< Tilbake til oversikten

Et tips til eggerøren/omeletten

prøvermegfram sa for siden:

Eggerøre og omelett er jo en gjenganger på lavkarbo... Jeg lager eggerøren min med en liten "twist"

Steker ingrediensene mine i meierismør... som regel bacon/salami/skinke/pølse, ett par egg, litt løk og raspet ost, gjerne greddost... Mot slutten av steketiden tilsetter jeg en god "dæsj" med tubeost... blander det hele sammen og lar tubeosten smelte godt inn i eggerøra før jeg serverer... Nyyydelig med for eksempel jalapeño tubeost for de som liker litt "hotte" egg, bacon tubeost, skinke tubeost, salami tubeost... Tror jeg bruker ca 1/3 tube på eggene mine.... nydelig :D

Med omelett kan du lage omeletten som vanlig, og når du bretter den sammen, så legger du tubeosten i midten, før du bretter, da smelter den og blir en myk masse i midten

cathrin09 sa for siden:

Åh, det må prøves :)

myllevi sa for siden:

Oi, det her var kjempelurt! Det må jeg prøve når jeg er ferdig med pulverkuren og skal begynne å spise lavkarbo :)

wainita sa for siden:

Tubeoster fra Sverige:) Billige og mye flere smaker en her i Norge:) Anbefales!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.