< Tilbake til oversikten

Jeg har falt ut av ketose, hva nå?

100til75 sa for siden:

Var på fest i går, var så flink og spiste det jeg skulle og sto over kaka, men drakk vel for mye alkohol. Da jeg kom hjem var ketosestixen negativ :( for første gang.

Hva skal jeg gjøre nå?? skal jeg bare fortsette å spise ketose mat i dag.

Elller kan jeg fortsette å skeie ut litt ekstra i dag. Og hente meg inn igjen i morgen?? når jeg alikevel er utenfor ketose?

Gerd sa for siden:

Fortsett å spise ketosemat du :ja:
Da henter du deg fortere inn igjen :)

Fortsetter du å skeie ut, får kroppen mer avfallstoffer og samler enda mer vann og det blir tyngre for kroppen.

ccgirl1982 sa for siden:

Dropper du dietten å spiser masse karb, reverseres forbrenningen til det normale, og di følgende 2-4 dager mister du det vekttapet du ellers ville ha fått. Verre er det ikke.... (refererer fra torkil si bok s 79)

Men det beste er jo å være i ketose å ikke gå inn og ut, det er ikke bra- da kan du forstyrre den gode forbrenningen du får da.

langaard sa for siden:

Når alkoholen er ute av kroppen, tipper jeg du tester positivt igjen:) Ikke heng deg så altfor mye opp i de stixa, det skaper bare stress, og det er jo ikke bra:)

Charlott sa for siden:

Fortsetter du å skeie ut i dag er det også større sjanse for å få noen dager med "karbo-sug" og rastløs kropp igjen.... det er i allefall min kjedelige erfaring ;)

100til75 sa for siden:

Tusen takk for svar:) Er så glad for at jeg har dere :) :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.