Hei! Spiste grillet kylling med avocado til middag og trengte å få inn litt mer fett. Etter å ikke ha spist noe snop-relatert siden oppstart på kur tenkte jeg at det var lov å smake noe av søt art! Jeg tok:
ca 2 dl kremfløte og pisket til krem med en klype vaniljesukker med ekte vanilje, en enda mindre klype sukker (altså 2-3 gram). Rørte så inn 1ts kakaopulver på slutten. Dette ble to deilige glass med en slags sjokolademousse! Neste gang skal jeg droppe de sukkerkorna for syns krem er søtt nok i seg selv med litt vanilje. Hadde ikke stang nå, og de få korna med melis tror jeg ikke er noe krise for å stoppe fettbålet. Deilig var det iallefall! :D
Har et glass igjen. Lurer på om ejg skal være skikkelig gæærn å piske et egg til eggedosis og blande med kremen. Blir ikke det iskrem da?
Forøvrig et par timer siden jeg spiste dette og har ikke kjent noe sug på mer, så da kan det ikke ha påvirket blodsukkeret særlig? Vanligvis ville jeg kjent et skikkelig sug på mer en times tid etter å ha dytta i meg siste biten av sjokoladen... ;) Ikke noe jeg har tenkt å spise hele tiden, men blir det skikkelig feil om man gjør det en gang i blandt? Tenker sånn skaldemann-messig, derfor jeg legger det inn her, og ikke på oppskriftsidene :)
Jeg er usannsynlig godtesjuk en gang i mnd - og har forskjellige strategier for å løse det. Det jeg har ALLER mest lyst på er seigmenn og slikt, men det er jo ikke så ketogent at det gjør noe :p Så jeg har alltid en plate med 86% sjokolade liggende som jeg kan brekke en bit av om trangen skulle bli for sterk. Den er såpass bitter at det for meg er umulig å spise mye av den. Ellers har jeg laget Eldorado sjokoladepudding (byttet ut halvparten av melken med fløte) eller lager meg en kaffe med mykvispet fløte, sukkerfri vaniljesirup og kaneldryss :) Det begrenser seg til én uke i mnd, og dette har ikke påvirket nedgangen min. Jeg tåler dårlig kunstig søtning, og har kuttet ut f.eks. te med suketter annet enn i helgene - så totalt blir det ganske lite. Vil tro at din hjemmelagede mousse er langt å foretrekke framfor en vanlig sjokoladeplate - dersom dét er alternativet ;)
Det blir dyrt - frakten er det dobbelte (iallefall) av prisen på flasken, så om du har muligheten til å stikke innom et utsalgssted er det nok den mest økonomiske løsningen. Men flaska er stor (0.8 l tror jeg det var), så den holder jo leeeeenge. Når jeg får brukt opp den jeg har (om etpar år, kanskje) skal jeg prøve karamellsirupen :p
Obs! Det er ca 16 g kh pr 100 ml, og en vennlig sjel her inne hjalp meg å regne ut at en ts av dette klisset blir ca 0.8 g kh. Så det må nok telles med i dagsforbruket om du bruker mye av det :)
Oh, denne nettbutikken skal jeg sjekke ut også! Takk for tips og gode råd:)
Ser ut til at jeg foreløpig iallefall tåler å kose meg med litt smakssatt krem og litt bacongull i helgene. 11 kilo siden midten av januar er jeg godt fornøyd med! :)
Oh, denne nettbutikken skal jeg sjekke ut også! Takk for tips og gode råd:)
Ser ut til at jeg foreløpig iallefall tåler å kose meg med litt smakssatt krem og litt bacongull i helgene. 11 kilo siden midten av januar er jeg godt fornøyd med! :)
Wow, det er jo helt fantastisk :heia: Samme antall som jeg har brukt - øh - fire måneder på å gå ned :o Jaja, vi er alle forskjellige :)
Wow, det er jo helt fantastisk :heia: Samme antall som jeg har brukt - øh - fire måneder på å gå ned :o Jaja, vi er alle forskjellige :)[/quote
Takk-takk! Er temmelig fantastisk følelse! Jeg har jo mye høyere BMI en deg så er nok litt av grunnen. En halv kilo i uka er jo veldig bra det også! :heia:
Vet du hvaslags søtning som er brukt i de sirupene? Fant ikke noe om det på siden der :)
Wow, det er jo helt fantastisk :heia: Samme antall som jeg har brukt - øh - fire måneder på å gå ned :o Jaja, vi er alle forskjellige :)[/quote
Takk-takk! Er temmelig fantastisk følelse! Jeg har jo mye høyere BMI en deg så er nok litt av grunnen. En halv kilo i uka er jo veldig bra det også! :heia:
Vet du hvaslags søtning som er brukt i de sirupene? Fant ikke noe om det på siden der :)
Ja, har lest mange steder her inne at de som har flest kilo går fortest ned - men jeg ser jo at det er begge deler her også. Noen har mye å miste, men går likevel ikke ned fortere enn meg - og andre har omtrent som meg og kan rase ned i vekt - jeg tror det bunner mest i forbrenning, kanskje? Min kropp har alltid vært litt seig - kiloene har kommet smygende på - kanskje de må smyges av igjen også :rolleyes:
Sirupen er søtet med sucralose (uten at jeg vet helt hva dét er).
Ok! Litt sucralose er nok ok :) Jeg er insulinresistent så må være forsiktig med alt som er søtt, men litt innimellom har gått greit til nå. Har hatt litt høyt fastende blodsukker etter svangerskapsdiabetes, men på siste kontroll nå sa legen at alle sukkerverdier var fine inkl. langtidsblodsukkeret så jeg var frisk! Det er stas-melding å få det!:) Men godt det er litt man kan kose seg med selv om man ikke tåler sukker. Særlig om det er helg og jeg er premenstruell ;D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.