Har alltid vært klam i hendene. Etter at jeg giftet meg og har blitt mer trygg på meg selv, har det blitt mye bedre og ikke noen plage lenger, men nå etter at jeg startet på lavkarbo merket jeg plutselig at hendene mine er helt tørre! Nesten for tørre..., men skal ikke klage :)
Flere med lignende erfaringer?
Har en søster som sliter veldig med MYE svette (under armene) og lurer på om jeg kan anbefale henne lavkarbo for å endre på det...
Jeg tror min egen svette-reduksjon bare kan tilskrives vekttapet, egentlig. :cool: Men det er veldig befriende å endelig kunne velge en ikke helt svart genser uten å frykte svetteringer under armene, uff.
Gud, ja!
Jeg svette MYE før, men mest ved hårfestet, i nakken, under puppene og på ryggen. Det kan nok også til dels tilskrives vekttap, men jeg har jo ikke alltid vært kjempeovervektig som jeg var da jeg la om kostholdet, selv om jeg er på mitt definitivt tynneste ever nå.
Nå svetter jeg nesten ikke i det hele tatt! Er også til dels litt vel tørr på hendene, men det tror jeg nok at har litt med at jeg strikker mye med ull. I perioder hvor jeg ikke strikker så mye så er ikke hendene mine så tørre.
Det eneste som kan få meg til å svette nå er om jeg går kjempefort i kulda og kommer inn i en veldig varm butikk e.l. Men bortsett fra det, nei. Ikke lukter det noe av svetten min heller. Bare litt salt, that's it. Befriende :D.
Eg sleit veldig med høg kroppstemperatur og stygg svettelukt. Svetta spesielt under armane, under puppane, rundt hårfeste og bak på ryggen, svetta kunne renne frå ansiktet i strie straumar.
Etter eg gjekk over på lavkarbo svettar eg nesten aldri, men eg har starta å fryse i staden for. No svettar eg kun når eg trenar eller gjer anna fysisk arbeid. Mykje skuldar nok vekttap på 17 kg, men det tok ikkje mange dagane på lavkarbo før kroppstemperaturen min gjekk ned. For min del er dette ein fantastisk "biverknad" av lavkarbo :D
Hadde det helt motsatt i begynnelsen. De føste tre- fire ukene i ketose svetta jeg mye mer - og det lukta fælt (treningsvenninna mi sa i fra!). Etter de føste ukene, svetter jeg omtrent like lite som før :).
Haha,ja, jeg husker de to første ukene, ca. Jeg lukta som en gymbag noen hadde glemt igjen over sommerferien :p. Er vel kroppen som renser ut alskens drit!
Det er kanskje ikke helt det samme, men etter at jeg begynte på ketolyse har jeg ikke hatt en eneste kvise! Ikke at jeg pleier å ha masse kviser, men jeg trodde før jeg startet at jeg kom til å få fet og fæl hud! Men tvert i mot gitt:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.