< Tilbake til oversikten

Sprengt torsk med sellerirot

Makronella sa for siden:

Så annonse fra en butikk her en dag at de hadde sprengt torsk på tilbud og måtte bare av sted å få tak i det. Utrolig lenge siden vi har hatt det, Faktisk ikke siden siden jeg begynte på lavkarbo så utfordringen denne gang var tilbehøret - poteter og gulrøtter pleide være fast følge, men det går jo ikke nå lenger.
Etter fiskebutikken hadde jeg en tur via innvandrer butikken "min " og der fikk jeg blandt annet hel sellerirot -og noen fantastisk vårløk, så disse ble innlemmet i middags planene.

Torsken legges i kokende vann- ha gjerne noen dråper edikk i vannet, dette gjør fisken ekstra hvit i kjøttet - gi det hele et oppkok og trekk deretter gryten til side for videre trekking i 5-6 minutter

[CENTER][/CENTER]

Sellerirotmos har vist seg å være godt til fisk tidligere, så det ble laget.

[CENTER]
[/CENTER]

Sellerien koker i fløte, moses m stavmikser når mør. Vårløkene ble delt i 3 og gitt et minutt i kokende vann.

Siste, og som prikken over " i'en " er eggesmør. Hardkok 4 egg, og del de i små terninger - smelt smør og bland egg og finhakket persille i det smeltete smøret og bland det forsiktig.

[CENTER][/CENTER]

[CENTER]

Eggene og vårløken gir farge til et ellers "hvitt" måltid - Fantastiske smaker sammen[/CENTER]

Charlott sa for siden:

Ohh...ser lekkert ut!

annex sa for siden:

Takk for middagstips, det så så godt at det ble middagen min i dag, nå er jeg salig fornøyd og mett!
Lagde den med vanlig torskebit, for det var det jeg hadde.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.