kirami sa for siden:
Kjøpte meg i dag en lysegrønn grønnskak som minna litt om blomkål men var men "bukettene" var litt mer kjegleformet... ble på en måte pigger som sto ut...
Noen som vet hva denne heter og hvor mye karber den har?
kirami sa for siden:
Kjøpte meg i dag en lysegrønn grønnskak som minna litt om blomkål men var men "bukettene" var litt mer kjegleformet... ble på en måte pigger som sto ut...
Noen som vet hva denne heter og hvor mye karber den har?
langaard sa for siden:
Kan det være artisjokk kanske, eller knutekål:confused:
Photobscura sa for siden:
Det hjelper nok om du legger ut et bilde ;).
Photobscura sa for siden:
Artisjokk:
Knutekål:
Charlott sa for siden:
Romanesco kanskje? En slags krysning mellom blomkål og broccoli :)
Kitt sa for siden:
Ser utrolig kul ut, men har enda ikke somlet meg til å kjøpe en!
Kanutten sa for siden:
:sikle: Denne er gooood!!
Rin sa for siden:
Romanesco, eller fraktal-brokkoli, som jeg alltid har kalt den :p 2,1 kh per 100g!
Charlott sa for siden:
Den er veeeldig god! :D
nellie sa for siden:
Ille rar..
Kanutten sa for siden:
Jaaaaa! Den ligner jo på en fraktal!! :heia: Har sansen for fraktaler jeg. :love:
Nerthus sa for siden:
Hihi - fraktal-brokkoli - 157cm er litt "nerd" som meg tror jeg - lest samme artikkel og kanskje? ;) (Husker ikke hvor jeg fant den i farta... del med oss om du forstår hva jeg snakker om :))
Kanutten sa for siden:
En av mine første dataoppgaver en gang i verden var å lage algoritmen til en fraktal.. :o Fikk det til jeg.. :ja:
Kanutten sa for siden:
Fraktal er at det samme mønseret gjentar seg hele tiden.. Uansett hvor langt INN eller UT i materien du kommer.
senorita sa for siden:
lol aliengrønnsak!! haha :P ikke sett den i butikken men... :p
kirami sa for siden:
OI, her gikk det unna:) Er romanesco jeg mener ja! Tusen takk for alle svar:) Testa den til middag i dag og den smakte helt utmerket. Veldig likt som brokkoli og blomkål. Og er jo et greit karboinnhold i den å, så denne kommer jeg til å fortsette å spise:) Også pynter den opp litt på talerkenen:=)
Kanutten sa for siden:
Denne tubesaken av en mandelfraktal er ganske kjent og forklarer flott hvordan alt gjentar seg, hele veien..
Nerthus sa for siden:
Kanutten er også en nerd - KULT! ;) (kun i positiv sammenheng - er ganske nerd selv også..som elektroingeniør OG jente så blir man ansett som litt - ehm - småsær ;) )
Kanutten sa for siden:
Bra du fikk svar, i allefall jeg sporet litt av... :rodme:
Kanutten sa for siden:
Er utdannet dataingeniør jeg. Har ikke jobbet med det på mange år, men LITT sitter igjen i skalpen. :ja: Og småsær kjenner jeg til.. Ikke alle mødre som feks snakker med sønnene om speeden på ram'en eller hd. :o
kirami sa for siden:
Hehe, fort gjort:)
Nerthus sa for siden:
Noe sånt jeg har sett jeg også. Kjempetøft!
God tråd forresten ;) Skal også prøve romanesco ved anledning :)
kirami sa for siden:
Tror ikke jeg har sett den i vanlig butikk. Er vel gjerne, meny, mega eller ultra som har den. Sist jeg kjøpte den var på svinesund:P
Kitt sa for siden:
Hva man kan lære på et lavkarbo- forum!:D
Og de sier lite karbohydrater ødelegger hjernen! :p
sa 2/3 kjemiingeniøren
Augustina sa for siden:
Aldri hørt om - men nå skal den testes ut! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.