< Tilbake til oversikten

Sukkerfri sjokolade?

Kinkygirl sa for siden:

Flere snakker om sukkerfrie sjokolader..Vil også ha sånne!! Hvor får dere kjøpt sånne, merker , navn ? Det eneste jeg har sett er de nutribarene og de er jo proppfulle av karber :(

Tittit sa for siden:

tror det er på helsekost.
men ville nok ikke brukt det om du går på ketolysekur.

TrillTrall sa for siden:

Jeg har et par ganger kjøpt Guylian på Ica, inneholder 1 g kh/100 g, dvs. 1 g sukkerarter, sukkeralkoholene skal jo ikke regnes med. Koster nesten 30,- for en plate på 100 g.

Anitave sa for siden:

Meny her har fått endel variert sukkerfritt.
Snadder å kose seg med i helgene.

Handlet mye sukkerfritt snadder av både godterier og sjokolader på svinesund, men de reagerer jeg med å få vanvittig mye luft (ikke vondt).
Er borte dagen etter, så er verdt det i helgene.

Meny hadde sjokolade fra Sukkerfritt og et par andre levrandører, samt Atkins.
Hvis ikke de har så kan du høre med butikksjefen om de kan ta det inn. Funker fint her hvis butikken ikke har noe jeg vil ha og jeg må et annet sted for å få tak idet, mange butikker er villige til å høre på kundene sine og tar inn det du ønsker.
Aldri opplevd at de ikke gjør det.
Ennå.

Pøsh sa for siden:

Jeg har sett på flere sukkerfrie sjokolader, men så har de høyt ant karbo. Leser jeg feil?
Skal til Sverige i morgen, så hadde jo vært fint med noe :D

Pøsh sa for siden:

Da er du velkommen til min nærbutikk :cool:

Bonitta sa for siden:

Rema 1000 selger Cloetta sin sukkerfrie sjokolade. Den er like god som vanlig sjokolade!!

aras sa for siden:

Let deg frem etter et merke med navnet Sukkerfritt, de har mange sjokolader med svært lavt kbh-innhold. Ellers er Atkins-barene greie.
Eller sjokolade kjøpt på helsekosten, Cavalier, DeBron f.eks. Cloetta har en lys og en mørk sjokolade uten sukker, og er enklere å finne i butikkene.

Tittit sa for siden:

ja det er mye gjemt sukker i det,slik er det vi lærer å unngå det skjulte sukkeret..sjekke ut karbohydratene før vi går til kassa:)
sukkerfritt betyr ikke nødvendigvis sukkerfritt.

lykke til:)

marjusen sa for siden:

Men den plata inneholder 13 kh pr plate. relativt mye

streber sa for siden:

Cloetta er nyyydelig! Legger ikke på meg av den JEG hvertfall , du skjønner, den havner i do etter noen timer he he, får fart på systemet;)

Lissi80 sa for siden:

Rema 1000 fører et merke som heter sukkerfritt, her i byen iallefall..De tyr gjerne jeg til i helgene. Ellers spiser jeg og Atkins barer innimellom..Sist jeg var i sverige kjøpte jeg noen cavalier sjokolader og, mer som konfektbiter fylt med noe vanilje og sånn..Tenkte ha det som lørdagskos, men inntil videre har de bare blitt stående..Søtsuget er ikke SÅÅ stort lenger :)

tullemor74 sa for siden:

Jeg ser heller på karbo mengden i sjokoladen enn om det er sukkerfritt eller ikke... tør ikke noe annet :rolleyes:

Pøsh sa for siden:

Etter svensketur sitter jeg nå med en plate fra Frankolia i hånden.
Den inneholder: Fruktose, whole milk powder, cocoa butter, hazelnuts, cocoa mass, skimmed milk powder, emulsifier: soya lecithin, flavouring. Cocoa 34% minimun.

Under karbohydrater, så står det:

Carbohydrate 43g
|---of which sugars 41g
| |---of which fructose 29g
| lactose 11g
|--- of which starcc 1g

Kan noen tyde dette for meg? Er den ok å spise?

Strekene ned og bortover skal være linje ned fra tekst og pil. Er sånn det er på platen.

LenaBeatrice sa for siden:

Ja...den inneholder jo 43 gram karbo/ 100 gram, i form av fruktose, laktose og noe stivelse. Så lavkarbo er det jo ikke, men det var kanskje heller ikke hensikten?

Pøsh sa for siden:

Jeg klarer ikke lese det greiene. For om man skal trekke fra søtning og sånn, så blir den vel bare 2g? Tror jeg er litt blond når det gjelder det der :p

streber sa for siden:

Sukker alkoholer kan trekkes fra :)

Pøsh sa for siden:

Men det er det ikke i sjokoladen... Da får jeg bare styre unna og late som at jeg ikke har spist noe av den :o:rolleyes:

sylwester sa for siden:

Fruktose er et annet ord for sukker.. Generellt budre du holde deg unna alt som ender på ose. Sukkerfire sjokolade innholder sukkeralkoholer, ofte Maltitol. Typisk så ender de fleste sukkeralkoholer op tol.

Nei, du har nok kjøpt deg en helt vanlig sjokolade :(

På Rema finner du Cloetta og den med 72% kakao* er gull. På Meny/Ultra finner du Atkins Endulge som er 30g (mindre enn vanlig atkinsbarer, ca. 30g) og de er de eneste som har lav kakoinnhold og som er spiselig. Mey/Ultra har også en del belgiske varianter. Poliols/sukkeralkohol telles normalt ikke. De blir fortært som karber, men veldig tregt. Overforbruk vil derfor ødelegge for dietten.

surflover sa for siden:

Jeg synes det er vanskelig å lese innholdet i sjokolader og annet sukkerfritt. Kjøpte en sjokolade på Coop obs! fra Plamil (?) mørk sjokolade72% uten sukker. På innholdet står det:
Karbohydrater 41.4 g
derav sukker 0.4 g

Hjelp anyone som kan dette?

Holdt meg helt unna sukrin, og kunne ikke forstå hvordan folk kunne "fråtse" i dette... Men så oppdaget jeg plutselig dette med sukkeralkoholer :)

Pøsh sa for siden:

Den går som sukkerfri og kan spises av diabetikere. Står det ihvertfall...
Men greit, tror jeg holder meg unna alt det der uansett og finner andre gode ting å stappe i meg :smile:

Pøsh sa for siden:

Da er det ikke bare meg :rolleyes:

surflover sa for siden:

Jeg anbefaler denne sjokkiskaka på det sterkeste! Under 15 kh i HELE kaka!
Jeg synes den ble litt for søt og kommer til å redusere søtningen neste gang ;)

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40239

Kinkygirl sa for siden:

Okei, tuuusen takk for svar :) Hvor i sverige kjøpte du den cavalier sjokoladen? Og er den å få kjøpt i norge også? :)

Pøsh sa for siden:

Takk for tips, surflover!

sylwester sa for siden:

Sukrin er jo ikke vanlig i sjokolade. Den sjokoladen du fant der er nok den første jeg har sett som bruker xylitol som søtning, men den er i samme familie som Maltitol og dermed godkjent. Problemet ditt derimot er at du ikke vet hvor mange av de 41g karbohydratene du skal se bort ifra. På 72%Cloettaen ( som bruker Maltitol), per 100g så er 35g karber, derav 1g sukkerarter og 25g sukkeralkoholer. Det betyr at du sitter med 16 karber > 1g sukkerarter. Jeg ville telt noe liknende på din sjokolade for å være sikker.

sylwester sa for siden:

Karbohydrater er ikke alltid clykose/fruktose. Det er Sukkeralkohol og. Sår det at et stort andel karbene er polyols eller sukerlkoholer så kan du trekke de fra i ditt eget regnskap.

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

I Sverige havner ofte sjokoladene som er tilsatt fruktsukker blant sukkerfritt-godiset, fordi de ikke er tilsatt rent sukker. Så det gjelder å lese på dem og ikke velge de med fruktsukker. Har holdt på å bomme der noen ganger...

andoraa sa for siden:

veit ikke om noen har skrevet det, men cloetta no sugar er super god og inneholder bare noe sånt som 10 karb. iallefall greit å spise halve en lørdagskveld :)

frøken sa for siden:

Cavalier kjøper jeg på rema 100 og helsekosten. Den inneholder omtrent like mye karber som cloetta sin. Kjempegode begge to, jeg kan spise en plate uten å gå ut av ketosen.

Sukkerfritt sin kokesjokolade er også god, og inneholder bare en karbo pr plate. Denhar jeg kjøpt både på rema 100 og meny

lillemeg88 sa for siden:

jeg var på sukkerfritt.com, og der så jeg noen kjeks.
Næringsinnhold pr. 100 g: Energi 432kcal, Protein 1 g, Karbohydrat 16 g (hvorav sukkeralkoholer 6 g), Fett 6 g.
[size=3][/size]
Hvis jeg har skjønt det rikig, er det 10 g net carbs pr 100 gram?? da kan de vel ikke være såå ille??

lillemeg88 sa for siden:

jeg regnet litt på det nå, og det må jo være oppført feil protein, karbo og fett! når man regner det sammen ender det på 122 kcal (hvis jeg har regnet riktig).. sendte mail til sukkerfritt jeg, for å få endelig svar! har misstanke og at ihvertfall karbo der står oppført feil..

Leoline sa for siden:

Hei! Oi er det sant? så lite karbo i 1 sjokolade pr 100 g?
Fant den ikke på Ica jeg...ligger den i vanlige sjokolade hylla?

Pøsh sa for siden:

På min Ica ligger sånn sjokolade ved isdisken.

Leoline sa for siden:

Takk! da får jeg lete der!

Pøsh sa for siden:

Var på Ica i dag og endte opp med en plate fra Cavalier.
Den har 42,4g karbo, hvorav 31,8g er polyoler (sukkeralkohol), 8,5g sukkerarter.
Denne er vel grei?
Men må vel sies at jeg fikk hodepine etter å ha spist litt. Den er søtet med maltitol.
Føler vel at det er like grei å holde seg unna. Smakte ikke så godt egentlig.

megselv sa for siden:

Jeg elsker cavalier med caramell og spiser en sånn liten en i helgene. Den er ikke stor da, 25 g, men absolutt nyyydelig og smaker som caramello :D

Ellers synes jeg også cavalier sin prailine er veldig god :D
Cloetta og cavalier platene bruker jeg om jeg skal lage sjokolademousse for da trenger jeg ikke så mye.

Jabba sa for siden:

Denne har jeg faktisk ikke turt å kjøpe - da jeg trodde karbo innholdet var altfor høyt!

Minith sa for siden:

Hei! Jeg var en tur på Rema 1000 og der hadde de fått sjokolade fra merket "sukkerfritt", disse har jeg letet etter lenge! Kjøpte den mørkeste som inneholder kun 2g karbohydrater pr 100g hvis man trekker fra sukkeralkoholene, det beste er at hele brettet er kun 75g så man får bare i seg 1,5g karbohydrater på hele den sjokolade platen! Har ikke smakt den enda, men anbefaler deg å stikke innom for å se om de har noen på din Rema 1000! :)
Vil også anbefale deg å stikke innom nettsiden Kinsarvik.no her har de mange forskjellige atkins barer og diverse andre lavkarbo varer! Har bestilt herfra før, og er stor fornøyd!

Jabba sa for siden:

Sukkerfritt sjokoladen er kjempegod!
Noen som vet om den er å få tak i i Egersund?

Pøsh sa for siden:

Takk for tipset om Kinsarvik :smile:

Pøsh sa for siden:

www.sukkerfritt.no ;)

Jabba sa for siden:

Denne linken - er det til nettbutikken? finner ingen nettbutikk der nemlig...

TrineG sa for siden:

Jeg kjøpte en på helsekosten fra Cavalier. Hazelnuts milk:love: den var Farlig god.Skal unne meg et par til påske :)

Pøsh sa for siden:

Sorry, [url]www.sukkerfritt.com[/url]

Lillemy71 sa for siden:

Cavalier får du bl.a. på helsekost, velassorterte matbutikker og "smågodt-butikker". Dessuten selger Søstrene Grene et par typer Cavalier.

Tiki sa for siden:

Husk de mørke sjokoladene søtet med sukkeralkoholer inneholder færre kh enn melkesjokeladene, eller de med div fyll.

Jeg spiser innimellom, lenge siden nå, den mørkeste til Sukkerfritt, eller den mørkeste til Cavalier, evt. de små barene til Cavalier av de mørke.

Pøsh sa for siden:

Jeg var litt kjapp i dag og tok med en plate mørk sjokolade med mousse.
Beste mørke sjokoladen jeg har smakt noengang! Alldeles nydelig!

Men den var jo ikke sukkerfri, nei... :o:o

Herregud, jeg må slutte å tenke sjokolade. Holde meg til mat.

Daraya sa for siden:

Jeg går på ketolyse (3 uker), men er fremdeles ikke helt kvitt søtsuget, spesielt ille på lørdager. Hvordan fungerer disse sukkeralkoholer? Jeg skjønner ikke helt, teller man karber derfra eller ei?

Pøsh sa for siden:

Man trekker sukkeralkoholene fra karbene.

Ashley sa for siden:

Jeg mener at alle disse kake oppskriftene med sukrin, om jeg skeier ut med disse av og til, kan jeg ta litt sukkerfri sjokolade på i helga. men ser på karbene! utifra det dere sier kjører jeg på med sukerfritt sin mørke. nam:D

men er det andre tips til ketolyse "godteri" some er bedre alternativ? skal sitte å glane på vennina mi spise godteri, å det er slitsomt gitt.

sylwester sa for siden:

Ja, hvis du nøyer deg med å spise en rute så er det nok riktig at du kun har fått i deg 1g karbo.

Sukkerarter i deklarasjonen er ikke det samme som netto karbohydrater. Det er KUN karbohydratene som kommer av sukker (stoff som slutter på ose). F.eks. så spiser dattera mi kjeks som har 8g karbo, derav 4g sukkerarter. Det er 8 karbohydrater i den.

Disse maltitolsjokoladene er nogenlunde like. Cloetta har 53 som totalt antall karber og 13 av de er ikke sukkeralkoholer. Jeg vil anta at du kan regne 1-1,5g karber per rute på 10g uansett hvilken type du velger som er søtet med Maltitol.

Sandra35 sa for siden:

Hei, Jeg spiser cavalier. Det er den mørke typen med liiiite karbo. Netto carb for 2 ruter er 0,8. Den er så mørk og bitter i smak at 1 rute er mer enn nok for min del til kaffen ivertfall.

Den anbefaler jeg om du ønsker bare såvidt litt smak av sjoko der du klarer å holde deg til 1 el 2 ruter!

Jabba sa for siden:

Cavalier sin er god.......nam, nam....

Lillemy71 sa for siden:

Cavalier har mange gode.....:D

Bindi sa for siden:

Jeg ser mange spiser Freia 70 %, men den er jo full av karbo?

Synes Cloetta sin er god, eller Lindt 70 % med kirsebär..

Charlott sa for siden:

Det er fordi en del av oss tåler søtningsstoffer litt dårlig :o

Magen blir riiiimelig i ulage kan man si.... :rolleyes:

lillemeg88 sa for siden:

prøv heller 86% fra freia, den er ganske god den også ,og inneholder mindre karbo :) 19 pr 100 gram eller noe! eller så tror jeg lindt har den med 85% også!

Bindi sa for siden:

86 % smaker helt jävelig, da klarer jeg meg heller uten :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.