< Tilbake til oversikten

Trening på Atkins

#1

Silvandar sa for siden:

Det har vært veldig mye fokus på riktig kosthold her, men ingen har så langt kommet inn på trening i forbindelse med lavkarbohydratkosthold her, så vidt jeg kan se, enda jeg anser det som veldig viktig.

Det er en kjennsgjerning at anaerob trening er vanskeligere med atkins, mens (for min del) så går aerob trening mye bedre grunnet jevnt blodsukker.

Jeg starta å trene samtidig som jeg begynte på induksjon, og er nå oppe i to til tre gåturer på 2-3 timer hver uke, og forsøker å få ihvertfall en halvtime hver dag i de dagene jeg hviler ut mellom disse lengre turene. Jeg driver og funderer på å legge inn styrketrening i tillegg, siden armene mine føler for å få sitt, de også. Hva slags treningsopplegg har dere andre lagt dere på, og hva fungerer, og hva fungerer IKKE?


#2

Nille sa for siden:

I ABTB er det er tråd som heter "Excercise is non-negotiable", det anbefales også sterkt i boka. Trener du forbrenner du mer - så enkelt er det. Jeg tror det er 8-10 forskjellige sider i DANDR som omtaler viktigheten av trening. Men nå er det jo veldig mange som IKKE letter på baken i det hele tatt og kiloene renner av.

Sjøl sliter jeg med skiveprolaps/isjas og er avhengig av å trene ryggen hele tiden. Jeg og fysioterapeuten har funnet et program som hjelper for meg og som jeg kan gjøre hjemme. (Etter å ha vært støtte medlem på Sats i 3 år etter prolapsen)
Dessverre er jeg ikke flink nok...... Jeg bruker AB-slide og Smart-Gym.

SmartGym. Strikker i et sinnrikt system festa på døra. Anbefalt av fastlege fysioteroapeut da det ikke belaster muskler på samme måte som vekter. Tok den ned fra døra i forbindelse med jul og har ikke kommet i gang igjen ! Les om det here

Så bruker jeg den originale AB-slide. Det har vist resultater, jeg kan se antydningtil magemusker og hvis jeg skulker unna merker jeg de på ryggen med en gang. Jeg bestilte min fra USA. Sønnen min har samme problem. Kjøpte en til ham på Ellos, mye billigere, men det var en mer skranglete og ustødig versjon. Men han bruker den og merker og stor forskjell med/uten.

Jeg var deltids treningsnarkoman i mine unge dager - trente vekter og aerobic 3-4 ganger i uke MINST. Etter at ryggen begynte å skape seg har det blitt mindre og mindre. Jeg kan ingenting om trening og hva som er best, jeg har funnet MIN måte etter råd fra fysioterapeut. Og når det er vær for det spiller jeg golf 2 ganger pr uke. Det er god trening å gå 18 hull med 8 kg bag på ryggen. Alt etter hvor mange slag jeg bruker er det god trening å løfte opp, bære, sette ned, løfte opp bære - den golfbagen over 100 ganger i løpet av en runde ! Jeg har lært meg å løfte, bære og sette ned riktig og har aldri vondt i ryggen etter 3-4 timer !! Gleder meg til det blir varmt igjen !
Det er flott om noen som har greie på det kan komme med råd og tips til trening. Jeg er som nevt totalt amatør !


#3

Carbokiller sa for siden:

oh yeah, jeg trener. Vel og merke hvis jeg har sovet mer enn fem og en halv time fordelt på en og en halv uke.... (grunnet syk unge) For meg er treningen alfa og omega pga så mange bilulykker jeg har vært i med medfølgende skader. Og så blir man sterk, får muskler, forbrenner masse og går fortere ned i vekt. Og ikke minst så hjelper det utrolig på humøret! Min plan er to timer på helsestudio mandag, onsdag og fredag, samt en time vannaerobic på torsdager kombinert med en times gåtur med vogn et par/tre ganger i uken. Og så har jeg et hus på 350m2 som virkelig krever sin kvinne å holde rent. Et helt dagsprosjekt å vaske, støvsuge dette kråkereiret!

Så nå håper jeg at ungen og jeg snart er på beina igjen så det går an å komme seg ut å trene igjen. Imens har jeg nøyd meg med gåturene.


#4

Skorpia sa for siden:

Jeg må inrømme at jeg ikke er flink til å trene,men jeg går en god del og det er bakker der jeg bor,så når jeg skal hjem fra jobb har jeg 25 minutter med oppoverbakker,men til jobb 20 minutter med nedoverbakker.

Går også litt utenom,for jeg er ikke flink med disse treningsoppleggene,de skjærer seg oftest etter en uke.
Er litt nysjerrig på pilates,som enkelte sier er veldig effektivt,får kjøpt video på TV-shop,men er redd det skal gå med det som med trimsykkelen som står i garasjen og diverse andre treningsapparater.
Hvor mange nordmenn har kasta bort penger på ting de ikke bruker????
Men jeg vet at nå som jeg nærmer meg akseptabel vekt må jeg få stramma opp magemuskulaturen,og pilates virker interessant.
Skulle gjerne ha noen synspunkter på det.
Noen med erfaring?
Så for guds skyld gi meg svar.
Er det greit nok til å holde interessen i minst 2 uker????



#6

Skorpia sa for siden:

Herregud,den er jo som alt annet:-) ikkeno for meg vettu:-)

HVEM HAR TATT PATENT PÅ SJUMILSSTØVLENE?:D

Men alvorlig talt,ønsker synspunkter på pilates.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.