Hei!
Min mor startet på lavkarbo i januar nå i år. Hun har tidligere slitt en del med luft i magen, og ubehag i den anledning. Nå er hun kvitt det problemet, og takker lavkarboen for det. MEN nå er det derimot et annet problem, nemlig mangel på avføring. Hun har spist linfrø, får i seg rikelig med væske, trener, og spiser det samme som meg, som faktisk har litt vel mye avføring som er ikke helt fast.
Kan det være at jeg spiser for mye fett?
Og hva kan hun gjøre for å få fart på magen? Avføringsmiddel er ikke aktuelt, for det ender bare med mageverk for min mor, og null avføring.
Frokost, noen timer etter at vi har stått opp:
2-3 egg, skinke, ost, salat, majones, olivenolje, litt sukkerfri ketchup. (varierer mellom omelett, ostewraps og eggesalat)
Middag: kjøttdeig av svin, kylling, eller fisk med grønnsaker. Enten i form av isbergsalat og agurk, eller bukettblanding som man får på rema (står 2,8 g kh pr 100 g). Så har vi en saus av creme fraiche. Ofte bruker vi tomatpure (landlord sin) også. Enten sammen med creme fraiche, eller på kjøttet.
Stortsett er vi mette resten av dagen etter middagen, eventuelt tar vi middagsrester til kvelds.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.