Jeg har ett problem jeg ikke helt vet hvordan jeg skal klare og løse. Det har seg sånn jeg har mulighet til å dra på ett kurs/konferanse 4-6 mars. Der blir det servert mat, og man sover på skolen det er på. Jeg har fryktelig lyst til å dra, men det er helt uaktuelt og ha en "sprekk". Det jeg føler vil bli vanskelig er jo å få i meg nok lavkarbo mat. Derfor lurer jeg på om noen har vært i en lignende situasjon, eller har noen tips om hva jeg skal gjøre? Kommer jeg ikke frem til noe er jeg redd jeg må bli hjemme..
Hvor skal du og hvordan ordner man med mat? Er det konferanse/hotell-liknende er frokost og lunsj vanligvis buffet hvor man kan plukke selv, er det typisk "skole" frokost ta med knekkebrød/lavkarbobrød og spis bare pålegget.
Serveres middag - går det an på forhånd å be om å få grønnsaker og/eller salat ekstra istedet for potet/ris/pasta.
Ring og spør på forhånd! Jeg har aldri hatt problemer med slike tilfeller og har hatt en del borteturer både innenlands og utenlands :)
Jeg skal til Oslo på en skole, Ellingsrud skole heter den. Dette er en SU konferanse, og jeg regner med at alle sover i gymsalen ellernoe. Så jeg vil tro at maten er enkel, er flere hundre som kommer, derfor synes jeg det er litt vanskelig og spørre de om "spesial mat", hehe.
ha med litt påleggspakker, som skivet ost, eller de små babybel ostene og sånn :) og nøtter er gull verdt :) kanskje du kan ta med glass med cocosa, da kan du ta litt oppi kaffe/te for å få opp fettet! osteknekkis er jo også lett og lage før man drar, så kan du bare ha de med deg i en boks :)
Det er sikkert en butikk i nærheten du kan stikke til og kjøpe egen mat om middagen er helt feil. Ellers ved brødmåltider kan du spise kjøttpålegg og ost. Eller egg om de har det også. Kanskje ta med noe proteinpulver å lage deg shake av også.
Du kan selv ta me salat eller andre grønnsaker til middagen og bare spise kjøttet/ fisken som blir servert..... Eller ha med deg en salat med kjøtt og dressing hvis det serveres mat som pizza eller gryteretter.
Jeg tror det er lurt å ikke la kostholdet bli en hindring for å gjøre ting du har lyst til:) Lykke til:)
Husker da jeg begynte med lavkarbo (ketose) så ble jeg kjempestresset og rådvill da jeg skulle på en 3 dagers studiesamling. Nå bodde riktignok jeg på hotell hvor det var minibar. Men undervisningen skjedde ved en skole langt unna butikker. Jeg laget med meg salat for 3 dager som jeg hadde i minibaren, så hadde jeg lunsjen klar. Når det gjelder middag er det ikke så ofte det er et problem. Det er som noen her beskriver et problem hvis du får lapskaus, pizza og pasta. Du kan evt spise en liten porsjon middag for syns skyld, også fylle på med ost, cocosa osv etter middag.
Lykke til
(NB: jeg er ikke lenger stresset når jeg reiser bort, må bare lære seg hva som er fin turmat)
Tusen takk for alle gode råd! Jeg får planlegge godt, og ta med litt før jeg drar :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.