< Tilbake til oversikten

Kines bountysjokolade ala student 24

student24 sa for siden:

Ser at det allerede er en tråd på denne oppskriften, men ser at det er noen år siden den ble lagt ut.
I dag prøvde jeg meg på disse, etter følgende oppskrift:
ca. 0,4 karber i pr stk. (16 stk)
Ingredienser:
75 gr kokosmasse
cocosa extre virgin olje
75 gr sukkerfri mørk sjokolade ( sukkerfri 0% sukker sjokoladen)
5 gr splenda

Slik gjør du:
Ha kokosmasse i en bolle.
Ha splenda i, rør rundt
Ha i cocosa olje og rør til du får en såppas fast røre at du kan lage små boller av den.
smurte massen utover en plastkledd, ildfast form. La de stå i cirka 10 min, også skjær de opp i passelige stor biter.
Mens disse står i kjøleskapet, smelt mørk sjokolade 70% i mikrovnen med litt olje i.
Dypp så de stivede kokosmassebitene i sjokoladen.
Jeg brukte to gafler, slik at sjokoladen kan rene av.
[font=Comic Sans MS][/font]
legg de på et brett kledd med plast eller bakepapir, eventuelt i muffinsformer.
Hell resten av sjokoladen over bitene, og la de stå å stivne.

Hildemor på slanking sa for siden:

Nam:p-kokosmasse er slik kokos som selges i dagligvaren ikke sant?

Mellon sa for siden:

Oi, denne var jo veldig grei og enkel. Må testes

prøvermegfram sa for siden:

nam nam.... og der var fredagskosen avgjort :sikle:

TrillTrall sa for siden:

Ja, men pass på! Jeg har to poser av to ulike produsenter liggende hjemme (er ikke hjemme nå) og den ene inneholder rundt 20 g kh! Den andre nesten ingen. Førstnevnte inneholder ett eller annet konserveringsmiddel (?) så jeg.

Tiki sa for siden:

Tror coop har en med veldig lite kh. Kokkosmasse altså.

Leoline sa for siden:

Noe jeg kan bruke istedenfor kokosmasse?
Liker ikke kokos-smaken.....;) Hvor kjøper du den virgin olja?

Zalah sa for siden:

MmmMMM! Veldig god! Jeg smeltet sjokolade (lys fra Cavalier) og cocosa sammen og helte over når massen var nesten stiv.. Da trakk sjokoladen litt inn i kokosmassen, og det smakte KJEMPEGODT! 19-åringen her i huset elsker Bounty, og hun syntes dette var nesten ennå bedre enn originalen!:D

student24 sa for siden:

Den kokosoljen jeg har er kjøpt på helsekost. Annet man kan bruke enn kokos vet jeg ikke. Men bounty er jo med kokos.

SiljeG sa for siden:

hvor mye cocosa hadde du oppi?

Tunrida sa for siden:

Dette må testes! :D

Ashley sa for siden:

Du er en engel:eek: bounty er min største cravings og favorittsjokolade! men hvor mye cocosa brukte du? og hva slags kokosmasse? brukte du den fra vanlige butikker? ;)

student24 sa for siden:

Ser at det er flere som har stilt meg spørsmål her. Beklager for sent svar.
Usikker på hva kokosmasse jeg brukte, men skal jaggu sjekke karbo innholdet på den neste gang jeg lager bounty.
Brukte cocosa til massen ble passe tykk, så har ingen esakt mål.

g_h_87 sa for siden:

jeg glemte å kjøpe spelnda.. kan man bruke sukreen eller sånn flytende søtnings middel?

surflover sa for siden:

Tips:

Cocosa koster 170 kr
DENNE koster kun 85 kr og er nesten dobbelt så stor!

Hvis dere i tillegg bruker koden min så får dere 5 $ avlsag. det dekker frakten som er på 4$ = 22 kr!

Tipser andre om det jeg skulle ønske andre tipser meg om ;)

Tasja sa for siden:

Disse var veldig gode!! :)
Jeg klarte ikke å lage kuler av min masse, ble bare oljete på en måte. Så jeg bare puttet massen i muffinsformer, lot de stå i kjøleskapet en stund, og så helte jeg sjokoladen over. Nam! :)
(Jeg brukte ca 6 ts splenda (som blir ca 3 gram), og synes at det var ganske passe) Og da ble jo karbinnholdet litt lavere :p Jeg fordelte min masse i ti muffinsformer, så da tenker jeg det blir under 1 g karbo per form og er godt fornøyd med det :)

Disse var gode... blir nok fast helgekos framover.... mamma er stor fan av bounty sjokolade, og hun likte disse godt :D

Tunrida sa for siden:

Må man bruke cocosa med smak forresten? Blir det en tam smak om man bruker den nøytrale?

surflover sa for siden:

Jeg ville nok brukt cocosa med smak ja, for smakens skyld ;)

kiril sa for siden:

kan man bruke sukrin på disse? finner ikke splenda her i sverige :s

surflover sa for siden:

Jeg bruker Sukrin når jeg lager lignende bounty-sjokolade :)

kiril sa for siden:

flott, da vil jeg lage det i dag :D

kiril sa for siden:

hvor mye sukrin bruker du i om gangen

kiril sa for siden:

fikk ikke dette til i det hele tatt jeg, kunne ikke lage boller av dem, det er sånn kokosmasse som ser ut som små ris dere lager det av?

Idarull sa for siden:

Ja det er det som heter kokosmasse hvertfall. Jeg har ikke prøvd å lage disse, men jeg skal!

Silje :) sa for siden:

Bounty er jo så godt, denne oppskriften må nok prøves til helgen.

student24 sa for siden:

Kiril. Legg kokosmassen litt i kjøleskapet før du skal forme den.
jeg smurte min masse utover i en ildfast form, med plast under og over.
det kan godt hende at du har for lite kokosolje i.

Tasja sa for siden:

Ja, laget det av kokosmasse. Jeg fikk heller ikke til å lage boller, men det fungerte veldig bra å ta de i muffinsformer og så sette formene i kjøleskapet. Etter litt helte jeg over sjokolade. Da stivnet det slik at jeg kunne ta de utav formen og spise de. Nam nam!

lagde mine med cocosa... smaker godt og ble lette å forme til... anbefales virkelig :D

Tiril77 sa for siden:

Mmmmm.. Disse her var kjempegode.. Spiste litt vel mye i går tror jeg, og magen fikk litt fettsjokk.. Så nå er jeg kvalm og dårlig i magen :o Så å spise "litt" av de tror jeg er tingen... meeenn... Var gode jo.... NOM NOM :D

Engledans sa for siden:

Skal kokosoljen smeltes først, eller røres i "slik den er"?

Tiril77 sa for siden:

Jeg rørte den i slik den var ja.. Brukte rett og slett hendene, og knadde kokosmassen inn i olja til den var passe seig ;)

Gleder meg til å lage disse. Kokos og sjokolade er jo den perfekte kombinajson :) Har kjøpt Cavalier sin mørke sjokolade, noen som har brukt denne og vet om den blir god til bounty?

Tiril77 sa for siden:

Jeg brukte cavalier sin lyse og den ble veldig god :) men smelt sjokoladen i vannbad og ikke i mikroen, for da blir den svidd :o

Hehe, skal huske på det :D

Tasja sa for siden:

Jeg lagde disse igjen i går. Da tok jeg i en dråpe peppermynteolje. Det var veldig godt! Ble ikke noe prangede smak, men mer et hint av peppermyne :) Anbefales som en variant ;)

Nå står det et brett med bounty til kjøling i kjøleskapet, gleder meg til å smake.

Lissi80 sa for siden:

Jeg har laget noe lignende dette, Bounty ala LCHF etter boka "Bkeglede uten sukker".. Opplevde også at massen ble uformelig, men det gikk jo etter litt mye styr -og når de hadde stått i fryser'n en time var det jo greit :) Men så lurer jeg på om man like gjerne kan bytte ut cocosa extra virgin med delfiafett (kokosfett) i dette tilfellet?? Noen som har prøvd det? Jeg tenkte å prøve det neste gang jeg lager de for å se om kokosmassen blir litt mer medgjørlig da :)

Tasja sa for siden:

Det er litt diskusjoner rundt dette med Delfia-fett. Jeg har brukt det av og til, og synes jeg har lest et sted her at det ikke er transfett i det. Men det er ikke vitiaminer og mineraler i det. Jeg vet ikke om det er så veldig stor forskjell på den brune Cocosaen og Delfia-fett, men den grønne er bedre (og veldig dyr). :p
Jeg har laget disse med Delfia-fett blandet med Coscosa og synes egentlig at det fungrete bra.

Tiril77 sa for siden:

Hadde vært kjekt om man kan blande ut med delfia fett ja.. Blir en veeeldig dyr sjokolade dette her.... :(

monja sa for siden:

Jeg har laget med delfiafett. Ble veldig greie å forme, men de sto ute i snøen en time før jeg formet dem.

Men skjønner ikke hvorfor dere synes det er vanskelig å forme, bruker dere flytende fett?? Min cocosa er fast og fin, og perfekt til å forme kuler.... Flytende olje vil jo bli bare kliss ser jeg for meg..... eller?? :o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.