< Tilbake til oversikten

Hvorfor går jeg opp, - spiser jeg for mye?

silje_rs sa for siden:

begynte mine tre første uker med å gå ned en halv kilo i uke..men så,vekta begynte å stige igjen og det har den tydeligvis fortsatt med:(
jeg blir fryktelig frustrert,hva gjør jeg galt???
min dagsmeny:
frokost:
2 egg
1-2 ss kremfløte
50 gr bacon
alt dette stekt i smør

lunsj (ikke hver dag):
2 kokte egg
2 ss majones
1 avokado
50g skinke (noen ganger lett salami)
2 never ost
agurk
isbergsalat

middag:
200-250 g kjøtt av noe slag
ca 1 dl fløtesaus
ca 6 dl blomkål/brokkoli kokt

kveld (prøver å ikke spise da,men hvis):
2 egg som omelett
2 never ost

i løpet av hele dagen blir d ca 6-7 kopper kaffe (svart) og ca 1-2 liter vann.

hva er feil her? :confused:

Charlott sa for siden:

Hvordan ligger du an i forhold til syklusen da? Mensen og sånn?

silje_rs sa for siden:

har ingenting med den å gjøre.tro meg, for har gått opp i vekt i 4 uker nå nesten...

senorita sa for siden:

du skriver maks 5 g karbo om dagen.. det du spiser er da myye mer enn 5 g om dagen? bare brokkolien der er jo masse..?

nellie sa for siden:

Hun skriver vel maks 15 om dagen, og det ser vel ikke ut som så veldig mye mer enn det?

senorita sa for siden:

det stod maks 5 ;) hun har endret det nå..

senorita sa for siden:

men uansett er jo 15 ikke så mye det heller.. hvor mye skal du ned da? om du ikke har så mye til overs så kan det jo gå tregt..

silje_rs sa for siden:

den ble endret ja,for jeg såg nå at jeg hadde glemt å oppsummere om at jeg har økt. :)
jeg vil ned 5 kilo "bare"...men for meg er det mye;)
greit at det går tregt men vil da ikke gå opp flere kilo..

senorita sa for siden:

Sikkert mye for deg, men ikke sikkert det er så mye for kroppen din.. Kanskje du spiser for mange kcal.. er jo dem som må telle kcal når dem nærmer seg målet sitt...

silje_rs sa for siden:

uff ja mye mulig det...magen og kroppen fungere mye bedre enn før men vekta er ikke på min side på lavkarbo kosthold. da blir det en sulten tid i møte skjønner jeg:eek:

Augustina sa for siden:

Prøv å legg dagens matinntak inn på diett.no? Da får du et bilde på hvor mye du får i deg. Du trenger ikke å gå sulten på lavkarbo, er ikke sikkert du trenger å kutte så mye ;)

senorita sa for siden:

så finnes det jo ting som kan stoppe.. feks lavkarbobrød, fløte, sukkerfritt snop etc.. spiser du noe sånt?

silje_rs sa for siden:

fløte ja...hmm... kanskje jeg ska prøveå kutte det da..spiser aldri snop eller brød. jeg har cøliaki...(bare til info)

silje_rs sa for siden:

okei..tusen takk, ska sjekke ut:)

Charlott sa for siden:

Lavkarbo er jo vektregulerende, slett ikke sikkert kroppen din synes du skal ned overhode ;)

silje_rs sa for siden:

den vil jeg ikke være med på:p

MAR sa for siden:

Det ser ikke ut til at du spiser mye grønnsaker heller? Mange går ikke ned dersom de ikke spiser mye grønnsaker, "uansett" hvor få karber de spiser :)

Avocado, brokkoli, isbergsalat og agurk - om den eneste grønnsaken du spiser mye av er brokkoli, kan det vel være at kroppen din rett og slett trenger variasjon i næringsstoffer! :)

langaard sa for siden:

Jeg lever nå i den tro, at vi mennesker ikke trenger så veldig mye karbohydrater jeg da:)

nellie sa for siden:

Det kan du tro så mye du vil, men det forandrer ikke på det faktum at noen må ha fler enn 0-15 karber om dagen for å trives og til og med for å gå ned i vekt:)

langaard sa for siden:

OK:) vi er forskjellige da:D

nellie sa for siden:

Det skulle ikke forundre meg om ikke alle kropper i verden hadde litt varierende behov;)

langaard sa for siden:

Ja vi er unike:) Ingen er lik, OG TAKK FOR DET:D

Stine sa for siden:

har og en mistanke om at jeg spiser for mye.
6 uker og - ca 2 kg . hadde forventet mer, uansett hva andre på forumet her sier.
Jeg spiser en del fløte og ost, og er desverre blitt litt for avhengig av sukkerfri sjokolade. Prøver å kvitte meg med kunstige søtningsstoffer, men ikke lett:(

bettylue sa for siden:

Hm...jeg har stagnert sjøl jeg... Men etter å ha lest i bøkene igjen, ser jeg at 1dl fløte kan bli litt mye fett? Hvis vi tilfører kroppen nok fett over tid, vil den ikke behøve å forbrenne fra kroppens reserver, den får jo nok i maten. Men synes det er vanskelig sjøl dette, men jeg har kuttet ut fløten for å se om det er sånn på meg i alle fall. Gjelder visst å finne balansen mellom tilførsel og forbruk :rolleyes: Eller nålen i høystakken om du vil ;) Disse individuelle forskjellene er ikke lett å spore alltid :o Masse lykke til! :blomster:

Idarull sa for siden:

Man greier vanligvis ikke å spise så mye fett så det stopper som regel seg selv. HVertfall for meg.

silje_rs sa for siden:

takk for det:D

silje_rs sa for siden:

takk for alle gode svar...dere er en kjempe gjeng!!!!!takk:)minimalt med fløte på meg i fremtiden:)

silje_rs sa for siden:

spiser avokado til lunsj og brokkoli og blomkål eller isbergsalat til middag hver dag... agurken tar j til omeletten min om morra;)

silje_rs sa for siden:

der er det nok stor forskjell på folk ja vil nå jeg tro;)
noen har jo er rå forbrenning fra før..og det kommer da kanksje av at dem ikke har vært så forbanna jojo oppigjennom,for det har jeg:o

Nerthus sa for siden:

Godt poeng - men det er stor forskjell på å spise og drikke fett... ;) Fløte feks er kjempelett å få i seg masse av - mens en entrecote - vel - den blir litt tyngre å overspise på ;)
Flytende og fast fett gir forskjellige metthetsfølelse i min kropp i hvertfall!

nellie sa for siden:

Jeg har vært en liten/stor jojo siden jeg var åtte år, men går likevel ikke ned med 0-15 karber:) 25 er det magiske tallet for meg. Det kan ha med så mye rart å gjøre, så det er umulig å si grunnen til det.

silje_rs sa for siden:

ja hør der:) må nok bare prøve seg fram..og det tar jo litt tid da men er så absolutt verdt det når man først finner oppskrifta på god forbrenning:)
jeg håper jeg finner min snart..har ikke gått mange dagene men jeg troooor det hjelper å kutte ut fløta.. jeg er veldig spent på om det ender opp med at jeg må kutte ned på oste også..:eek:

silje_rs sa for siden:

me 2:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.