< Tilbake til oversikten

Svinefilet til middag. Saus?

Marius Hansen sa for siden:

tenkte å lage svinefile middag å voke dette med grønsaker men åsen saus kan jeg blande sammens med dette? som ikke har så mye karbs :)

TrillTrall sa for siden:

Jeg ville hatt oppi noen dråper soyasaus, den har mye smak og du trenger fint lite av den så det blir ikke mange karbene. Inneholder vel rundt 7 g kh/100 g. I kombo med østerssaus er det enda bedre! Den inneholder riktignok nesten 30 g karber, men du trenger jo bare en liten dråpe. Dette blir ikke sånn masse-saus, men det gir vidunderlig smak synes jeg!

Vil du ha mer saus er kanskje rømme eller creme fraiche tingen? Sammen med litt chilipasta eller chilisaus?

Livsglede sa for siden:

Bland sammen fløte og pesto, jeg bruker stort sett den grønne, nam,nam nydelig sammen med svinekjøtt og grønnsaker. Blander bare på en slump jeg, men for en pers. ca 2 ts pesto og 1 dl fløte kan jeg tenke meg.Lykke til.

Marius Hansen sa for siden:

Noen som har en oppskrift eller et mat program på
frokost lunsj middag å kvelds som har minimalt med fett å karbo?

index sa for siden:

Hva vil du med det? Med lite karbo bør du ha mye fett, og evt. omvendt. Med lite av alt sulter du...

Angående trådstarters spørsmål så synes jeg Bernaisesaus er veldig OK til svin. Og laget med smør og fløte er den rimelig lavkarbovennlig også.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.