< Tilbake til oversikten

Sukkerfri sweet chilisaus

#1

Kanutten sa for siden:

Fant denne i importbutikken da jeg var på bytur lørdag.

Den er søtet med sukralose og malitol. Karbiser pr 100 gram er 31.6, MEN det er 0 gram sukker. Bare sukkeralkohyler. Det er scanasia as som er importør. Jeg betalte ca 30 kr for 730 ml. Og den er gooood! :sikle:


#2

scartz sa for siden:

ååååååh! :) Me liky! Er vel god holdbarhet på den også? Elsker Sweet Chili saus...


#3

Tiki sa for siden:

En sånn flaske kunna jeg tenkt meg også, deilig til scampi og masse annet. Får se etter når jeg er i invandrerbutikken neste gang.


#4

Kanutten sa for siden:

Den jeg har er holdbar til september 2012. :ja:

Leste nå på flaska at overdrevent bruk kan ha lakserende effekt! :lol:


#5

langaard sa for siden:

Supert når man kommer over sånne (Skatter) i butikken! Jeg kom over en nydelig kebabdressing her om dagen, med bare 0,7kh pr100g:)


#6

Kanutten sa for siden:

:sikle: Denne brune plastflasken??


#7

Jabba sa for siden:

Åhhh - hvis noen finner denne i mitt område (Rogaland) så hyl ut!!!


#8

marjusen sa for siden:

Hyl ut om du vet om både denne og den kebabsausen i Gjøvik området:D



#10

langaard sa for siden:

Nei, det er en svart plastflaske og produsert for Aramso:)


#11

Jabba sa for siden:

Er det forresten noen av de lavkarbo nettbnutikkene som selger slikt?


#12

Kanutten sa for siden:

Jeg bestilte en gang barbecuesaus fra Dialife. Den var bare nyyyyydelig!! Det var skikkelig "hickory honey smoked" smak!!

Må kanskje bestille den igjen??


#13

Anarko sa for siden:

Oi, fantastisk! Skal i innvandrerbutikk og se etter den ved neste anledning :D Fantastisk å blande med rømme eller cf og bruke som dip også...



#15

MAR sa for siden:

Heh, dessverre ingen innvandrerbutikker å spore på mange titalls mil heromkring.. :(

Om noen kunne tenke seg å huke med seg et par ekstra neste gang de er innom en sånn sjappe, for så å sende den oppover (jeg betaler, selvfølgelig, og overfører gjerne en ekstra hundrings), er det bare å rope ut! :hjelp:
Jeg trodde nemlig at jeg hadde gitt opp sweet chili-saus for godt...:( Lover evig vennskap og lojalitet i bytte! :D




#18

Jabba sa for siden:

Prøvde å bestille herfra - men kom ikke lenger enn til checkout.....noen andre som sliter evt. har fått gjennom sin bestilling?


#19

marjusen sa for siden:

Fikk en adressefeilmelding eller noe når jeg sku checke ut også. Sendte dem en mail før i dag, så poster svaret her så fort jeg får svar.

Marius


#20

Jabba sa for siden:

OK- Da var det ikke jeg som har gjort feil da.....
Da venter vi i spenning på svar! Elsker søt chilisaus!!!


#21

Anarko sa for siden:

Om jeg finner i innvandrerbutikken i Bergen (en av de) så har jeg ikke noe problem med å sende oppover til deg :)


#22

MAR sa for siden:

Høres aldeles ypperlig ut - enn så lenge ser det dessuten ut til at den nettbutikken ikke er interessert i å ta imot pengene mine (jeg får også feil ved checkout, som de andre), så bare send meg en PM med kontonummer om du får fatt i! :D :klem:


#23

Anarko sa for siden:

Will do :) Er i Bergen fra 8 mars. (Er hos min mor for tiden). Og skal da sjekke rundt.


#24

MAR sa for siden:

Takker og bukker :D


#25

streber sa for siden:

får håpe nettbutikken er i orden om en stund, hadde vært spennende å teste ut ferdigsauser, ikke mange invandrerbutikker her på bygden heller:p


#26

Jabba sa for siden:

Det blir dessverre en dyr saus....de skulle ha den nette sum av USD 38 å sende en flaske med saus.... 60 dollar for 4 flasker......
Det værste er at jeg nesten vurderer det......slik aus er jo sååååå god!!!


#27

Tunrida sa for siden:

Kjøpte denne i dag, gleder meg til å smake! :D


#28

Jabba sa for siden:

I hvilken butikk handlet du ? :)
En lokal butikk eller en kjedebutikk?


#29

Kanutten sa for siden:

Kanskje det går an å ringe dem? Ev få en butikk til å kjøpe inn fra dem?


#30

Tunrida sa for siden:

Jeg kjøpte det i en thai butikk, så den er lokal..

Apropo chilisaus.. Noen som har en "vårrull" oppskrift?


#31

Anarko sa for siden:

Vårruller hadde vært top notch.


#32

ada-emilie sa for siden:

Det skal finnes oppskrift på slik saus her inne. Man kan jo bare bruke sukralose eller sukrin i selv.


#33

Kanutten sa for siden:

Mye snarere, billigere og lettere og kjøpe.


#34

Tunrida sa for siden:

Den var vanvittig digg!! Sterkere enn den "gamle" jeg har i skapet :D


#35

Jabba sa for siden:

Enig.....hadde vært himla lettvint å kjøpe ferdig ja....


#36

ada-emilie sa for siden:

Billigere enn 30 kr tror jeg nok du hadde klart å lage den selv.En del her inne har sikkert ikke tilgang på en slik butikk heller.


#37

Jabba sa for siden:

Hvis du finner slik saus - har du mulighet til å sende nedover til meg ?
(håper jeg ikke er for frekk nå...):o


#38

Anarko sa for siden:

Hehe, det skal gå fint :)


#39

sylwester sa for siden:

Spør du meg så syns jeg den hjemmelagde her er grei og du slipper så sitte flere timer på ramma etterpå.


#40

Jabba sa for siden:

Så flott da!!! jubler
Takker og bukker! Da håper jeg du finner!


#41

Anarko sa for siden:

Finner ut av det andre uka i mars :)


#42

MAR sa for siden:

Om du tenker på denne her, så må man vel innom innvandrerbutikk for å finne riseddik også, eller? De har ikke riseddik på noen av dagligvarebutikkene her i alle fall (utenom en variant med masse sukker), kanskje de store butikkene som skryter av utvalg (eks. Meny) har det, men det funker like dårlig ute på bygda :)


#43

Anarko sa for siden:

Jeg har nå vært innom en innvandrerbutikk og spurt, der hadde de den ikke. Men jeg vet om 2 butikker til der de KANSKJE har den. Skal innom og spørre. Så får vi se der :) Noen av dere som bor i Bergen som vet hvor man får tak i?


#44

Jabba sa for siden:

Jeg har skrevet mail til flere av matvarekjedene her i byen jeg bor og spurt om de har denne i sortimentet. Jeg sendte nok 7-8 mail og fikk 1 - ett svar. Det er for dårlig! Selv om de ikke har den kan de vel iallefall svare!

Uansett - en snill dame på en av Helgø butikkene i Rogaland skulle undersøke om de kunne få den inn i sortimentet! Håper det ordner seg!

Jeg etterspør sjokoladen fra Sukkerfritt hver gang jeg er å handler! På den måten håper jeg butikkene hører det nok og etterhvert tar hintet! Jo flere som "maser" - jo større sjangs for å få "våre" produkter inn i butikkhyllene!


#45

Kanutten sa for siden:

Er ikke sukkerfritt nedlagt?? I allefall kjøpte jeg sukkerfritt via en annonse på nettet. Det jeg fikk tilbake var sukkerfrittgodis utgått på dato. :(

Det var en butikk jeg kjøpte fra..


#46

Jabba sa for siden:

Jeg bestilte nettopp fra Sukkerfritt.com så jeg tror ikke det. Hører snakk om at mange REMA butikker også fører varer fra dem.....bare ikke min lokale REMA selvfølgelig....


#47

Kanutten sa for siden:

Joda... ser det er samme greia som jeg brukte..

Jeg sendte mail, jeg ringte og ingen svarte... Jeg sendte tom bilde av sjokkisene som var utgått av dato.


#48

Jabba sa for siden:

Gode nyheter til dere som har lyst til å prøve denne sausen.....den er observert i hyllene til en innvandrerbutikk på Kvadrat (Rogaland)!!!

Jeg skal ta meg en tur ut dit snarest (men det kan godt gå et par uker - har sjeldent ærend den vei) og hvis jeg skal plukke med meg til noen er det bare å hyle ut i tråden!!!

Så får vi bare håpe at de ikke blir utsolgt med det første!


#49

Anarko sa for siden:

Har enda ikke funnet den i Bergen.


#50

Jabba sa for siden:

Jeg har nå hatt meg et av de beste måltidene jeg har spist på lavkarbo! Og den inneholdt denne sausen! Fytti katta den var god!!!

Stekte svinekjøtt i biter på panna sammen med championg, paprika, rosenkål, avocado og reker. Mot slutten hadde jeg i chilisaus, litt soyasaus og vann og lot det bli varmt. Strødde over sesamfrø før servering......NAM, NAM!!!!!


#51

halkatlala sa for siden:

hei. ser det er en stund siden denne tråden var aktiv. jeg har lett etter sånn saus lenge, jeg. hvis du er i nærheten av den butikken en dag, hadde du hatt lyst til å kjøpe med 2 flasker sånn til meg? eller er jeg litt sent ute?


#52

Anarko sa for siden:

Jeg er fremdeles på jakt etter denne sausen selv. Noen som vet hvor i Bergen den selges? Om den blir solgt her...


#53

Kanutten sa for siden:

Har kjøpt ei ny flaske jeg. Jeg kan spørre neste gang jeg er innom hvor DE kjøper denne slik at jeg kan videreformidle grossisten.


#54

Jabba sa for siden:

Jeg er sjeldent på den kanten - men hvis jeg er innom kan jeg godt kjøpe ja! Men de veier ganske mye så portoen blir dyr.....de må gå i en Norgespakke til kr 160,-

Sausen er forøvrig svin god!!!


#55

MAR sa for siden:

Signerer den, sausen er absolutt verdt pengene! Jeg fikk tilsendt tre flasker i en pakke, og jeg skulle glatt ha betalt det dobbelte! :)


#56

halkatlala sa for siden:

det hadde vært fint. har 3 innvandrershapper her i byen som jeg vet om. kan jo hende en av dem kunne tatt den inn :)


#57

manebane sa for siden:

Kasta akkurat min gamle chilisaus i søpla siden den er full av sukker. Skal definitivt jakte på denne...nå mangler jeg bare godkjente vårruller.
:)


#58

halkatlala sa for siden:

jippiiii :) nå har de fått den inn på en kinesisk butikk i hamar også :) den er kjempegod :sikle:


#59

Anarko sa for siden:

Har så lyst på denne sausen! :D


#60

marjusen sa for siden:

Hvilken butikk er dette? Hva heter den og hvor ligger den?

Marius


#61

Anitra sa for siden:

Nå skal jeg jammen sjekke på innvandrerbutikken i Arendal neste gang jeg er der!


#62

halkatlala sa for siden:

jeg vet faktisk ikke hva den heter, men den ligger over gata for midtbyen skole. hjørnet på gamle brannstasjonen :)


#63

Anarko sa for siden:

Jeg fant jeg fant! På vektertorget i Bergen! Hurra!


#64

Bravo sa for siden:

Er det noen som har funnet denne i Oslo? Evt Asker/Bærum?

veldiglystpå


#65

marjusen sa for siden:

eller noen på gjøvik? ser jo over at dem har den på hamar, men fint om den finnes på gjøvik også:)


#66

Batillip sa for siden:

Jeg pleier å skryte av at Drammen har alt, så jeg skal dra og sjekke om litt. :cool:


#67

Ullabulla sa for siden:

Fant denne sovsen i innvandrerbutikken ved Rimi i Sandvika (ved stasjonen).
Den er veldig og farlig god.


#68

Bravo sa for siden:

Takk, da skal jeg sjekke der:)


#69

LeneM sa for siden:

Har sjekka denne netbutikken og de sender desverre ikke internasjonalt.

Noen som vet om der er distributører i Stavanger / Rogaland området som har dette produktet?


#70

Jabba sa for siden:

Denne sausen har de på innvandrerbutikken på Kvadrat!


#71

jannesnuppa sa for siden:

Kjøpte denne på wung tau i kristiansand i går, og den var helt nydelig. Kjøpte en liten flaske, men neste gang blir det den stoooore flaska.. nam nam


#72

marjusen sa for siden:

Hva er kh pr 100 gram her


#73

halkatlala sa for siden:

hmmm. godt spørsmål- de har teipa en etikett over der det står. har surra en våt klut rundt flaska mi nå for å se om jeg kan klare å få av etiketten og finne ut av det :rolleyes:


#74

halkatlala sa for siden:

jah- der har vi den.
carbohydrate 36,1 g
of whith sugars 0 g
så da skjønner jeg hvorfor jeg fikk vondt i magen da jeg lagde kylling i sursøt saus med halve flaska oppi :rolleyes:
noe ømfintlig for dukkeralkoholer, jeg :eek:


#75

Anarko sa for siden:

Ja, bruker man mye så kjennes det godt i magen... men det skal jo veldig lite til før man får den gode smaken. Jeg blander ofte med litt rømme, da blir det fantastisk!


#76

Kanutten sa for siden:

Og blander man den med litt fløte og koker opp så er det nyyydelig saus til stekt kyllingfilet! :sikle:


#77

Anarko sa for siden:

Ja! Yum yum give me some... Hehe. Blir kylling i morgen med noe a la det der :)


#78

LeneM sa for siden:

Fantastisk =) Da blir det sweet chili saus her i huset =)

Tusen hjertelig takk :D


#79

kamp sa for siden:

Hvordan påvirker denne blodsukkeret?


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.