< Tilbake til oversikten

Noen med behov for lett blodtrykksøkning? Ny ekspert i vektklubben.no

Nerthus sa for siden:

www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10014476

Tja... han sier at han ikke vil avfeie lavkarbo - og dreper det han sier i setningen etterpå med at

Så jeg måtte jo sende inn et spørsmål til han i "dagens spørretime" om akkurat dette med at lavkarbo er vanskelig å følge... som om lavkcalori/lavfett dietter er så jævlig lette å følge... da hadde vi jo alle gått på slike og vært slanke og fine alle sammen jo!

Jaja... vi skulle hatt vår egen www.helseklubben.no med lavkarbo-filosofi - noen som blir med og utvikler en sammen med meg? ;)

Rin sa for siden:

Hehe, jeg synes det er litt morsomt at argumentet "Det er så VANSKELIG" ser ut til å rangere så høyt blant folk som ikke vil anbefale lavkarbo. Jeg mener...

"Jeg vurderer å slutte å røyke." "Nei, det er jo så vanskelig å gjennomføre, du må jo kose deg også!"

"Kanskje jeg burde begynne å trene et par ganger i uka?" "Nei, det tar jo masse tid og det er mye lettere å la være!"

:cool:

Deanna sa for siden:

Jeg var klar for å bidra med høylydt fnising og latterlige kommentarer her altså, men så leste jeg artikkelene og sitter med så enorm flau smak i munnen at jeg tror jeg går og pusser tennene heller.

Operasjon er åpenbart løsningen. Det er notert.

Nerthus sa for siden:

Hahahaha utrolig bra sagt! Den så jeg ikke gitt - takk for at du hjelper til med å snu ting litt på hodet ;) noterer til senere bruk

Supera sa for siden:

Jeg synes det er fascinerende og tragisk at alle høykarbo-folk som omtaler lavkarbostudier viser til den tullestudien der lavkarbogruppen fikk slanke seg i tre måneder og så gikk over på vedlikehold mens lavkalorigruppen slanket seg i to år. Fantastisk sammenligningsgrunnlag...

:eek: Å herregud! Annenhver av de voksne pasientene opereres?

Nerthus sa for siden:

Sendte inn DET fine spørsmålet jeg... tror du det kom på trykk? ;)

Supera sa for siden:

En follow-up til slankeoperasjons-iveren til Senter for Sykelig Overvekt i nettmøtet:

Alt mulig før en fedmeoperasjon... Likevel så opererer de halvparten av de voksne? Does not compute.

arnakristin sa for siden:

Mmmmmmmnei, tror nok han har sklidd rett inn i Vektklubb miljøet til at du får noe svar, he, he…

Pøsh sa for siden:

Svarte han ikke på flere spørsmål enn de som ligger der nå?
Må jo ha kommet flere, mener jeg.

olsoraune sa for siden:

Forumet er kun brukerstyrt og har ikke noe ekspertpanel star det i introduksjonen - ny politikk na eller.............?

Nerthus sa for siden:

? vi snakker om vg-debatt sidene - ikke om lavkarbo-forumet :) den nye eksperten er i vektklubben.no - ikke her hos oss :) Jfr første innlegget i denne tråden :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.