Jeg har hele livet vært plaget med smerter i beina... ja da mener jeg altså i skjelettet... eller føles i alle fall som smerten sitter i skjelettet, for det er ikke muskulært, og det er som regel i lårbeina, leggbeina og av og til i armene... Dette har jeg hatt hele livet, og til tider er det helt grusomt... Det hjelper på å spise smertestillende... Har alltid fått høre at det er "voksesmerter" og at det ikke er farlig... men jeg slutta jo å vokse for maaaange år siden, og smertene har jeg fortsatt.... ikke daglig, ikke ukentlig, men plutselig kan det komme... Hadde det for ett par dager siden i begge lårene og leggene, og det var så vondt at jeg nesten ikke fikk til å stå oppreist... men 2 paracet så var smerten nesten borte.... Kan vare i maaaange timer når det først starter...
Jeg har aldri snakket med en lege om dette, for har liksom alltid fått høre at det ikke er noe å bry seg om, "alle" har voksesmerter..... men lurer på om det kanskje ikke er så vanlig som jeg alltid har trodd... og hva kan det være?? Noen som kjenner seg igjen i det jeg skriver her eller??
Tar du magnesium ??? det tar ihvertfall smertene mine :D tok 600 mg på kvelden i 7 dager og så kunne jeg gå ned til 300,jeg slapp smertene og sov mye bedre, fløy litt mere på do med 600 mg,men på 300 går jeg normalt på do
Har hatt vondt i beina i 10 år jeg og fikk alltid beskjed om at det var pga fibro eller nerver som lå nære huden,dette ble litt verre etter overgang til lavkarbo,men magnesium tok alle smertene :D
Det er uansett verdt å prøve magnesium først og virker ikke det så kontakter man lege
Magnesium er muskel avslappende og kan gi døsighet,anbefales å ta 2-3 timer før leggetid,da sover man sååå mye bedre og slipper leggkramper og urolige bein,som man ofte får på dette kostholdet
Jeg støtter denne anbefalingen! Det kan være noe underliggende som du bør sjekke ut - evt hvorfor du har behov for magnesium. I tillegg kan det være greit å sjekke magnesium-nivået i kroppen også - er det for lavt?
Nei jeg har aldri snakket med lege eller sjekket noe som helst med dette... har aldri tenkt over det, og alltid kalt det for voksesmerter.... men nå¨sist jeg hadde slike smerter var det veldig vondt, måtte ta 2 paracet for å dempe smerten... ja kanskje lurt å snakke med lege om det...
Jeg leste at du hadde snakket med lege :rolleyes: Ta magnesium i kveld (hvis du har) og ring legen i morra du,god bedring :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.