Spiser du for lite karbohydrater eller feil type, kan du få problemer med forstoppelse (se fiber), og om du til gjengjeld spiser mer fett og protein kan det påvirke kroppen negativt. Mye fett påskynder bl.a. forkalkning av årene, mens protein overbelaster nyrene.
[color=black][/color]
Fikk denne på mail av noen som vil meg "godt"! :rolleyes:
Noen som kan hjelpe med gode svar, evt. linker?
[color=#000000][/color]
Så velmenende, da! Du kan jo spørre vedkommende hvordan vi har overlevd så lenge som rase når vi for ti tusen år siden ikke hadde andre fiberkilder enn kjøtt og grønnsaker? Hmm …
Hva er feil type karbohydrater, da? Please, si at det er sukker og hvete.
Ellers er jo det med fett bare fail så lenge det er snakk om naturlige fettkilder, og ikke hydroliserte og i det hele tatt ødelagt fett! Og f.eks ketolysekuren eller Atkins anbefaler ca det samme inntaket av protein som statens råd for ernæring gjør. Veldig fine linker KarMa40 har lagt ut, forresten. De kan du jo sende tilbake til vedkommende! :).
Jeg har problemer med nyrene (hatt det siden 1999), men hos meg er creatinin clearence blitt bedre etter at jeg begynte å spise ketogent! Endelig ser hud, hår og negler normale ut :D
Du kan jo si at du spiser akkurat passe mye av det som skal til? lete etter en uskyldig smiley
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.