Har vært til jobbintervju hos ett stort selskap, og fikk beskjed etter førstegangsintervjuet i går om at de skulle varsle om man gikk videre til 2.gangsintervju rett over helgen....Det fordi de jeg var inne hos TRODDE hun ene som skulle bestemme skulle være borte i dag, ellers hadde vi fått beskjed i morra - på fredag....Er det FREKT av meg og sende en melding på facebook og spørre om hun tror de har noe svar klart i morra?? Helgen blir jo så laaang :p Utålmodig sjel, ja..... Jeg tenkte bare å skrive noe som : Takk for hyggelig møte på intervju, vet du om vi får svar før helgen på om vi går videre? - Ikke noe mer siden jeg jo ikke kjenner den hyggelige damen :D - hadde dere blitt irritert da? Tenkt : faens til mas da, eller noe?? Åhh, er dødsspent...kunne gitt en arm for denne jobben jeg altså..:p
Jepp, ikke facebook - vær voksen og moden - Ring og spør. Si at du er spent og liker å være forberedt.
Hvis du ikke vil si at "de sa de 'trodde' hun var borte, men jeg håper de tar feil" så spør heller om de som ikke kommer videre også får beskjed, om de oppbevarer søknaden over en periode, hvor ofte denne typen stilling blir utlyst, ev tilsvarende stillinger i andre avdelinger/lokaliteter.
Virkelig signalisere at du er over middels interessert, mener jeg.
Hvis du holder på å dø av spenning - ta en telefon og spør! Det er alltid hyggelig å få uttrykt din interesse på nytt også etter jobbintervjuet :)
Nå vet ikke jeg hvilket selskap dette er -men av erfaring så varsler de de som IKKE går videre sååå sent at man burde lukte lunta for lenge siden - om de da i det hele tatt varsler... min erfaring ihvertfall! Så ta heller initiativ selv og ta kontakt så slipper du å lure.
Er veldig enig med de andre her.
Personlige facebook-profiler er private. Og har en bedrift facebook profil så ikke spør om slike ting der.
Ingenting slår en hyggelig telefon hvor du enkelt og greit takker for et veldig hyggelig intervju, at du er mer interessert i jobben en noen gang, og om de vet noe allerede nå.
Facebook er humbug. Snakk om måte for å innhente folks vaner, rutiner og bekjentskaper uten å anstrenge seg. Hvis noe kan kalles for blotting nå til dags så må det være facebook.
Det er sant, men samtidig blottlegger man seg selv og ALT man legger inn på fb blir værende. Og dine innlegg eies av andre. Selv om man sletter ligger alt der.
Signerer de over, ring heller enn mld på FB. Men privat elsker jeg FB, super måte å ha kontakt med mine gamle folkehøyskolevenner, kollektiv vennene mine , slekt i inn og utland etc, kjekt ja! MEN man tenker seg om før man publiserer en status da, det gjør iallefall jeg:):rolleyes:
Klarte å vente :p Fant ut at jeg ikke skulle mase, de har det vel travelt nok i en slik prossess....Men fikk beskjed i dag som jeg hadde ventet på at jeg skal inn til andregangsintervju :D Så da er det bare å krysse fingre og tær og alt dere har på mandag!!! Takk for nyttige innspill!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.