Jeg har nettopp kuttet ut alt av meieriprodukter minus smør. Jeg hadde begynt å gå sakte men sikker opp i vekt, samtidig som jeg mistenker at et elveblestutslett på armen og litt røde flassende små flekker i ansiktet har en sammenheng med at jeg ikke tåler melkeprodukter så godt.
Tidligere har jeg hatt rikelig med ost,creme f, og fløte i tilegg/sammen med måltidene. Nå når jeg har kuttet dette føler jeg at jeg er sulten hele tiden.
Jeg bruker cocosa,smør og litt olivenolje som fettkilder (samt litt majones)
Andre tips?
jeg har det som deg.
jeg må faktisk innta 100 gr med krem uten søtning om kvelden for at hungeren skal gi seg.
ellers spiser jeg bare kjøtt for tiden for å få igang forbrenningen ordentlig.
Ja, avocado er definitivt en god og mettende kilde. Liker du kokosmelk? Da kan du i tilfelle bruke den faste delen av melken som erstatning for pisket krem o.l. Evt lage en smoothie med avocado, kokosmelk, eggeplomme + hva enn du måtte ønske av tilleggssmak. Det er temmelig mektige saker;)
Jeg orker sjelden mer enn en halv, men det kommer jo veldig an på størrelsen på avocadoen:)
Man må ikke nødvendigvis bruke både avocado, kokosmelk og eggeplomme i smoothien samtidig, da. Det går fint å bare bruke to av dem f.eks. Bare slang ut et forslag på en måte:o
Kanskje du tåler geitost? Det finnes en hvit geitost som man kan skjære med ostehøvel. Ikke alle butikker har den men den skal finnes. Og det er jo en kremost av geit også i alle butikker. Ektefetaost er et annet alternativ.
Avokado alene er litt mektig og kjedelig å spise, men om man moser den inn i en salat og husker å salte den litt er det noe helt annet. Veldig god med is-salat, agurk, tomat og løk, synes jeg. Og med litt sitronsaft over og dijonsennep. Som tilbehør til egg, fisk, kjøtt eller ost. Jeg bruker en liten avokado til en stooor salat.
Bruker du mer egg nå da som du har kuttet ut melkeprodukter? Det er jo en del fett i egg. Kan ellers anbefale deg å prøve en kaldpresset valnøttolje som erstatning for smør.
Geitost har jeg ikke prøvd (den hvite) kanskje det kan være noe. Den kremosten du nevner, er det snøfrisk du mener? Den inneholder 20% kumelk, men kan jo prøves etterhvert om man skal gjenninnføre litt melkeprodukter.
Tofu er også en kilde til protein om du ikke er redd for soya. Og grønne oliven en kilde til fett. For ikke å snakke om linfrø.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.