Tutta87 sa for siden:
Er det noen der ute som har forslag eller oppskrift på tacolomper??
Tutta87 sa for siden:
Er det noen der ute som har forslag eller oppskrift på tacolomper??
Furine sa for siden:
Ikkje prøvd dei sjølv, men såg oppskrifta her inne her ein dag.
Elles kan ein også nuke ost i mikroen, eller steike den i omnen, i staden for tacoskjell.
hope10 sa for siden:
www.rettkost.com/forum/showthread.php?t=1246
www.dinbaby.com/index.php/layout/set/print/forum/thread/141353979
Her var 2 jeg kom over i farten, før jeg skal på jobb, spent på om de er gode, så kan jeg også lage :)
Tutta87 sa for siden:
Tusen takk :) Savner lompene ille. Så prøve å lage disse i kveld :)
Men jeg har ikke soyaprotein.... Har soyamel da. Er det det samme??? Kan jeg bruke det?
Trj sa for siden:
Nettopp spist taco - uten verken skjell eller lomper. Deilig ! Men NB for den ferdige sausen, den inneholder sukker. Krydret mitt kjøtt for seg, uten saus. Sjekk her: lenabeatrice.net/lavkarbo-oppskrifter/middag/
Lykke til ! :)
Pøsh sa for siden:
Jeg bruker kinakål som tacoskjell.
langaard sa for siden:
Eller hjertesalat:)
Cyan sa for siden:
Santa Maria sin tacosaus skal ikke inneholde sukker påstår dem :) Når vi har taco lager jeg salat av romano, løk, tomater, agurk, paprika, selleristang, masse revet ost, rømme, tacosaus og tacokjøttdeig. Er utrolig godt og jeg savner hverken skjell eller lefser :)IKJ sa for siden:
Santa Maria sin har endel kh, men jeg bruker en pose til to pakker kjøttdeig, også krydrer jeg litt ekstra;) har gått bare bra, og er i ketose etterpå. Hm, fikk lyst på taco nå... Da blir det nok det til middag i dag;)
Ildern sa for siden:
Denne prøver jeg meg på i dag. Foreløpig ligger deigen og hviler. Veldig spent, altså!
marjusen sa for siden:
Til neste gang kan du bruke Mama Lupes Tortilla lefser. Disse må kjøpes i utlandet, men de får utrolig mye skryt. Kjøpes feks på dialife.dk
Marius
Ildern sa for siden:
De ble kanongode! Skikkelig deilige i konsistensen.
1,25 dl malte mandler - brukte mandelmel
1,25 dl glutenmel
2,5 dl myseprotein eller soyaprotein -ther brukte jeg halvt om halvt med soyamel og hampprotein i stede
3 ss smør eller kaldpresset olje - brukte litt mer smør
1 ts salt
2,5 dl varmt vann - nesten kokende
Alt det tørre blandes med smelta smør til det ble grynete. Så tok jeg i vannet i en stråle mens maskinen gikk rundt. Fikk en modelleire konsistens.
Den var grei å jobbe med mens den var varm og fuktig, så neste gang skal den ligge under fuktig og varmt håndkle.
Fant ut at det var greiest å kjevle ut lefsene mellom to bakepapir.
Jeg fikk 10 små lefser, vil ha de større neste gang. Satser på 6 stykker.
Men er ikke frakten skyhøy?
langaard sa for siden:
Hva inneholder egentlig disse lefsene:confused:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.