Har fast at jeg får god mat hos foreldrene mine lørdager. De har ikke mulighet til å lage sånn lavkarbo mat jeg kan spise, men hvis jeg kun spiser dette en gang i uka, altså lørdager, vil dette ødelegge hele min lavkarbo prosess, eller bare for den dagen? Vi skal ha lasagne, men med klassisk med lasagne pasta plater, en sånn pakke enten fra coop eller knorr, som ban blander i kjøttdeig og posesaus. Finnes det noen oppskrift på pasta jeg kan lage selv med f.eks mandelmel, og diverse i stedet for vanlig mel?
Hei,
Hvis de bytter ut pastaplater med squash i tynne skiver, og tar fløte istedet for hvit saus, og i tillegg lager kjøttsausen selv uten sukker og denslags, så er det en lavkarbomiddag.
Ellers tror jeg du vil slite med vektnedgang over tid...
Dersom du ikke er i ketose så vil en slik utskeielse gjøre mindre skade enn om du er i ketose, det er å gå inn og ut av ketose stadig vekk som ikke er bra.
På generell lavkarbo kan du jo spise minst mulig karbo den dagen slik at totalen ikke blir så mye høyere enn vanlig og om du da i tillegg spiser en mindre porsjon og heller ekstra salat ved siden av så har du kuttet enda mer på karbene.
har en så fantastisk familie, så de skal lage to typer lasagne. Skal lage den med squash og tilbehør, så skal resten spise den vanlige. Gleder meg masse til å spsie sånn herlig mat. På søndag skal jeg ha taco, med egen krydderblanding, og egne tacopannekaker. Skal kjøpe inn diverse krydder og ingredienser i morgen. Tusen hjertelig takk for alle råd jeg får her inne.
Det er det jeg gjør, går ikke ut av ketose pga det.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.