< Tilbake til oversikten

Peppes pizza

Mellon sa for siden:

Skal på peppes med nye jobben på fredag, og jobber med en slagplan. Jeg håper jeg kan bestille egen mat- tenkte uasett å være ærlig å si jeg går på lavkarbo kos. Tenkte å bestille cæser salat med kylling, og bare ta bort krutongene, eventuelt bestille uten.

Men trenger hjelp med hva jeg skal si anngående livstilen min. Kan dere kommen med noen gode komentarer jeg kan si om jeg blir stilt mot vegge? Dette er mitt største problem og som fører til at jeg gang på gang spiser karber i selskap med andre. De ser stykt på meg om jeg ikke spiser brødet, de undrer seg over fettmengden, og jeg liker ikke å snakke om at jeg slanker meg.

Når det gjelder at jeg ønsker å gå ned i vekt, ja så klart, men hadde aldri holdt ut med lavkarbo så lenge jeg har kun pga vektap, får det har ikke hvert sånn veldig skryt (begynte i september) Er så mange andre grunner til at jeg spiser lavkarbo- vektap er en god bonus som hjelper i tider der den late personen i meg titter frem og ønsker å slenge i seg en lett skive eller pasta med ost

Nerthus sa for siden:

Jeg var på peppes i januar og spiste cæsar-salat - vel det ER ikke cæsar-salat de serverer! Ikke romano-salat, svært lite kylling og rømmedressing... ick... anbefales ikke! Bestill heller burgereren med salat til og la være å spise brødet sier nå jeg :) - da er det større sjanse for at du blir ordentlig mett ihvertfall.

Hvem er det som "stiller andre opp mot veggen" hvis de ikke følger mengden i alt de gjør??
Her må du nok manne deg opp litt selv og stå for dine valg. Si at du ikke tåler karbo særlig godt lengre - er det noen som gidder å bry seg med å komme med detaljerte spørsmål får du heller smile og si "voldsomt så engasjert/interessert du er i hva JEG velger å spise da - så lenge jeg er fornøyd så er det vel greit for deg?"

Og det at de ser "stygt" på deg når du ikke spiser brød - ærlig talt! Du må da ikke la ANDRE bestemme hva du skal spise - du tar da egne valg i livet som oss andre? Hvis man spiser karbo mot sin vilje fordi man mener andre ser stygt på en når man ikke spiser brød... da spørs det om du må ta en liten gjennomgang av hvem som har kontrollen over livet ditt - DU eller "alle andre"... ;)

Jeg kan nesten love deg at om du fast, bestemt og konsist beskriver hvordan du spiser - (hvis noen spør) - så vil flere snakke mer med deg etterpå og lure på hvordan DE også kan gjøre dette... spesielt om du nevner alle fordelene :)

Charlott sa for siden:

Er helt åpen om at jeg spiser lavkarbo og det blir stort sett akseptert uten noe om og men, De få gangene det har blitt uggne kommentarer har jeg brukt "føler meg så mye bedre og mye mer opplagt med stabilt blodsukker" kortet. Fungert veldig greit de få gangene det ikke er sted og plass for en større kostholdsdiskusjon ;)

Furine sa for siden:

Er jo berre å seie at du har gjort eit bevisst valg, for helsa di. Det seier eg, då held som regel folk kjeft eller nikkar og seier at det er lurt/bra. Om folk stirer eller "peikar", la dei gjere det, dei har ingen rett til å diktere noko som helst.

Mellon sa for siden:

Tusen takk alle sammen. Stemmer nok at jeg lett bukker unna for mengde presset, men er frustrerende når de ikke forstår. Har prøvd å forklare det til min venninne, alikevel server hun meg saft, oppskåren frukt, eller tar med hvitløksbaguetter (!), har ikke spist da, når hun gir meg, men forklarer atter en gang hva det går i. Det eneste hun har fått med seg, er at man kan miste hjerneceller, og lavkarbo er farlig:rolleyes: Tror mye av hennes kunskap kommer fra mannens meninger, og han går nå på siden egen banan og nudeldiett (han spiste det som fattig stunt og gikk jo ned sååå masse liksom:rolleyes:)

Dette er dden siste lille kneiken jeg sliter med, skal skjerpe meg, men hater når folk må blande seg oppi mine valg.

Når det gjelder mat, så tar jeg burger kanskje da, men tenkte at siden det var lunsj er det ikke sikkert jeg trenger sååå mye mat. Jeg likser cæser salaten på McDonalds, den passer meg fint til lunsj, metter ikke sånn veldig, men ofte spiser jeg jo godt til frokost, og vinhar tidlig middag

aatinka sa for siden:

Jeg bruker å si at jeg må holde blodsukkeret mitt stabilt, og da kan jeg ikke spise/tåler ikke karbohydrater (mel/sukker/potet/ris eller hva det nå er som jeg burde spist). Det er ikke løgn heller :) Graver de mer så forklarer jeg at jeg blir dårlig av sånn mat. Spør de om hvordan jeg ikke tåler det så ser jeg litt humoristisk på dem og spør om de VIRKELIG vil vite det...

De fleste spør ikke så mye mer da, men jeg kan også si at jeg er på grensen til diabetes type 2, og da holder de i alle fall kjeft :)

Det er litt forskjell på spørsmål også da, noen spør av ren interesse og er positive, andre er kritiske, og det er da jeg bruker blodsukkeret og antyder allergier som forklaring.

Jeg syns det er synd at det skal være sånn, at man føler man må unnskylde seg, men jeg blir litt lei av verdensmestere som vet alt og i alle fall at rømme er fy og fett er ekkelt...

Refrag sa for siden:

Var på Peppes med en gjeng mannfolk, sa at jeg var på slankeren og bestilte en gresk salad og et glass rødvin.
Gikk fint det, ingen negative kommentarer, fikk bare spørsmål om hvor mange kilo jeg hadde gått ned.

Tror de fleste mannfolk på min alder ønsker seg noen kilo ned ja. :D

Hannesita sa for siden:

Jeg pleier bare å si... ''holder meg unna karbs om dagen jeg... '' uten å legge noe mer i det... føler aldri at jeg får noe negativ responds på det. Sier det som det mest naturlige i verden...

LilleMill sa for siden:

Jeg skjønner ikke hvorfor noen liksom krever forklaring for at man lever lavkarbo. At man må forsvare seg. Alle må da få bestemme selv over sitt eget liv.

Tenk at du har ditt første delmål bare 1.7 kg unna deg :) Ikke la andre ødelegge det.

Mellon sa for siden:

Føler mange ikkr vet hva karber er faktisk, så om jeg sier det, så graves det mer. Men nå skal jeg manne meg opp frem til fredag, dette er en veldig viktig "kneik" å komme over for meg, tenk på de mulighetene jeg vil få når jeg klarer komme over det! Men nå som jeg har begynt på ketolyse, føler jeg for å leve litt mer striks, og ikke bare gi meg hele tiden. Jentegjengen jeg henger med innimellom kommer jo alltid med den "er jo bare en liten bit jo". Men nå skal de også drilles.

Kjenner selvtilliten stiger litt her nå ja, er jo ikke langt til første dekmål- gleder meg!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.