Lurer på hva jeg kan gjøre med håret mitt ... Det blir liksom fett i bunnen bare dagen etter at jeg har vasket det. Før pleide jeg bare vaske det to ganger i uken, nå ser det stygt ut etter en dag, og dag to etter vask er det iallefall ikke noe fint.
har egentlig tørt hår pga det har vært bleket og slitt, nå er det farget tilbake til opprinnelig farge. Så jeg bruker shampo og balsam til tørt og slitt hår. Jeg har ikke balsam i øverste del av håret og hodebunnen, med tanke på at det kunne føre til at håret ble fett .... men det blir stygt likevel.
Har egentlig ingen råd, men har hatt det akkurat sånn et par uker jeg også!! Håret kjentes og så fett ut nesten rett etter det hadde tørket!! Skjønner ikke hva det kom av! Er bedre igjen nå da, men har ikke gjort noe annerledes... trur jeg :p
Men det var skikkelig irriterende!! Passa på å skylle det godt, vaske det to ganger med sjampo.. men ingenting hjalp!!
Det der skjedde også meg den første tida etter jeg la om kostholdet, men det gikk seg til! Tipper kroppen renser ut fra alle tilgjengelige porer :D. Vasker nå håret en til to ganger i uka, og ellers fresher jeg opp med tørrshampoo! En gudegave, altså!
Jeg sverger til Batiste, etter å ha prøvd meg gjennom mye begredelig. Dessverre er favoritten min med kokoslukt ute av markedet, men det finnes både en nøytral en, en for brunetter og et par med, haha, glitter :p.
Kjøper på Vita til ca seksti spenn.
Jeg slet veldig med fett hår en periode og snakttet med frisøren min. Hun anbefalte ikke balsam fra butikk, ellers mente hun jeg burde prøve meg frem fordi en del sjampoer fra butikk inneholder ofte silikon, å da er det ikke rart håret blir fett.... silikon er det i omtrent alle balsam fra butikk.....
Jeg bruker kun frisørshampoo. Det er av av få luksuser jeg unner meg (men igjen er butikkshampooer så fulle av vann at det går seg til økonomisk i lengden ;)). Det gjør himmel forskjell affal!
Mitt er også slik - det betyr bare at kroppen endelig får nok fett! Prøv deg med shampoo for fett hår og se om det hjelper.
Ellers har jeg lært at hvis man ikke vasker det så ofte vil dette gå over - men mitt lukter to dager etter vask pga fettet så jeg MÅ vaske det...
Velg også frisyrshampoo - sjekk ut feks [url]www.blivakker.no[/url] for rimeligere priser - jeg har brukt MOP serien som jeg er fornøyd med, den med lemongrass er for tynt nordisk hår :) (og lukter sinnsykt godt også ;))
Det er litt som talkum (som man brukte i gamle dager for å tørrvaske håret ;)), man sprayer det i bunnen av håret, larr det trekke litt (altså, pulveret i tørrshampoen trekker til seg fettet), og så rister man det ut med fingrene, og grer.
Håret blir litt matt, men ser helt vanlig rent ut. Blir ikke ekkelt å ta på. Ganske mykt faktisk! Og så gir det som en liten bonus litt volum også :).
Dette sa frisøren min også! Jeg opplevde at håret mitt aldri var "rent", det samlet seg i klaser allerede mens det var vått! Hun sa at det eneste som fikser det er å vaske håret med Zalo, da blir det bra igjen:) De har visst alltid Zalo i nærheten på frisørsalongen hun jobber på. Å tilsette silikon som ikke er vannløselig i en shampoo gjør håret glansfullt en stund, så blir det bare stygt og fett... Tror jeg skal begynne å kjøpe hos frisør snart.
Du kan spare UHORVELIG mye på å kjøpe fra nettet. Jeg kjøper alt av shampoo, balsamer og kurer fra lookfantastic.com. Eksempelvis har jeg kjøpt Redken Cat (proteinkur) til rett over hundrelappen. I salong i Norge koster den 400! Ikke gæli med frakt heller. Typ 30-40 kroner.
Smartclub har visst også en del frisørshampooer til ganske snille priser.
Jeg får også fett hår veldig fort. Fikk tips av frisøren min om at jeg skal avslutte hårvasken med kaldt vann, det lukker porene og gjør at det tar lengre tid før de skiller ut fett. Det hjalp faktisk litt:-)
Jeg skyller alltid ut balsamen med lunkent/kaldt vann. Det er et tips jeg fikk for så lenge siden at jeg ikke husker hvorfor lenger. :p
Jeg hadde skikkelig problemer med fett hår før, helt fryktelig. Men det går ganske greit så lenge jeg bare vasker håret mitt en eller to ganger i uka. Det blir som en ond sirkel når man i utgangspuniktet har lett for å få fett hår, man vasker det oftere og ofter, og håret blir fetere og fetere. Mener å huske det kunne begynne å dele seg alt på kvelden om jeg hadde vaska det på morran …
Jeg prøver å la være å vaske håret hver dag, men jobber jo så jeg må! Huff. Ond sirkel ja. Tørrshampo vet jeg ikke om fungerer på meg, i mitt mørke hår så vil det synes så godt.
jeg har oxo hatt fett hår,men begynner å bli bedre.
tror fettet vi fører i oss smører opp kroppene våres.
jeg trenger ikke bodylotion lenger,heller ikke ansiktskrem..deilig å slippe:D
Håret mitt ble sånn da jeg prøvde ut en sjampo for skadet/tørt hår. Byttet tilbake uten at det ble bedre for da var visst håret blitt vant til å vaskes hver dag. Måtte rett og slett ha avvenning og vasket det så skjelden som jeg greide en periode. Ble normalt igjen tilslutt :)
jeg mistet krøller og "tørt-krus-hår" Det rare er at jeg yns det lukter nikotin når det blir skittent, jeg vaksker håret skjeldent, det er 15 år siden jeg sluttet å røyke...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.