< Tilbake til oversikten

Hvor mye er vanlig å gå ned?

Mysticgirl sa for siden:

Hvor mye går dere ned i løpet av ei uke?
Og hvor mye på en mnd ca har dere gått ned?
Jeg har gått i litt over ei uke på denne ketolysekuren og har lagt på meg 3 kg!
Er redd for å fortsette itilfelle jeg bare legger på meg og legger på meg. Gikk på Grete Roede før og da gikk jeg jo ned i vekt. Har tatt av meg 36 kg på Grete Roede kuren og tenkte jeg skulle prøve denne nå og ta av siste rest, ca 20 kg.
Men så går jeg opp!!:eek:
Noen som har noen råd på hva jeg skal gjøre? Stagnerte jo på Grete Roede kuren og, derfor jeg tenkte jeg skule begynne på denne, men blir litt oppgitt når jeg istedet for å gå ned, går opp :(

Idarull sa for siden:

Legg ut hva du har spist så kan proffene her inne hjelpe deg å se hvorfor du ikke går ned!

Alt ettersom hvor mye man har å ta av så går man ned 0,5 kilo i uka eller mer tror jeg.

Charlott sa for siden:

Som sagt kan det ta noen uker før fettforbrenninga kommer skikkelig igang. Siden du går fra GR til lavkarbo har du mest sannsynlig ikke så mye vann i kroppen, noe det første vekttapet pleier å være. Som sagt tidligere er det nok bare å smøre seg med litt tålmodighet og gi kroppen tid til å legge om til fettforbrenning ;)
Kroppen er ikke en maskin man kan stille inn på ønsket vekttap, kjedelig nok ;)

Hva som er vanlig å gå ned er forøvrig ganske individuelt :)

ccgirl1982 sa for siden:

Den første uka gikk jeg ned 3 kg, totalt etter 2 uker så har jeg gått ned 5 kg. Jeg har ikke for mye å ta av så jeg er fornøyd med dette vekttapet samme om en del er væske som kommer i henhold til at kroppen kvitter seg med karbohydratlagrene..
Men dette varierer veldigt fra person til person.
Vanligt etter hvert når forebrenningen kommer igang er 0,5-2 kg i uka.

Ha is i magen, vekten løsner etter hvert:) Samme om kg ikke forsvinner, så kan det være cm rundt på kroppen minsker betraktelig.

Ikke gi opp, kontroll vei maten så du ser at du ikke får i deg for mye karbohydrater og tell alt du spiser i løpet av dag. Viktigt å spise nok fett og drikke masse vann (iallfall 2 l).

Fjasnissen sa for siden:

Jeg må bare få legge til her at det absolutt ikke er mange som går ned så mye som 2 kilo i uka.

De fleste som regner på dette etter en stund (2-3 måneder) er egentlig fornøyde om de har over 0,5 kilo nedgang i snitt.

De som har veldig mye å miste, og som kuren fungerer veldig bra for (les: menn og noen få kvinner) vil kunne ligge på et snitt på over kiloen, men de fleste vil ligge under dette. Selv lå jeg på et snitt på 666 gram i uka (jada, jeg er satan sjøl, og mann) ;)

Mysticgirl sa for siden:

Såpass ja?
Hmm jeg gikk ned 500 gram til 1 kg med Grete Roede i uken og da skeiet jeg skikkelig ut hver lørdag., og trodde at man gikk ned mye mer på denne kuren?:D
Men etterhvert stagnerte vekten på GR, og da trodde jeg at jeg kunne finne en snarvei, siden det står på nett, at med denne kuren skal du gå raskt og effektivt ned i vekt:rolleyes:
Men jeg er ganske langt nede nå, siden jeg har gått opp 3 kg og ikke har jeg skeiet ut i helga heller :confused:
Så lurer på nesten å gi opp med engang, siden dere sier at et vektap pr uke er bare ca 500 gram og det UTEN å skeie ut med smågodter på lørdag ? :eek:

Mitt matinntak er som følger
Frokost, litt salat, med ost og skinke og salami,
Formiddag , stekt egg og bacon
Middag , to koteletter, eller kjøttdeig og ost
Kveldsmat, egg og bacon eller baconsvor og pisket krem uten sukker:p

Gerd sa for siden:

Noen spm:
1 Hvor mye skal du ned?
2 Hvor mange karber spiser du for dagen?
3: Hvor er de varierte grønnsaker og blandet salat man skal ha på ketolyse?

Cyan sa for siden:

Du har gått ned mange kilo, og det er helt normalt at kroppen tar seg en pause (platå). Som nevnt tidligere så tar det litt tid før kroppen å sette i gang fettforbrenningen. Dersom du har levd på kraftig kaloriunderskudd over lengre tid kan det også være at kroppen din tror at det er dårlige tider og har satt ned forbrenninga. Den vil da tviholde på alt du får i deg inntil den skjønner at "Hey, nå er det visst ikke hungersnød lengre så nå er det trygt å forbruke det jeg får tilført". Dersom du klarer å holde hodet kaldt og ikke får panikk og er litt tålmodig skal du se at kiloene slipper litt etterhvert. Det er en stor overgang for kroppen å gå fra lavkalori til lavkarbo og høyfett :)

Kan jeg få spørre hva du har tenkt å gjøre etter at du har gått ned de kiloene du vil ned? Har du tenkt å gå tilbake til vanlig høykarbokosthold igjen, eller har du tenkt å gå over på en mer moderat lavkarbo a'la Fedon? Dersom du har tenkt å leve høykarbisk etterpå så kan det kanskje være like greit å gå tilbake til det du gjorde før eller å velge en mer moderat retning som Fedon/South beach, for ellers kommer du høyst sannsynlig til å legge på deg igjen etterpå. Grunnen til at jeg spør er fordi det virker som du er på jakt etter å finne en måte med å kvitte deg med de siste kiloene fortest mulig og at du kanskje ikke helt trives med det kostholdet du har nå (siden du ikke kan skeie ut med smågodt og sånn i helgene)? Jeg sier det ikke for å være slem altså, men for at det kan være lurt å tenke gjennom hva du egentlig vil med å endre kostholdet ditt. Jeg har en formening om at det aller viktigste er å finne ut hvordan man vil leve etter at man har kvitta seg med de kiloene som skal bort og så velge slankekuren deretter. Da har man større forutsetninger for å lykkes :)

Nille sa for siden:

Når du går fra lavkalori til lavkarbo trenger kroppen en tid til å omstille seg. Det kan godt stå stille et par uker før du begynner å merke nedgang på vekt. Mange opplever at de allikevel går ned i mål.

Alle måltider bør inneholde både proteiner, fett og grønnsaker. Ut fra hva du spiser ser jeg at det mangler en del grønnsaker:

Frokost, litt salat, med ost og skinke og salami -

Hva mener du med "litt salat". Om du spiser issalat er det stort sett bare vann. Dess mørkere grønn salat dess bedre. Legg gjerne til litt paprika, cherry tomater, selleri etc.
Formiddag , stekt egg og bacon
Flott, men det mangler grønnsaker her og !
Middag , to koteletter, eller kjøttdeig og ost
Grønnsaker ?
Kveldsmat, egg og bacon eller baconsvor og pisket krem uten sukker
Grønnsaker ? Og hvor mye pisket krem ? Mange opplever krem/meieriprodukter som en partystopper. Mulig det kan lønne seg å prøve uten et par uker for å se om det hjelper.

Grønnsaker er veldig viktig på Ketolysekuren. Det har tre hovedårsaker i følge TorkiL:

1. Kolesterolet øker ofte hos de som ikke spiser grønnsaker/salat
  2. Kroppen trenger vitaminer,mineraler og sporstoffer fra ovennevnte for optimal energiomsetning.
  3. Erfaringsmessig stagnerer vekttapet når man spiser lite grønnsaker/ salater.

På Ketolysekuren og andre ketogene dietter er det absolutt IKKE rom for å spise smågodt hver lørdag. Da er det som å ta et skritt frem og et tilbake. Vektnedgang vil ibeste fall være minimal. Koppen fungerer annerledes på lavkarbo enn på lavkalori. Når du har fått kroppen igang med fettforbrenning, dvs. kommet skikkelig i ketose, kan du heller prøve deg frem med hva kroppen tåler av sukkerfrie alternativer; nøtter, bær med en kremklatt, hjemmelaget gele etc.

Og hvor mye vann drikker du ? Vann er også viktig for veknedgangen. 2-3 liter pr dag bør du iallefall få i deg. Noe av dette an godt inntas som leskedrikker eller saft, men rent vann er alltid best.

Cyan sa for siden:

Og hva gjelder vekttap er det fryktelig individuelt. Noen raser ned i vekt (jeg anser 0.5-1 kilo i uken å rase ned i vekt ;)), mens flere her inne har hatt flere månedslange platå.

Mysticgirl sa for siden:

Jeg drikker masse liter vann daglig, og spiser opp mot 15 karbo om dagen , litt under av og til.
Ja jeg vil ikke gå på dette hele livet, men gjerne bare ned i vekt før jeg begynner å spise normalt igjen, men vil holde meg på et lavt karbonivå uansett.
Bør jeg kanskje skifte til Grete Roede kuren igjen ?
Tar sånne stixprøver og de viser at jeg er i ketose hele tiden .
Trodde denne kuren fikk folk raskt ned i vekt , så er litt skuffet over 3 kg vektoppgang!
Skal prøve å spise mer grønnsaker. Og nei jeg setter pris på at dere er ærlige for er selv begynt å bli usikker på om denne kuren er rett for meg?
Er livredd for å gå mer opp i vekt, men bør vel se det an ei uke til eller noe?
jeg er jo overvektig enda og skal ned minst 20 kg til

Mysticgirl sa for siden:

Og en ting til, er det vanlig å ha kjempevondt i magen, vondt i hodet, slapp og kvalm hele tiden ?
Føles ut som jeg har forstoppelse og, Er det vANLIG?

Cyan sa for siden:

Du kan f.eks. sjekke ut Fedon Lindberg: Mindre fett og litt mer karber. Å kutte ned på karbohydratene er bra for helsa, men det er ikke nødvendig å leve ketogent for å få de samme helsefordelene :)

Cyan sa for siden:

Det er helt vanlige bivirkninger i starten av ketosen og vil gå over.

Val sa for siden:

I ketolyseboka side 90 står det:

uke 2 til 3: Ned 3-7 kilo er normalt.
Uke 4 og fremover: 1/2 - 2 kilo i uken.

jvb sa for siden:

Tviler på de tre kiloene er noe annet enn vann, hvis du har fått de på én uke :)

Nerthus sa for siden:

Enig med jbv. Til sammenlikning gikk jeg ikke ned et gram på de 6 første mnd på lavkarbo... men jeg har tatt en avgjørelse om å leve lavkarbo resten av livet - så jeg orker ikke stresse mer en av og til (med innlagte panikkanfall som vanligvis går over ;) )

Også enig med anbefaling gitt lengre opp - hvis du har planer om å gå tilbake til såkalt vanlig kosthold bør du heller velge fedon eller kjøre GR til siste slutt. Det har ingen hensikt å stresse kroppen med å endre til lavkarbo - og så gå tilbake til sulte-foring igjen (les lavfett).

Hva om du nå heller prøver å finne et kosthold du kan leve med OG holde vekta på - og så heller redusere inntak/karbo ettersom hvilket kosthold du har valgt? Mindre stress både for kropp og hjerne ;)

Kremtoppen sa for siden:

Jeg er en av de heldige som har fått en pangstart, gikk ned 6,6 kg de første 4 ukene. De 3 siste ukene har jeg gått ned tilsammen 0,2 kg:o. Som du ser kan det gå i rykk og napp. Totalt sett er det et flott resultat som jeg er veldig fornøyd med:).

Mysticgirl sa for siden:

Uff nå har jeg lagt på meg ytterligere 500gram!! Vil bare skrik :(

Charlott sa for siden:

Har du forsøkt å følge menyforslagene i ketolyseboka? Litt slavisk?

Mysticgirl sa for siden:

Nei jeg har ikke boka, men tror jeg heller skal begynne på fedon, for jeg går jo bare opp her. Tørr rett og slett ikke å følge denne ketolysekuren lengre, siden jeg nå er 3,5 kg tyngre enn for 1 ,5 uke siden da jeg begynte :(
Skremmende:(

ccgirl1982 sa for siden:

Legg ut en oversikt over hva du spiser på en dag så kan vi hjelpe deg:)

Tror du får i deg mer karbohydrater en du skal og kanskje tror, å da kan vekten gå oppover pga vi spiser så mye fett på ketolyse at det er nok til vi legger på oss for vi detter utav ketose..

Gerd sa for siden:

Legg ut ekstakt hva du spiser og drikker, hvor mye, antall karber osv :ja:

Syns dette er rart :ja:

knh sa for siden:

Hei :)
Du kan jo kanskje ta en titt på denne siden, for å sette deg inn i hvordan et lavkarbokosthold fungerer :) Lavkarbo trenger ikke å være komplisert.

Siden du ikke har ketolyseboka, og ikke vet om dette er det riktige for deg kan det enkleste kanskje være å begynne litt smått med å kutte ut de største karbohydratkildene. Etterhvert finner du nok ut hva som passer for deg, om det er noe som ligner mer på fedon eller om et ketogent kosthold er det du vil trives med.

Det virker jo som du har lyst til å ha et karbohydratredusert kosthold uansett:) Lavkarbo trenger ikke å være ketolyse, men det å ha et mindre inntak av karbohydrater enn på et "vanlig" høykarbokosthold vil uansett gi helsegevinster :)

Lykke til med valget ditt!

Mysticgirl sa for siden:

Frokost, salat, skinke og ost og en klatt sæterrømme.
Formiddag, to egg og ca 5 -6 baconskiver
middag, to koteletter, eller kjøttdeig ost og sæterrømme og har prøvd nu med broccoli også.
Kveldsmat, to egg og bacon eller eventuellt baconsvor eller krem uten sukker.
Det er ca sånn jeg spiser hver dag og jeg har økt 3 kg siden ejg begynte :( Har gått på dette i 1,5 uke nå.

Gerd sa for siden:

Svarer med rødt jeg:

Du spiser fryktelig lite grønnsaker, virker det som. Kroppen trenger det også. Ketolyse innebærer 15-20 karber daglig, hvor mesteparten skal komme fra varierte grønnsaker (som vokser over bakken) og blandet salat.

Grønnsakene gir næring til kroppen, i tillegg til vitaminene som hører til kuren :)

Kira71 sa for siden:

Jeg er enig med dem som mener at du bør prøve litt til og ha is i magen. Det er fysisk umulig å legge på seg 3 kg fett på litt over en uke, og du kommer IKKE til å fortsette å legge på deg i samme tempo, det kan jeg garantere. Den menyen du presenterer kan ikke ha mer enn 17-1800 kalorier (uten at jeg har regnet på det) det ser i hvert fall ikke altfor mye ut. Hvis du seriøst vil prøve ketolyse, gi det minimum 2 måneder. Følg rådene om å spise mer grønsaker og drikk nok vann, så vil du gå ned. For meg tok det over en måned å få fettforbrenningen i gang. Det med at en rask "raser ned" gjelder kun dem som ikke har holdt på med slanking lenge, og mye er vann til å begynne med. Og du har nok "lagt på deg" vann disse dagene. Kanskje litt mye salt bacon og baconsvor? Når du har holdt på en stund, vil du oppdage at du etter hvert får mindre og mindre lyst på smågodter i helgene, det skjedde i hvert fall med meg :-)

Jeg synes i hvert fall ikke du skal gi opp, lavkarbo er et veldig bra kosthold for dem som skal slanke seg lenge og mye, du blir ikke så lei som i lavkalori/høykarbo-kurer, og det er masse deilig mat du kan spise.

Lykke til!

Gracella sa for siden:

Og det kjekkeste hadde nok vært om du hadde lest ketolyseboka til Torkil.

Ser av menyen din at du er på en slags GR/Skaldemann-wannabebutdonnuhow-ketolyse med mye salt & proteiner og lite fett... ;)

Det er nok vann du har samlet opp, ja.

Nerthus sa for siden:

Hvordan kan du følge ketolysekuren når du ikke har boka? Dette har jeg kommentert tidligere - nybegynnere kommer inn, følger ikke retningen ordentlig og anklager i ettertid - i dette tilfellet - ketolysekuren for å ikke fungere!

Jeg er helt enig det er SKREMMENDE! Skal man først gjøre noe man ikke kan bør man følge spillereglene til punkt og prikke før man trekker konklusjonen om at dette ikke fungerer for meg.
Du vil gå over til Fedon istedet sier du - har du tenkt å kjøpe boka? Eller følge et kurs? Eller skal du bare følge sånn ca retningslinjene du finner ved google-søk og det som står her inne uten å ha ALL informasjonen tilgjengelig?
Suksess krever en oppskrift - og tatt i betraktning at du, jeg og mange andre overvektige er akkurat det - overvektige - så har vi vel ikke funnet sukess-oppskriften på egen hånd har vi vel? ;) Vi må ha hjelp - og da må vi FØLGE oppskriften også...

Tilslutt - jeg kan GARANTERE at du ENTEN gjør dette helt feil - ELLER så er det noe alvorlig galt med kroppen din. Innleggene dine sier oss at du ikke kan ketolyse-kurens regler i særlig grad, så jeg satser foreløpig på at du ikke følger reglene i særlig grad - så hva med å kjøpe boka eller låne den på biblioteket og virkelig sette deg inn i hva dette dreier seg om?

Tutta87 sa for siden:

OG hvem her inne har gått ned SÅÅ mye i førsten? Anyone??
Nå etter så mange uker nå har jeg gått ned "bare" 6kg. Syntes det går ufattelig tregt og merker jeg blir mer og mer sjokoladesugen. Vi har ikke hatt noen sprekekr enda, og føler det burde gått fortere med tanke på hvor mye sjokolade vi spiste før....

Og jeg vet at det er normalt å gå ned sånn jeg jeg har gjort og at jeg burde være glad, så negative leksjoner trenger jeg IKKE. Bare lurer på, akkurat sånn som trådstarter: Hvor mye er vanlig og gå ned?? Og er det virkelig noen som har gått ned det som står i boka??

Camomilla sa for siden:

Jeg gikk ned 1,8 kg første uka på ketogen kost (følger ikke ketolyse, men er veldig likt) og har ligget på mellom 200 og 600 g i uka ned etterpå. Jeg er veldig fornøyd med dette - er igrunnen fornøyd bare så lenge det går NED :D Noen uker har det stått stille, andre har jeg gått ned en kilo - litt ettersom hvor jeg er i syklus og slikt, og om jeg har spist mye salt mat.

Jeg forstår at man blir utålmodig - det er jeg selv fra tid til annen også (særlig nå som målet ikke er så langt unna lenger) - men jeg skal jo spise slik resten av livet - det gir meg ganske god tid til å kvitte meg med de siste kiloene ;)

ccgirl1982 sa for siden:

Jeg gikk ned 4 kg (vann;) ) første uken , 1 kg uken etterpå og jeg har ikke for mye som skal bort (somregel så renner kg av di som er over 100 kg for å ta ett eksempel). Så det varierer nok fra person til person

Føler du seg sugen på noe godt, spis ett ekstra måltid me f.eks biff m fløtesaus, grønnsaker og evt litt salat m fetaost :) Da får du nok protein og fett og blir sannsynligvis ikke sjokoladesugen :)

Husk at nedgang i kg ikke viser hele bildet, ta frem målebåndet så merker du nok nedgang i cm selv om vekten står stille:)

hope10 sa for siden:

Her er det som står om boken hos forlaget:

15 kilo første mnd :eek: Jeg har gått ned 8,2 kg på 1,5 mnd,å da mest på pulverkuren på 2 uker midt inni der:rolleyes:
Å jeg holdt det slavisk, uten en eneste utskeielse...

Nerthus sa for siden:

Spørs om forbrukerrådet ville reagert sterkt på den lovnaden der ;)

mama67 sa for siden:

Det vil jo være store individuelle forskjeller på hvor mye og hvor fort man går ned på ketolyse. For det første går man ofte raskere ned om man har mange kilo å miste. For det andre er det forskjellig hvor raskt kroppen reagerer på kostomleggingen. Og for det tredje spiller det en stor rolle hvor godt forberedt man selv er, og hvor mye kunnskap man tilegner seg før man går i gang med dietten. Sikkert mange andre ting som spiller inn også ;)

For min egen del, raste jeg ned i starten. Jeg veide 105 kilo i februar 2006, da jeg startet på ketolyse. I april hadde jeg gått ned 12 kilo. Så kom det et temmelig langt platå, hvor jeg bare gikk ned littegrann, før jeg raste ned de siste 18 kiloene - fra ca august til november.

Mysticgirl sa for siden:

Oj den sved :(

Mysticgirl sa for siden:

Nei jeg hadde nå tenkt å gå på kuren UTEN boka da og info jeg finner på nettet og samtaler med venner som har gått på ketolysekuren .
Men jeg fant bare ut at Fedon kanskje ligger mer for meg, siden jeg ikke trenger å spise så ,mye fett da. Tror det er det som gjør at jeg legger på meg.

Mysticgirl sa for siden:

Åh du er heldig :)

Mysticgirl sa for siden:

Ja jeg er vel og utålmodig siden jeg har hørt at man skal gå ned så hurtig og raskt med denne kuren, også ble jeg så skuffet når jeg prøvde den selv.
Kjæresten min raste ned 13 kg på 14 dager, så jeg var jo såå optimistisk da jeg gikk i gang, og han spiste det jeg spiste for å si det sånn.
Men kan jo hende det er for at jeg har slanket meg før at jeg går opp når jeg skifter kosthold. Men jeg har jo alltid gått på lavkarbo, men da med å holde meg på lite kaloriinntak da :rolleyes:
Er det noen som kan komme med et forslag om HVA jeg skal spise i løpet av en dag, for de som har boka og kan dette, så det blir rett for meg?
På forhånd tuusen takk:D

hope10 sa for siden:

Du får det til du også :klem:

Men jeg anbefaler virkelig boken altså, tok den frem igjen igår, å så i den, å så enda mer nå enn sist gang, det står masse tips inni der. Innså faktisk et par ting til igår, som jeg må ta meg sammen på denne gangen, å det er trimmen. han anbefaler 30-40 min gåtur hver dag, evt velge i en liste som står der antall minutter med annen trening, feks 15 min svømming, så jeg skal begynne med det.

Å så står det at mange sier at de ikke har tid, eller går nok i jobben osv,(de to der traff jo meg da:rolleyes: for det har jeg ment),men det skal være sammenhengende, å med litt høyere puls, osv

Så se om du ikke kan få lånt den på biblioteket feks.

Her:samsok.no/

her kan du finne boken, å få den tilsendt til ditt bibliotek om du har nasjonalt lånekort :D Genialt :D

Maten på ketolyse er kjempegod syne jeg, så anbefaler å gi det et forsøk:) Men så skal du jo finne noe du kan leve med, så du må jo velge det du føler passer deg best :)

ccgirl1982 sa for siden:

På ketolyse så er det karbohydratmengden så avgjør om du legger på deg alt overskuddet du spiser, det er derfor viktig å holde seg innenfor di magiske 15 og gradvis øke etterhert som ukene å kg forsvinner.
Og så har det jo med det totale regnestykke at du må ikke spise mer enn du forbruker gjennom en dag og vi som går på ketolyse slipper å tenke så mye på det for protiner å fett holder oss mette mye lengre:D

Du spiser nok alt for mye karber siden du erfarer å legge på deg!
Et godt tips er å lese boka så ska du se det løsner:)
Fett brenner fett:p

ccgirl1982 sa for siden:

15 kilo første mnd :eek: Jeg har gått ned 8,2 kg på 1,5 mnd,å da mest på pulverkuren på 2 uker midt inni der:rolleyes:
Å jeg holdt det slavisk, uten en eneste utskeielse...[/quote]

Pulver på ketolyse?
Er det reint protein pulver el holder du på med easy life sitt slikt at du er i ketose?

Mysticgirl sa for siden:

Tusen takk for tips :klem:

Mysticgirl sa for siden:

Nei jeg veier opp og spiser i underkant av 15 karbo dagen, så det gjør jeg ikke. Jeg går også 1 time dagen med hunden min

ccgirl1982 sa for siden:

Merkeligt.. Sannsynligvis så mister du cm:) Noen nevner i en annen tråd at vitaminer og mineraler må di ha for å gå ned, kanskje du kan prøve det?

Nupsida sa for siden:

De to første ukene gikk jeg 8 kg ned, etter det har jeg ligget rundt 1-2 kg ned pr uke :)

Mysticgirl sa for siden:

Ja skal prøve det, takk :)

Mysticgirl sa for siden:

:DSå heldig du er:)Det er jo en fin vektnedgang.. jeg vil og gå ned så mye hehe

Nupsida sa for siden:

Ja, er skikkelig glad at jeg er en av dem som har rask vektnedgang :)
MEn, jeg lurer på om jeg kanskje var/er allergisk mot mel, og at det var det som gjorde att jeg gikk opp i vekt. Nå spiser jeg jo ikke mel, så kanskje det er det så gjør at jeg går ned så fort?
Uansett, er kjempe fornøyd!
:)

hope10 sa for siden:

Pulver på ketolyse?
Er det reint protein pulver el holder du på med easy life sitt slikt at du er i ketose?[/QUOTE]

Nei jeg mistet tålmodigheten dessverre, å endte på pulver i 2,5 uke, er tilbake på ketolyse nå, syns vektnedgangen gikk for sakte,men har brukt de 2,5 ukene til å sette meg enda bedre inn i boken, lest tråder, og blogger i haugesvis, å er mer innstilt nå, så satser på at jeg får det til nå:)

Bare kjekt å hjelpe om jeg kan :klem: masse lykke til, jeg er sikker på at du klarer dette :D

ccgirl1982 sa for siden:

Nei jeg mistet tålmodigheten dessverre, å endte på pulver i 2,5 uke, er tilbake på ketolyse nå, syns vektnedgangen gikk for sakte,men har brukt de 2,5 ukene til å sette meg enda bedre inn i boken, lest tråder, og blogger i haugesvis, å er mer innstilt nå, så satser på at jeg får det til nå:)

Funke fint med pulver for en periode, motiverende og så kommer du godt igang:)
Forstår det med tålmodigheten, tror egentlig alle her inne hadde ønska å vært "ferdigslanka" innen 2 uker, men desverre så tar det tid:rolleyes:

Lykke til med vektreduksjon, du klare det, masse goe mat som kan spisest:D

jvb sa for siden:

Fraværet av karbohydrater er ingen av/på-bryter for fettforbrenning: det kan gå lang tid etter et måltid før kroppen lager glukagon og veksthormon som vrir energibruket over på fett. Spesielt hos dem som er insulinresistente.

Vi (vel, mange av oss) har selv lært oss å feiltolke kroppens signaler om sult og tørst - og så skjønner vi ikke hvorfor vi ikke går ned i vekt... Vel, prøv selv: når du er i ketose; ta en 24 timers pause fra maten og kjenn etter, så skjønner du at romling i magen ikke er det samme som sult. Det er ikke på noen måte farlig. (Eller trapp ned/opp hvis det er din greie)

hope10 sa for siden:

Ja det gjorde faktisk det, fikk motivasjonen på skinne rigjen, å jeg fikk satt meg skikkelig inn i kuren, jeg trodde virkelig jeg hadde gjort det sist gang også, da hadde jeg lest i en mnd før jeg begynte, men det var ikke nok, men nå føler jeg at jeg har bedre taket på det, å er virkelig motivert :D

Alle hadde nok ønska det ja, om det hadde gått ann ;) men jeg er fornøyd så lenge det går ned, da er det ihvertfall på riktig vei, men frustrasjonen stiger når man ikke beveger seg, men denen gangen skal jeg bite tenna sammen å komme meg gjennom det også :D

Tusen takk :klem: jeg VIL klare det, skal inn i en pen kjole i bryllupet vi skal i, i juni, så dette MÅ gå :)
masse lykke til, til deg også :klem:

å..ja..maten er ufattelig god :D Har savnet den :D

IKJ sa for siden:

Jeg skal kansje å i bryllup i sommer, men det er mitt eget! Vi har tenkt å holde det veldig enkelt, med grilling i hagen til sommerhuset vårt. MEN jeg nekter å gifte meg før jeg er fornøyd med vekta mi... Har bare tenkt å gifte meg en gang, og da vil jeg være smashing!!! Vi har utsatt det i noen år pga graviditet og mangel av tid til planlegging, men jeg blir 30 i august, og har lyst å gifte meg før det... Skulle helst startet med ketolyse lenge før, men jeg er hvertfall begynt! Håper bare at når sommeren kommer, at jeg er mye mindre enn nå, for vi må vel begynne å planlegge snart ....

IKJ sa for siden:

Dette hadde vel ikke noe med tema å gjøre, men det gikk litt fort i svingene, og jeg trodde jeg var på alt mulig tråden, hehe...sånn kan det gå når jeg har ei lita jente som kommer å spør om alt mulig mens jeg skriver;)

LiMe sa for siden:

Jeg har brukt over ett år! Nå har jeg egentlig avslutta kuren, men ikke kostholdet. Men er ikke så strikt med karbene lenger. Etter flere platåer viser det seg at NÅ går vekta nedover igjen..... Så nå tar jeg et par kg til. Så det er ikke godt å vite hva som skjer :)

Kvass sa for siden:

Gikk ned 10 kg på 3 uker, så stagnerte det, men ser ut som den nå er igang igjen:),men bruker bare 10 g karbo om dagen, å drikker 2-3,liter vann pr dag.. Må bare ha litt tålmod:p

hope10 sa for siden:

Så kjekt, jeg er sikker på at det klarer du, om du går inn for det :klem: jeg skal i juni, vi får kjempe oss frem mot målet sammen ;)
jeg skal trene mer, spise mindre meieriprodukter, litt mindre grønnsaker, enn jeg gjorde sist, for porsjonene viste seg å øke når vekta ikke var der..

Så denne gangen skal jeg gi det en skikkelig sjanse, veie alt, og føre det inn på diett.no, så håper jeg det gir resultater:D

Mysticgirl sa for siden:

Nå har jeg gått i 14 dager og ikke gått ned et gram, men bare gått opp. Så jeg har tatt et valg om å avslutte kuren, da den forrige var bedre. Da kunne jeg til og med skeie ut på lørdagene med smågodt og allikavel gå ned noen gram iallefall i uka!
Så lykke til videre dere andre med kuren :) Håper den funker for dere.. Nå koser jeg meg med sjokolade hehehehheh :D

Nerthus sa for siden:

Det var ikke meningen at det skulle svi,traff jeg midt i kanskje? Hensikten var å opplyse om at man MÅ følge noe til punkt og prikke, kjøpe boka og sette seg godt inn i noe om man ønsker resultat... Siden du ikke har gjort det - og nå avslutter "kuren" du halvveis har fulgt i to uker - vel, du har kanskje mer suksess med metoder du har brukt før og faktisk kjenner godt til.

Ønsker deg uansett lykke til både med sjokoladekosen og vekttapet :)

Mysticgirl sa for siden:

Nei du traff ikke midt i , da jeg har en samboer som har gått på samme kuren, så føler jeg har gjort mye riktig. Men når jeg ikke går ned men faktisk opp 3 kg på 14 dager på denne kuren. Ja da tørr jeg rett og slett ikke gå på denne noe mer dessverre. Har for mange kg til å tørre det :)
Takk for det :)

Mysticgirl sa for siden:

Jeg har skeiet ut i helga med smågodter og potetgull. åh det var godt å få gå på do igjen ,. Har jo hatt forstoppelse nå i 5 dager med ketolysekuren. Nå skal jeg begynne på Grete Roede igjen, men holde meg på lavkarbo, uten ris,pasta og potet. Men blir nok å spise noen syr av og til :)

Nerthus sa for siden:

Bare pass på å spise nok fett når du kutter så mye karbo :)

Mysticgirl sa for siden:

Ja men skal holde meg på et kaloriinntak på rundt 1400 :D

Nerthus sa for siden:

Høres fornuftig ut. Du er klar over at ferdigmaten fra spisdegslank er BÅDE lavkarbo og lavkalori? Ligger på rundt 12-1300 kcal pr dag - 5 måltider den menyen jeg spiste ihvertfall :) Bare til info ;)

Val sa for siden:

10 kilo på tre uker:eek: wow....talmodighet ja...hadde ikke hatt et problem med det hvis jeg hadde gått ned så fort! :D

Mysticgirl sa for siden:

Nei da hadde jeg også garantert fortsatt!!
Jeg går nå på Grete Roede og spiser rundt 1200- 1400 kcal om dagen , og eeendelig begynner jeg å gå ned i vekt igjen :D
Skeier til og med ut i helgene med smågodt , men går ned fordet om ,. Har nå tatt av meg de 3 kg jeg la på meg på ketolysekuren :)
Men noen som vet hvordan jeg slettet meg herifra, siden jeg ikke går på ketolyse lengre?

Fjasnissen sa for siden:

Du behøver da ikke å slette deg selv herfra. Er jo bare å la være å poste, om du ikke ønsker å frekventere forumene lengre. :)

Skulle du derimot føle veldig sterkt for å fjerne alle spor etter deg selv, så kan du ta kontakt med en administrator, eller HP (som drifter sidene) og be om at brukeren blir slettet.

Moderator

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.