Eg tek p-pillen Yasmin og har no for 2.gong fått blødningar heilt i hytt og pine. Sist gong (2-3 veker sidan) var det berre småblødningar, men no kjennes det som mensen er her, dog med mindre blødningar enn normalt. Har lest fleire innlegg her inne, og eg lurer på kva erfaringar andre her har med dette? Vil dette gå seg til? Ikkje spesielt kjekt å ha det slik!:( Eg skal til legen om ikkje så lenge og tenkte å nevne dette også, for det finst vel p-piller med mindre hormoner i? Synest også det e så fint å kunne flytte mensen dersom eg føler det passar slik, men no virker det som at heile syklusen er på bærtur.... Kva erfaringar har dåke andre?
forresten, kva med å bytte p-pillemerke? eg synest eg har litt mykje humørsvingingar osv. Starta med Trionetta for ca 10 år sidan og gjekk over til Yasmin då Trionetta gjekk ut av produksjon eller noko. Skal ikkje Cerazette vere mindre hormoner i? Vart berre sittande å lure.... :)
Vel, der burde du kanskje forhøre deg med en gynokolog. Jeg går på yasmin av medisinske grunner, ettersom jeg har pcos, og ikke kan ta vanlige p-piller eller minipiller. Nå vet jeg ikke hvor lenge du har gått på yasmin, men om bivirkningene varer i mer enn tre måneder, så kan det være noe å tenke på.
Men det er veldig veldig vanlig at syklusen klusser seg til en periode når man lever lavkarbo, selv om man bruker hormonprevansjon.
Jeg gikk på Yasmin før, men når den fikk så mye negativ omtale for noen år siden (som egentlig viste seg å være litt tull), så skiftet jeg til microgynon. Den er mindre hormoner i, billigere og nå som jeg er over bivirkningene er jeg fornøyd. Flytter mensen når jeg vil, men kan ikke gå så mange mnd uten mensen som jeg kunne med yasmin. Ikke alle har bivirkninger av microgynon, men jeg fikk ganske så intense magesmerter, veldig plutselig, som forsvant like fort også. De kunne kun beskrives som mensensmerter. Men de sluttet og har forblitt borte i flere år nå. Men første 3-4 mnd var litt ekle :)
Eg starta på Trionetta for 10 år sidan, og bytta vel til yasmin for ehhhh... kanskje fire år sidan? Jammen ikkje sikker, men har gått på dei lenge. Føles som at eg alltid har hatt litt problemer med humøret, sånn at eg kjenner at tårene presser på av ingenting osv...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.