< Tilbake til oversikten

Avocado-tips?

Marygold sa for siden:

Jeg har aldri prøvd avokado før, men mannen min liker det kjempegodt, så jeg tenkte å kjøpe i morgen - men.....

Hvordan tilbereder man avokado for at det skal bli godt?

Noen som har tips ????? Jeg er helt blank.
Mannen min sier han bare strør litt salt oppå- så er det bra nok, at det egentlig ikke smaker noe spesielt da.
Men synes det virker så kjedelig på en måte, så vil gjerne ha flere tips, og har fått inntrykk av at mange her inne spiser avokado.

Vil gjerne prøve nye matvarer, og spesielt grønnsaker siden jeg ikke er så flink til å få i meg nok.. Dette er blitt et nytt delmål jeg har satt meg denne måneden :)

arnakristin sa for siden:

Avocado -- bruker vi til?

Søk i oppskriftsforumet og du vil få mange flere forslag. Skroll også helt neserst på siden der vil du finne linker med tilsvarende tema som i din overskrift.

Marygold sa for siden:

Takk for tips :) Prøvde å kikke litt før jeg skrev den, men har tydeligvis ikke kikket godt nok :)

Stine sa for siden:

Jeg har en ss rømme eller cf ,litt majones,litt salt og hvitløkskrydder i en liten bolle, moser med stavmixer . Nam nam... Bruker det til kylling,kjøttboller,kjøtt ..

marjusen sa for siden:

Også er det godt med litt reker, majones og sitron. Nam nam nam

Marygold sa for siden:

Dette hørtes spennende ut, må prøves :) Takk for svar :)

ThereseA sa for siden:

pleier å lage guacamole jeg.... avokado som knuses med litt sitron og fin hakka løk

Deanna sa for siden:

Avokado sammen med spekeskinke og masse rømme er deilig. Går også an å ha eggerøre til. Og søte små tomater.

Jeg bruker også å steike avokado sammen med ymse grønnsaker og feks kylling i biter. Masse pepper er godt til!

Marygold sa for siden:

oh, her var det masse spennende jeg må prøve :) Tusen takk !!!

Lissi80 sa for siden:

Jeg bruker å ta en avocado, deler den i to, tar bort stein og skraper ut innholdet. Moser avokado"kjøttet" sammen med en boks tunfisk, tilsetter 1 ss sitron saft, 1 ss majones, salt og pepper etter smak :) Veldig godt :) Men en må nesten like tunfisk da :D

ada-emilie sa for siden:

Jeg også, bare at jeg erstatter majones med sennep og blander inn en salat også.

Nerthus sa for siden:

Og med litt hakka chili, et fedd hvitløk - og litt CF for å runde av litt... MMMMHMMM! Perfekt til lavkarbo-taco! ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.