:

Nei men det var ikke henne det gjalt, det var "kanskje" det gjalt. Jeg kjenner husmor, å det var ikke henne vi snakket om;)

Charlott sa for siden:

Hehe, da har det blitt litt siteringskrøll, for det er henne du siterte ;)

Husmor27 sa for siden:

:confused: Hm det kan det jo være, eller så kan hun jo rett og slett ha fått i seg for lite fett da? iom at det er en ganske vanlig nybegynner feil.. :)

Håper de som har gått lenge på ketosekuren vil gi henne gode råd:D

Ashley sa for siden:

Har superkort erfaring her med ketolyse, men det at man spiser seg ned i vekt er jaggu meg sant. Ivertfall for min del. Har gått ned 1 kg siden mandag, og JA jeg har spist 3 måltider og kveldssnack, og ikke trent i det hele tatt! (hvordan kunne man tro at å spise en frokost med 2 speilegg og masse bacon funker!)

Håper bare ikke det stopper opp, og skal teste om jeg er kommet i ketose for nå har jeg bestilt stix. Men som flere her inne sier så går du sikkert ned en del de første 2 ukene, så stopper det litt opp i uke 3 og 4. Som regel har jeg trent som en gal, og heller unnet meg noe godt i ny og ne. funker dårlig! du går opp og ned som en jojo, tar av litt, og går opp igjen. sånn vil jeg ikke ha det, du verken holder deg i form eller går ned på å småspise karber. ivertfall for min del for jeg er svak for karbohydrater. jeg ville sagt at denne dietten er ganske troverdig :D en revolusjon.

En kort teori: Hvis "verdens mest sexy kvinne" Megan Fox får drømmekroppen av å leve LCHF skal jaggu vi også klare det! :p

Ellekaramelle sa for siden:

Jeg er nettopp begynt på lavkarbo/ketolyse selv, seks dager nå. Veldig kjekt å lese om andre som holder på, jeg får masse oppmuntring og gode tips overalt her inne på forumet..:)

De to siste dagene har jeg imidlertid følt meg uvel og småkvalm. Har ikke lyst på mat, og føler meg mett hele tiden. ( kan ikke huske sist det hendte meg) Jeg drikker en god del som jeg pleier, men har en ekkel smak i munnen, og sliter med alt dette fettet som jeg skal ha i meg. ( jeg spiser den fettprosenten jeg skal ha,men syns det er MASSE.
Mange års tro på at "fett gjør feit" er ikke en tanke man kvitter seg med på en uke .
Bortsett fra det, er vekten snill med meg, og jeg har gått ned en kilo. Så jeg fortsetter med godt mot, og pusser tenna en gang til...:D

Husmor27 sa for siden:

Den vonde smaken i munn har jeg og - å en ånde som er hinsides :lol:
Først begynt å kjenne litt rumling de par siste dagene, men slett ikke som før da tarmene omtrent vrengte seg he he...
Så :heia: :heia: til deg - har holdt på omtrent like lenge som deg :klem:

Sol-Angelica sa for siden:

Jeg har holdt på (runde 2) siden 30 des. 2010. Har en app på mobilen der jeg legger inn nedgangen og den viser at jeg har en nedgang på 0.7 kg i uka (det forandrer seg litt, hadde 0.9 tidligere men har en stilleperiode nå..).

ylvavly91 sa for siden:

Den vonde smaken i munnen vill vell si at du er i Ketose! :)

ylvavly91 sa for siden:

Hva heter den Appen? (a)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.