Simpfan sa for siden:
Sliter nå etter at jeg har begynt 100 % med lav karbo med diare, og kvalme. Er dette vanlig med lav karbo kost? Prøver å holde meg under 20 karb om dagen, men har foreløpig blitt minimum 43. :mad:
Simpfan sa for siden:
Sliter nå etter at jeg har begynt 100 % med lav karbo med diare, og kvalme. Er dette vanlig med lav karbo kost? Prøver å holde meg under 20 karb om dagen, men har foreløpig blitt minimum 43. :mad:
Hildemor på slanking sa for siden:
Jeg har vært i ketose i snart en mnd nå er i perioder svimmel og kvalm enda. Første uken virket det som om kroppen renset ut grums. Hadde grønn løs avføring.
Tittit sa for siden:
jeg hadde oxo diare i den første uken av dietten.
langaard sa for siden:
Jeg slet med dette i flere uker:eek: Men nå har jeg det bra:D
Simpfan sa for siden:
Okay, da er det nok ketosen som gjør dette, og ikke irritable tarmen :)
Nerthus sa for siden:
Har du irritabel tarm? Tilstanden KAN forverres i de første ukene - men hvis du er like heldig som meg (som har chrons - altså, jeg er ikke heldig fordi jeg har chrons...) - så vil diareen roe seg ned etterhvert :)
Simpfan sa for siden:
Hadde diagnose Ulcerøs Colitt, men fikkd en avskrevet igjen fordi medisinene ikek hjalp, og for at alle prøver og diverse var for bra. Så ble tilbake på irritabel tarm. Sliter også med reflux, mend nene virker å gå bra, bruker fast nexium 40 mg
Nerthus sa for siden:
Det jeg husker fritt er at i boka Bedre uten brød av Lutz er både chrons og UC nevnt. UC kan også bli bedre av lavkarbo - men det kan ta mye lengre tid enn for chrons. Hvis du ikke allerede har den anbefaler jeg å låne/kjøpe den:)
Fantastisk at de kan "ta fra deg" diagnosen UC fordi medisinene ikke virker - jeg har gått på det meste av lokal- og generelle kortisonpreperater - ingen virket mot chronsen, jeg ble bare veldig mye verre i magen av de - og nektet å begynne på remicade (den unge nyutdannende spesialisten på gastro på St.Olavs ble faktisk RASENDE på meg fnis (heldigvis hadde JEG en god dag - ellers hadde jeg begynte å stortute...)). Bare noen uker etter lavkarbostart avtok smerter og diare og jeg har det nå bare av og til - og gjerne når jeg spiser en pitteliten sjokoladebit fra konfekteska på jobb - og ja, jeg TÅLER ikke vafler faktisk... kun lavkarbo-varianten :)
Håper det går seg til hos deg også - fordøyelselsproblemer er bokstavelig talt noe dritt ;)
Ashley sa for siden:
Samme dritten her, diare i første uke. noen tips (matvarer) som motvirker diare og magetrøbbel? fy så flaut, badet mitt lukter ikke akkurat himmelsk...
kan ingefærte funke? har hørt at det er supert for magetrøbbel!;)
Furine sa for siden:
Ingefærte hjelper mot kvalme.
Blåbær hjelper på dårleg mage, fiberhusk utblanda i vatn også.
Bindi sa for siden:
I dag og akkurat på samme tid sist uke sliter jeg med luftsmerter og diare. Utrolig irriterende.
Nerthus sa for siden:
Spiser du eller drikker du "alternativ" lavkarbo? Dvs lettbrus, lettsaft, atkinsbarer, eller bruk av andre søtningsstoffer som du ikke har brukt før? Veldig mye fett sammenlignet med hvordan du har spist tidligere kan også gi utslag i fordøyelsesubalanse :) Rådet da er å redusere litt på fettet og innføre litt etter litt.
Spiser du mye fiberrik mat kan også dette gi luftplager og diare.
Bindi sa for siden:
Jeg drikker lightbrus og spiser Atkinsbar en gang i blandt.
Dette har bare skjedd to ganger, og i går havnet det alle andre steder enn i do.
(men lightbrus har jeg jo alltid drukker).
Nerthus sa for siden:
Ok, hvis det bare har skjedd to ganger er det jo ikke noe problem :) Tenkte mer på de som plages hver dag :)
Jeg ville forsøkt en uke uten lettbrus uansett - min kropp må ihvertfall ha avvenning innimellom :)
Bindi sa for siden:
Jeg har vært skikkelig plaget med diare i helgen igjen. Virker som det er litt bedre i dag...har spist veldig bra, ingen knekkebrød feks.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.