< Tilbake til oversikten

Hva slags badevekt?

bamseline34 sa for siden:

jeg må gå til innkjøp av ny vekt og lurer på om jeg bare skal kjøpe en som viser vekta eller om jeg skal gå til innkjøp av en litt fancy en.

hva tenker dere. er det vits med en fancy en?

Stine sa for siden:

Jeg har også akkurat kjøpt ny og valgte til slutt en "vanlig ". Har ikke angret på det :)

hvorfor ikke en fancy en?

Tittit sa for siden:

god morgen:)
jeg har alltid likt den gamle typen best, slipper å telle disse tallene etter komma hehe
Men har nå bannet meg grønn på detta med vekta så nå er den langt langt borte fra meg og skal ikke veie meg før om 1 mnd

Jeg ELSKER å se de talla etter komma. da kan jeg se om det skjer noe fra dag til dag. hehe

Stine sa for siden:

Jeg har en digital som selvfølgelig viser desimaler, men det finnes jo badevekter som måler muskelmasse,fettprosent osv . Ikke nødvendig for min del iallefall :)

TrillTrall sa for siden:

Kjøp en enkel digital vekt med 1 desimal. Jo mer stæsj og dill det er jo mer er det som kan gå istykker. Jeg kjøpte en som skulle kunne vise fettprosent og diverse saker, men det har aldri funket, men den funker fint som ren vekt da.

Det ble en fancy en. den var på tilbud, og var kjempe billig

ftdmia sa for siden:

Badevekter som viser "fettprosent" osv er bare tull, de er ikke nøyaktige og er ikke til å stole på. I beste fall kan du bruke det som en indikator på om fett% går opp eller ned, men hvis du virkelig er nysgjerrig på dette så er det bedre å få det målt profesjonelt. Alt annet blir unøyaktig.

Camomilla sa for siden:

Dette har jeg også hørt. En kollega driver med fitness - og hun hadde fått forskjellig resultat med svært kort mellomrom på en slik "hjemme-analyse"-vekt. Selv spanderte jeg på meg en In-Body-analyse på treningssenter - disse skal være mer pålitelige og gi et riktigere bilde av hvordan det står til med skrotten :D

Photobscura sa for siden:

Nemlig! Disse skal jo sende elektroniske signaler gjennom kroppen, og måle ut fra hvor lang tid det tar å komme gjennom diverse vev. De man kjøper til privat bruk kommer gjerne ikke opp til hoftene en gang. Jeg prøvde en sånn en en gang, og jeg måtte le. Da veide jeg i underkant av nitti kilo, men hadde en fettprosent på 25 eller noe :p. Særlig. Jeg har bare innmari tynne bein!

Jeg har også prøvd en sånn på treningssenter, den hadde håndtak og gode greier, og jeg måtte stå på den en stund før resultatet kunne avleses. Jeg tipper de ligger i minst en fem- eller sekssifret prisklasse.

mama67 sa for siden:

Jeg har også en sånn fancy vekt som skal vise fettprosent og vannprosent i kroppen. Vel, jeg stoler ikke mye på den. Da jeg gikk på GR-kurs for mange år siden, målte de fett% med en sånn klype. Da veide jeg 105 kilo og hadde en fett% på 33. Nå veier jeg 77 kilo, og i følge min fancy vekt, har jeg en fett% på 45!! Kan umulig stemme.

Veier meg, ser vekta og går av. Venter aldri på fett-og vannprosentmålingen. Men syns det er kjekt med desimaler da... ;)

MarTar sa for siden:

Hehe. Jeg må si meg enig med elsker_lavkarbo akkurat her og nå. Når resultatene uteblir, eller ikke er helt etter planen, er det greit å holde seg unna, for eget velbefinnende. :) Men så når det da løsner igjen, DA er jeg enig med deg!! :D

jvb sa for siden:

www.pixmania.com/no/no/534644/art/tanita/badevekt-m-impedansemaler.html

Denne har fire målepunkt, og hadde nok kommet over hoftene til Photobscura :)

Jeg kjøpte en for ett års tid siden, og har vært veldig fornøyd. Den viser samme resultat hvis man måler flere ganger. Merker dog at det er stor forskjell på om man har spist eller ei, spesielt vil masse vann i magen påvirke fettprosenten: Det vil altså forsatt være lurt å ha en fast veiedag i uken med så like forhold som mulig :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.