< Tilbake til oversikten

Kjempegod pølseform, lavkarbo

hope10 sa for siden:

Pølseform

lavkarbo pølser (feks Idsøe (Coop marked osv), Jacobs (Meny), eller Hot Link (Rema)

1 løk
2-3 ss tomatpure
litt salt
litt mer pepper
rotmos (blomkålmos, eller en annen du liker )

Brun løk, og pølser, tilsett tomatpure og krydder. tøm det over i en smurt ildfast form, legg over rotmosen, ost på toppen, rett inn i ovnen på 200 grader til osten er smeltet.

Marygold sa for siden:

Dette så nydelig ut !!! Tenkte om det går å bytte ut pølsene med kjøttdeig, har du prøvd det???? Her er det ikke mulig å få tak i lavkarbopølser......

hope10 sa for siden:

Det er like godt det :) Jeg har prøvd mange varianter. Kan ha kjøttdeig i bunn med kjøttsaus, så litt grønnsaker over, å så rotmos,å så ost, det er veldig godt :)

Marygold sa for siden:

Lager du kjøttsausen selv, eller kan man bruke det man får kjøpt på butikken ????
Hørtes nydelig godt ut :)

hope10 sa for siden:

Jeg lager alt selv, er enkelt å lage kjøttsaus, ta den du liker best. jeg bruker mye oppskrifter på nett nå, smaker meg gjennom bloggene, å kaster de oppskriftene jeg ikke liker, å samler de andre i en perm på kjøkkenet, så vi finner nye favoritt middager.
Jeg har hele familien over på lchf, så vi smaker oss til familiens nye favoritter :)

Her er noen eksempler:

lenabeatrice.net/lavkarbomat/andre-kjottretter/kjottsaus/

lchf-bloggen.blogspot.com/2011/01/squashspaghetti-med-kjttsaus.html

Marygold sa for siden:

Nå er den akkurat utprøvd, og konklusjonen ble at det er en kjempegod, og mettende middag :)
Med kjøttdeig da :)
Takk for oppskrift !!!

hope10 sa for siden:

Så flott :) det var kjekt å høre :)

Idarull sa for siden:

Kanskje denne kan fryses i porsjoner?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.