Jeg vil gjerne vite litt mer rundt hvordan kroppen reagerer rundt mensen og et lavkarbo kosthold. Er skikkelig uggen på en måte også kjenner jeg ett stikk av søtsug og litt vektoppgang, har fått bekreftet at det siste er riktig så det tenker jeg ikke på. Er bare litt nyskjerrig på hvorfor kroppen reagerer som den gjør :) sikkert noen smartinger her på forumet som veit det tenker jeg ;) hehe:D
Høres ut som en helt normal reaksjon ( lavkarbo eller ikke) Jeg personlig, har blitt mye bedre vedr. PMS. blødninger og smerter etter jeg la om til lavkarbo.
Google søk oppe på siden her, så finner du nok tråder med masse info :)
Mine blødninger har blitt lengre etter jeg begynte på lavkarbo, MEN de er regelemessige for første gang i mitt 33årige liv. Men blør over 7 dager, DET er kjipt det.. :P
Ikke noe srlig vondt lengre, før hadde jeg kraftige smerter. Søtsug har jeg fint lite av
Er du sikker på at det ikke bare er mer fett(energi) du trenger? Interessant spørsmål forresten. Her fant jeg svaret:www.iibc.com/hungry-period/
Forbrenningen øker med 16 % dagene før mensen, så du trenger mer mat.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.