Tja... han sier at han ikke vil avfeie lavkarbo - og dreper det han sier i setningen etterpå med at
Men dietten er upraktisk og vanskelig å følge over tid, og forskning viser at etter to år er resultatene etter vektnedgang med en lavkarbo-diett eller lavkalori-og andre dietter den samme.
Så jeg måtte jo sende inn et spørsmål til han i "dagens spørretime" om akkurat dette med at lavkarbo er vanskelig å følge... som om lavkcalori/lavfett dietter er så jævlig lette å følge... da hadde vi jo alle gått på slike og vært slanke og fine alle sammen jo!
Jaja... vi skulle hatt vår egen www.helseklubben.no med lavkarbo-filosofi - noen som blir med og utvikler en sammen med meg? ;)
Hehe, jeg synes det er litt morsomt at argumentet "Det er så VANSKELIG" ser ut til å rangere så høyt blant folk som ikke vil anbefale lavkarbo. Jeg mener...
"Jeg vurderer å slutte å røyke." "Nei, det er jo så vanskelig å gjennomføre, du må jo kose deg også!"
"Kanskje jeg burde begynne å trene et par ganger i uka?" "Nei, det tar jo masse tid og det er mye lettere å la være!"
Jeg var klar for å bidra med høylydt fnising og latterlige kommentarer her altså, men så leste jeg artikkelene og sitter med så enorm flau smak i munnen at jeg tror jeg går og pusser tennene heller.
Jeg synes det er fascinerende og tragisk at alle høykarbo-folk som omtaler lavkarbostudier viser til den tullestudien der lavkarbogruppen fikk slanke seg i tre måneder og så gikk over på vedlikehold mens lavkalorigruppen slanket seg i to år. Fantastisk sammenligningsgrunnlag...
:eek: Å herregud! Annenhver av de voksne pasientene opereres?
? vi snakker om vg-debatt sidene - ikke om lavkarbo-forumet :) den nye eksperten er i vektklubben.no - ikke her hos oss :) Jfr første innlegget i denne tråden :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.