< Tilbake til oversikten

Hva har fungert for dere?

Tittit sa for siden:

jeg lurer på hva som har fungert for dere.
hva har gitt dere høy forbrenning og vektreduksjon.
uansett hvilke diett dere følger,
men at det er lavkarbo generelt.

Tittit sa for siden:

nei det er ikke samme tråd.
det er tråden "hva har IKKE fungert for deg".
står ikke noe om hva som HAR fungert,bare om det som IKKE har fungert.
derfor lagde jeg denne :)

Mithila sa for siden:

Hmm..som nybegynnar hadde det vore supert om alle desse flinke og erfarne lavkarbofolka heiv seg inn i denne tråden og delte litt :) Interssant å høyre kva som fungerer for folk, kanskje eg kan få nokon tips? :)

Supah sa for siden:

Jeg vil ikke skryte på meg at jeg er så veldig erfaren.. Men kan jo likevel slenge inn et innlegg her.

Det som har fungert for meg disse 6 ukene, er å holde meg til ren mat. Ikke prøve å erstatte alt mulig, men bare holde seg til gode friske råvarer. Jeg har laget noen brødtyper, men ellers går det i rent kjøtt, grønnsaker, og noen meieriprodukter.

Ellers har jeg drukket Pepsi Max hver dag, og jeg er heldigvis en av de som "tåler" det. :hearts:

Bestemamma sa for siden:

Jeg har vent meg til, og holdt meg til, å spise kjedelig for ikke å fristes til å spise for mye.
I løpet av dagen spiser jeg:

To spiseskjeer cocosa,
200g. broccoli m/150g. bearnaisesaus laget av Toroposer tilsatt smør og fløte.
Nøtter og mandler til sammen 130g.
To-tre koteletter eller tykke svinesteikskiver
og 1,5 liter peppermyntete søtet med Stevia... + en liter vann. Noe mer trenger jeg ikke.
Oppdaget at uten peppermyntete med Stevia stoppet vektnedgangen !!!

Tar alle kosttilskuddene til Torkil og har fått utrolig sterke negler :D Hårtapet har også begynt å gi seg, men jeg skulle ønske jeg hadde visst at jeg kom til å miste håret, så hadde jeg kjøpt Nisim-produktene før jeg begynte å slanke meg. Hadde dét lange fine håret, men begynte å miste så enormt mye. Måtte klippe av 20-30 cm.. nå er håret bare halvparten så tykt. Får bare være glad hårfellingen stoppet etter to måneder.

Etter at slankingen er ferdig skal jeg spise flere ferdigstekte kyllinger, koteletter, ferdige lunsjkaker, kjøttboller og kjøttkaker. Jeg liker mat, men jeg liker ikke å "måtte" spise. Det er egentlig det jeg gleder meg mest til; å kunne la vær å spise om jeg ikke vil. Nå er det jo slik at jeg MÅ spise for ikke å nedsette forbrenningen. Det trenger jeg ikke tenke på når jeg er ferdigslanka. Da spiser jeg lavkarbo og koser meg med maten istedenfor å tvangsspise ;) Nei, jeg er ikke redd for å gå opp i vekt...jeg har kontrollen:p:D

mama67 sa for siden:

Da jeg gikk på ketolyse for noen år siden, lyktes jeg best når jeg holdt meg til det som sto i boken, spiste mest mulig ren mat og trimmet. Mistet 30 kilo på ca 10 måneder.

Nicpins sa for siden:

Jeg også :ja: Mest mulig ren mat og det feteste kjøttet. Jeg spiste også ordentlig kjøttmat hver dag.

Alle mulige erstatninger a la "lavkarbomuffins, lavkarbodessert, lavkarbovafler" og smoothier, bær og lignende fungerte IKKE.
Ikke ketolysebrød eller bakemiks heller.

wevi sa for siden:

Signerer dem over her. Holder meg til ren mat og mye fett (går jo på ketolyse da), og bruker bare sånne erstatninger på lørdager og i ferier. Da stopper det opp med en gang nemlig. :)

Jabba sa for siden:

Masse egg har fungert for meg!

Gerd sa for siden:

For meg var det, som de andre her: Naturlig rein og fet mat. Ikke allskens erstatningsprodukter.
Fulgte rådene i ketolyseboka.
Senka skuldrene og stressa ikke.. Men lot kroppen få "jobbe" i sitt tempo :)

Fungirl sa for siden:

Mitt svar når jeg gikk på Ketolyse er det samme som Gerd, var strikt og holdt meg til opplegget, veide all mat i mange måneder (litt kontrollfreak ja ;) )
Og så tok jeg en dag av gangen og trente mye :)

Tittit sa for siden:

tusen takk for mange svar:D
detter er egentlig i tråd med det jeg gjør.
spiser bare ren kjøttmat og noen ganger kål.
i tillegg tar jeg meg litt krem med en liten dråpe fun light saft oppi.

men det er kanskje trimmen jeg burde satse litt hardere på.
har vært i ketose i ca 5 uker nå,falt ut igår men tilbake i kveld,har fryktelig vondt i hodet så tok en ketostix og den ble positiv.

har tenkt litt på om jeg kanskje burde spise mer grønt (over bakken)
hva tror dere?

å jeg er egentlig ikke stresset heller bare litt små forbannet..men det er kanskje å stresse det, hehe

Fungirl sa for siden:

Jeg personlig kunne ikke klart meg uten å spise litt grønt, det hadde rett og slett blirr for ensformig og kjedelig.
Men trim er iallefall viktig etter min mening :)

Roardo sa for siden:

Det blir mange like svar har inne. Jeg spiser selv mye rent kjøtt. I tillegg lager jeg blomkål/brokkolimos. Til frokost/lunsj spiser jeg gjerne "ostekjeks", med f.eks egg og majones. Det beste jeg kanskje har gjort for min egen del er å kutte ut Pepsi max. Jeg drakk 3 liter hver dag tidligere. Det har hjulpet meg mye for den trigger søtsuget for min del...

Tittit sa for siden:

det spiller ingen rolle om mange svar er like,dere har alle en liten ting som skiller dere fra hverandre:)
har ikke brukt blomkålmos,det skal jeg prøve.
oj..3 liter pepsi max:o
jeg drikker kanskje 3 glass i uka hehe

Roardo sa for siden:

Det tok helt av med Pepsi max for min del. Hadde egentlig bare tenkt til å redusere forbruket (misbruket), og bare ta ett par glass om kvelden. Gikk veldig greit en stund, men så ble det bare mindre og mindre brus hjemme, og nå syns jeg ikke at det er noe godt lenger... :)

Tittit sa for siden:

da har du vært kjempe flink:D
avhengighet uansett hva er tøft å avvenne seg med.
men er lysta og viljen der går det som regel.
jeg har sluttet å røyke, el holdt opp som det heter hehe
men det har vært maaaaange forsøk bak det

Adeleide sa for siden:

Jeg spiser egg, smør, fløte og rømme i ulike kombinasjoner. Blomkål, brokkoli, spinat, asparges og sopp er andre favoritter. Ost funker også bra for meg, enten kald eller gratinert. Kjøtt som koteletter og kjøttdeig, fisk som laks eller torsk fra frysedisken er også digg. Når jeg går i butikken, plukker jeg med meg varer med minst mulig karbohydratprosent, helst under 5%. Det finnes faktisk masse godt blandt gamle favoritter! Jeg drikker enten vann med sitron, cola zero eller fun light. På cafe ber jeg om latte med H-melk.

Har prøvd å lage noen "brøderstatninger" i form av sesambrød og noe slags vafler. Funker bra for meg.

Andre lure tips er å bruke eddik, det har god effekt på blodsukkeret. En favoritt er Machesalat med en god, hvit balsamico-eddik (verdt investeringen!!). Kanel har også stabiliserende effekt på blodsukkeret, det bruker jeg masse av i min daglige latte med H-melk. Jeg prøver å bruke lite salt, og supplerer med tranpiller og multivitamin.

Dette funker, altså! Og såååå enkelt det er!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.