Jeg følger ikke ketolysekuren helt enda (vurderer det) men driver å legger om kostholdet mitt til lavkarbo.
Problemet er at jeg er noen ganger i ketose, og noen ganger ikke. Altså, jeg går inn og ut av ketose. Og det er jo ikke bra :confused:
Trenger litt råd!
Det er ikke alle typer lavkarbo man kommer i ketose av, fordi "lavkarbo og lavkarbo" kan bety ørten forskjellige varianter. Ikke alle ønsker å være i ketose heller, men spiser lavkarbo pga andre årsaker enn vektnedgang, f.eks. helserelaterte ting.
Hvorfor skal du prøve ketolysekuren? Mye overvekt, eller helse?
Nå i startfasen kan du jo øve deg på å kutte ut diverse høykarbovarer, og så etterhvert når du har lest deg opp litt og valgt evt. kostholdsretning som passer for deg så kan vi se på den ketosen, vet du :D
Hvis du fører matdagbok og er nøye med å skrive opp absolutt alt som passerer munnen din i løpet av en dag så vil det etterhvert bli lettere for deg å finne ut av hvilke ting som får deg ut av ketose. Vi må alle feilsøke og eksperimentere litt på egen kropp, fordi alle kropper er så forskjellige. Og fordi vi detter ut av ketose av de rareste ting. For noen kan det være kunstige søtningsmidler eller kremfløte, for andre kan det være tomater eller proteinpulver. Du må nesten bare eksperimentere og registrere dette på egen hånd, og så kan du stille mer konkrete spørsmål her på forumet så blir det også lettere for oss å veilede deg :ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.