< Tilbake til oversikten

Mat i farta, på ketolyse?

hope10 sa for siden:

Jeg sliter litt med denne biten her, noen som har gode forslag til mat i farta?? føler liksom at alt må planlegges, at man må ha niste med osv. Men flere ganger nå, har jeg måttet vente i lenge på sykehuset med guttene mine som skal opereres, å skulle hatt noe mer å spise enn det vi har hatt med oss, men jeg vet ikke om så mye jeg kan ha..

også hva som evt kan kjøpes, finnes det noe?

trenger sårt mange tips til mat i farta, takknemlig for all hjelp!!

Tittit sa for siden:

jeg steker opp masse forskjellig kjøttmat å fryser ned i porsjonspakker.
skal jeg ut, rasker jeg med meg en pose el to.

ccgirl1982 sa for siden:

Jeg pleier å ha med meg mat i "taska"/sekken:)

Den pleier å inneholde alt mulig f.eks: omelett m skinke og ost/bacon, knekkebrød m smør ost og skinke, mandler, salat m bacon/skinke/kylling/biff m hjemmelaga dressing el litt seterrømme, advokado m litt reker og majones, egg og bacon (liker det kaldt og jeg:D)

Lager somregel nisten dagen før så alt er klart til jeg skal ut dørene, føler alt blir mye lettere da og jeg slipper å tenke mat- den ligger klarog er bare til å spises:)

IKJ sa for siden:

Jeg bruker å ha en atkinsbar og noen kokte egg med meg i veska, også vannflaska mi;)

Grethe B sa for siden:

Hei :)
[font=Comic Sans MS][/font]
Hender jeg er en del ute på farten. I vesken følger alltid niste, men også noe ekstra om ting skulle ta lengre tid enn planlagt.
Jeg tar med:
*nøtter
*stangselleri
*ost
*en boks m/ostekjeks (smeltede osteskiver av ulik smak)

Dette holder som regel i lange baner om "uhellet" skulle være ute ;)

IKJ sa for siden:

Også sånn babybelost er greit å ta med seg, tar liten plass i veska. ;) og nøtter e.l;)

Mamaphenix 85 sa for siden:

Jeg er også en del på farta, så jeg har et matlager i bilen min jeg:p Bogskinke på boks, babybel ost, baconost, boks med hermetisk sjampingjong, osteknekkebrød, baconsnacks, valnøtter og fetaost er noe av det som jeg varierer mellom som krisemat:)
Synes det er helt ok å spise en tube baconost i et krisetilfelle i stede for å må gå på en smell i godtehyllene:)

Elmira86 sa for siden:

Hjemmelaga knekkebrød har jeg som regel alltid med meg;) og litt nøtter. liker ikke å ha med medost, da den fort blir svett når den ikke er kald;)
Om det er helt krise og jeg ikke kan spise hjemme, er salatbarene i butikken også ganske greie.

mov sa for siden:

Er jeg f.eks ute en hel dag og gjør ærender, og blir sulten, men ikke har med meg noe niste. Da hender det jeg f.eks stikker innom nærmeste Meny-butikk og kjøper noe fra varmdisken. Da blir det som regel en hjemmelagd kjøttkake, baconburger eller noe kylling. Kjøttkakene og baconburgerene er veldig fettete og holder meg mett lenge. Noen dager har de også omelett der, da tar jeg det :) Jeg spørr forresten alltid om det er mel eller sukker i. :D Dette er jo ikke noe man kan gjør hver dag, men er man på farta uten mat, synes jeg det er ett greit alternativ!

ada-emilie sa for siden:

Jeg pleier ikke ha med meg noe hvis jeg ikke skal spise det ganske snart. Hvis ikke kan jeg ta med meg en kyllingfilet med olje eller to egg med litt smør. Jeg kjøper ofte skiva ost og pålegg av kalkun/kylling når jeg skal finne noe lettvint.

hope10 sa for siden:

Så mange gode tips :D Tusen takk alle sammen, nå ble jeg mye klokere :klem:

sirib sa for siden:

Kan være litt vanskelig dette. Jeg har også hektiske dager med fulltidsstudie og 2 kveldsjobber, det går som regel i ett fra 07-21 flere dager i uka. Har som regel med meg lunch. På vei til jobben på ettermiddagen så må jeg raske med meg noe fra butikken. f.eks morrpølse og kavli majones og noe fra grønnsaksdisken, samt evt fiberrik eller noe slik om jeg føler for noe å "ha det på".
Om jeg skal ha to matpakker så blir den siste litt ekkel, derfor velger jeg ofte å kjøpe noe på butikken.

Cottagecheese og valnøtter er også en vinner.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.