< Tilbake til oversikten

Atkins bake-mix!

boble sa for siden:

:sikle:Var innom helsekosten i går,og da hadde de fått inn atkins Quick Quisine bake mix.
Den bare måtte jeg bare prøve,og nå har jeg akkurat spist alt for mange pannekaker.
[color=#000080][/color]
Må bare anbefale denne. Med unntak av en liten smak av soyamel(det skal jeg ikke ta i neste gang,men gjorde det for å drøye),
så smakte det helt som vanlige pannekaker.:ja:
Brukte en oppskrift som jeg fant her inne.Den med farris. (tror det er en atinsoppskrift!?)
Byttet bare ut proteinpulver med bake mix,og hadde i mindre soyamel.
[color=#000080][/color]
Det er 500 g i boksen og den kostet rundt 130-150 kr. Husker ikke eksakt.
karbinnholdet er 14,3 pr hundre g,men den er veldig drøy. Brukte bare 30 g i pannekakene mine. Altså 4,3 g.
[color=#000080][/color]
Som sagt: Veldig bra.
Gleder meg til å prøve meg på vafler. :hungry:
[color=#000080][/color]

Skorpia sa for siden:

Jeg tror de fleste her inne er enige i at soyamel er noe dritt(det går an å bruke dersom det er blanda med andre smakfulle ting(som valnøtter,linfrø,kruskakli osv) ellers blir soyamelsmaken for dominerende. Ellers er du helt fri til å bytte ut soyamel med soyaprotein som er fritt for den usmaken soyamel har:)

boble sa for siden:

[QUMå bare anbefale denne. Med unntak av en liten smak av soyamel(det skal jeg ikke ta i neste gang,men gjorde det for å drøye),OTE]

Skrev det litt dumt,ser jeg nå.
Forklaring:Det smakte litt soyamel av pannekakene fordi jeg hadde litt soyamel i de.
Bake mixen hadde ikke noe bi smak. Var bare god,den.

Iset sa for siden:

Mm har en uåpnet boks i skapet. Har ikke turd å bruke den ennå, for jeg spiser som regel alt for mye når det gjelder bakervarer, uansett hva det er. :flau:

Beundrer Nille som klarer å bake en Atkins-kake og ha ETT stykke til dessert hver dag. Jeg bakte Decadence Sjokoladekaken en gang, spiste opp hele kaken på en dag... Vel, jeg og mannen da.

:løper og gjemmer seg i skam:

Skorpia sa for siden:

Skjønner deg godt jeg ISET,for jeg er også litt sånn. Mitt forsvar for å klare dette er å kutte helt ut sjokolade lavkarbokaker mm. jeg har funnet ut at å spise litt tinte bær med krem på er det letteste for meg når det kniper som verst,og da får jeg likevel følelsen av å ha spist noe godt:) :cool:

Iset sa for siden:

Skorpia: hehe jeg har og måttet kutte ut. Baker kanskje en kake som jeg har med i selskaper, men da spiser jeg 1-2 stykker og lar resten stå igjen når jeg går. Så kan de andre heller kose seg. :D

boble sa for siden:

Jeg førstår deg bare så alt for godt,iset.
Setter jeg først i gang å spise bakervarer så skal det godt gjøres og stoppe meg.
Et eksempel er pannekake-middagen jeg spiste i dag.Telte ikke hvor mange det var jeg stekte,men det var nok en 7-8 stykker.
Rett ned ,med heistad syltetøy på +litt ekstra søtning.:rodme:
[color=#483d8b][/color]
Løper og gjemmer meg,jeg og`.FLAU..........

Skorpia sa for siden:

Vet ikke hvor langt utafor tema vi er ,men poenget er å finne en vei å leve på som lavkarbomenneske.
Jeg har kanskje ikke så mange kilo jeg må ta av lengre,men jeg må ned for å beholde helsa. For mitt største problem var høyt blodtrykk.Da jeg begynnte med lavkarbo gikk jeg på medisiner og veide 83 kilo(162 høy) og det er en BMI på 31 så vidt jeg husker,nå er problemet å komme litt mer ned for jeg var faktisk på 64 kilo en periode,men så gikk internett til h.........og et opphold på flere måneder. Det viser bare hvor mye jeg trenger dere alle. HURRA for bredbånd.!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Nille sa for siden:

Du ska'kke skamme deg for det vettu. .... også vet du jo at hu der Nille er litt sær. Det MÅ være den medisinen hun spiser tror jeg - Den som kommer fra Sveits og heter Lindt ...:p

Teori: (når en melkesjokoladeperson som før spiste 100 gram av den HVER dag, begynner med sååååååå mørk som 85% Lindt. Da ER det nok med 10 gram). Og det samme gjelder for kaka. Det er bare å ha mindre søtstoff i, så er det nok med mindre. Dess søtere, dess mer får du lyst på !! :o )

Ikke noe å beundre altså, - dama er jo unormal ;)

Skorpia sa for siden:

OK jeg begynner å skjønne tegninga,det blir litt som meg selv ,men jeg vet jeg må holde meg 1000% unna alt som likner sjokolade,det er nok til at alt går føyka.

Iset sa for siden:

:D :D :D :D

Du er absolutt noe å beundre jo! På alle områder!! :klem:

Nille sa for siden:

:rodme: Du er snill du lille solstråle :love:

Dirgni sa for siden:

De solgte bake-mixen på Maxi for 99. Det var ikke verst:D

Aline sa for siden:

ooooh! må si til mamma at hun må kjøpe :ja: ski storsenter, ikkesant?? ;)

Dirgni sa for siden:

Jepp, Ski storsenter. De hadde masse Atkins-ting der, og det var mye billigere enn på helsekosten. Hadde en hyllemeter med Atkins frokostbar med sjokolade også:D

Aline sa for siden:

oh my god!!! MAAAAMMAAAAAAA! kanskje hun hørte meg? (ok, jeg får vel sende en mail :) )

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.