begynte mine tre første uker med å gå ned en halv kilo i uke..men så,vekta begynte å stige igjen og det har den tydeligvis fortsatt med:(
jeg blir fryktelig frustrert,hva gjør jeg galt???
min dagsmeny:
frokost:
2 egg
1-2 ss kremfløte
50 gr bacon
alt dette stekt i smør
lunsj (ikke hver dag):
2 kokte egg
2 ss majones
1 avokado
50g skinke (noen ganger lett salami)
2 never ost
agurk
isbergsalat
middag:
200-250 g kjøtt av noe slag
ca 1 dl fløtesaus
ca 6 dl blomkål/brokkoli kokt
kveld (prøver å ikke spise da,men hvis):
2 egg som omelett
2 never ost
i løpet av hele dagen blir d ca 6-7 kopper kaffe (svart) og ca 1-2 liter vann.
den ble endret ja,for jeg såg nå at jeg hadde glemt å oppsummere om at jeg har økt. :)
jeg vil ned 5 kilo "bare"...men for meg er det mye;)
greit at det går tregt men vil da ikke gå opp flere kilo..
Sikkert mye for deg, men ikke sikkert det er så mye for kroppen din.. Kanskje du spiser for mange kcal.. er jo dem som må telle kcal når dem nærmer seg målet sitt...
uff ja mye mulig det...magen og kroppen fungere mye bedre enn før men vekta er ikke på min side på lavkarbo kosthold. da blir det en sulten tid i møte skjønner jeg:eek:
Prøv å legg dagens matinntak inn på diett.no? Da får du et bilde på hvor mye du får i deg. Du trenger ikke å gå sulten på lavkarbo, er ikke sikkert du trenger å kutte så mye ;)
Det ser ikke ut til at du spiser mye grønnsaker heller? Mange går ikke ned dersom de ikke spiser mye grønnsaker, "uansett" hvor få karber de spiser :)
Avocado, brokkoli, isbergsalat og agurk - om den eneste grønnsaken du spiser mye av er brokkoli, kan det vel være at kroppen din rett og slett trenger variasjon i næringsstoffer! :)
Det kan du tro så mye du vil, men det forandrer ikke på det faktum at noen må ha fler enn 0-15 karber om dagen for å trives og til og med for å gå ned i vekt:)
har og en mistanke om at jeg spiser for mye.
6 uker og - ca 2 kg . hadde forventet mer, uansett hva andre på forumet her sier.
Jeg spiser en del fløte og ost, og er desverre blitt litt for avhengig av sukkerfri sjokolade. Prøver å kvitte meg med kunstige søtningsstoffer, men ikke lett:(
Hm...jeg har stagnert sjøl jeg... Men etter å ha lest i bøkene igjen, ser jeg at 1dl fløte kan bli litt mye fett? Hvis vi tilfører kroppen nok fett over tid, vil den ikke behøve å forbrenne fra kroppens reserver, den får jo nok i maten. Men synes det er vanskelig sjøl dette, men jeg har kuttet ut fløten for å se om det er sånn på meg i alle fall. Gjelder visst å finne balansen mellom tilførsel og forbruk :rolleyes: Eller nålen i høystakken om du vil ;) Disse individuelle forskjellene er ikke lett å spore alltid :o Masse lykke til! :blomster:
der er det nok stor forskjell på folk ja vil nå jeg tro;)
noen har jo er rå forbrenning fra før..og det kommer da kanksje av at dem ikke har vært så forbanna jojo oppigjennom,for det har jeg:o
Godt poeng - men det er stor forskjell på å spise og drikke fett... ;) Fløte feks er kjempelett å få i seg masse av - mens en entrecote - vel - den blir litt tyngre å overspise på ;)
Flytende og fast fett gir forskjellige metthetsfølelse i min kropp i hvertfall!
Jeg har vært en liten/stor jojo siden jeg var åtte år, men går likevel ikke ned med 0-15 karber:) 25 er det magiske tallet for meg. Det kan ha med så mye rart å gjøre, så det er umulig å si grunnen til det.
ja hør der:) må nok bare prøve seg fram..og det tar jo litt tid da men er så absolutt verdt det når man først finner oppskrifta på god forbrenning:)
jeg håper jeg finner min snart..har ikke gått mange dagene men jeg troooor det hjelper å kutte ut fløta.. jeg er veldig spent på om det ender opp med at jeg må kutte ned på oste også..:eek:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.