Ja da er jeg kommet til den dagen da det egentlig er litt vanskelig å ha begynt på en ny livsstil.
Første bursdag UTEN noe av det som bursdager står for, iallefall i min familie.
de eter fra de står opp til de legger seg,mat og kaker om hverandre:o
det er ikke noe problem for meg at jeg ikke har det spisemønstre som dem bruker, noen skeptiske øyne og ord i bursdagen regner jeg med å få.
jeg har tenkt inni hode mitt at siden jeg nå går på fakir mat så må det jo bli kjøtt.kyllingvinger og 2 karbonader (ser bedre ut en koteletter el ribbe)
det jeg lurer på er hva hadde/har dere tatt med for å spise når dere skal på slike tilstelninger?
altså ikke når dere bare skal spise kjøtt men oxo når dere spiser vanlig lavkarbo mat.
Jeg kan fint gå i bursdager og spise noe av det som serveres der. Alt er vel ikke høykarbo??
Eller hva serverer de i bursdagen du skal i da?
Jeg har i allefall aldri tatt med egen mat...
Om det er gryteretter osv så ville jeg ikke spist, men er det koldtbord så kan man jo velge ost og kjøtt/fisk og være raus med majoen :)
Og så kan man jo ev. ha med en bolle med krem uten sukker og noen bringebær i om man skal skeie ut? Eller lage litt hjemmelaget is uten sukker. Litt fake-sukker er ok en skjelden gang syns jeg og iskrem laget av fløte og egg er jo mat for oss ;) Vaniljestang gir mye søtsmak av seg selv så kanskje trenger man ikke fake-sukkeret heller når man har gått på denne dietten en stund? Syns jeg smaker søtsmak mye bedre alt etter bare 5-6 uker :)
takker:)
beklager men i familien våres er det bare HØYkarbo dessverre.
ble ingenting på meg der i dag.
de serverte pizza, marsipankake og sjokkolade.
hadde med meg kyllingvinger og kjøttkaker.
passet egentlig greit for det er en til i familien som går på lavkarbo.
vi er de som de sier skiller seg ut og er tullete i matveien.
dritt au,er ikke deres kropper.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.