Jeg har lenge tenkt at jeg burde fylle på med litt magnesium nå som jeg er i en slankeprosess og har kuttet ut kornprodukter. Problemet mitt er at jeg ikke kan fordra å svelge tabletter :( Det går en liten stund, og så byr det meg til slutt så mye i mot at det låser seg helt. Men nå har jeg funnet et tilskudd i form av tyggetabletter: Nycoplus Magnesium 120 mg. Ikke verdens største dose i disse, så jeg bør vel ta etpar-fire stykker - men de smaker ganske søtt, og jeg blir litt betenkt på å ta disse hver dag.
Dette står i pakningsvedlegget:
Er dette OK? Har dårlig greie på hva som er OK av søtstoffer - noe høyner vel kanskje blodsukkeret? Noen som vet om noe lavkarbovennlig alternativ til disse?
Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med spørsmålet men sliter veldig med å svelge tabletter selv så hvis det finnes tyggetabletter med magnesium hadde det vært helt topp. Satser på at noen med litt peil kan svare på det du egentlig spør om:D
Hva med å kjøpe kapsler, som du kan dele, og tømme innholdet i et lite glass vann? Evt hvis de har en bismak, kan du putte dem i eggemelk, smoothie, saus, hva enn du spiser som er flytende til en viss grad. Det finnes også magnesiumdråper (uten at jeg helt vet hvor konsentrerte disse er):)
Jeg tror jeg ville unngått sorbitol og glukosesirup...
Har du prøvd mgnesiumtablettene til ketolysekuren? De er digre, jeg svelger de greit med vann, men mannen min knuser de og blander med litt vann for å få de ned, går helt supert, og smaker fint lite. Og de er ganske billige, tror det er 69 kr for 50stk på 200mg magnesium.
Spiser en god del brokkoli, og noe nøtter - men er allergisk mot skalldyr. Kanskje prøve å integrere avocado i litt større grad, kanskje? Synes ikke avocado er noe sånn "hipp-hurra" akkurat, men det er jo en grønnsak som kan smake nesten hva som helst om man krydrer litt :D
Det var dét jeg trodde, ja, har tatt noen av og til, men lurte jo på å begynne litt fast. Men da leter jeg heller litt videre :)
Dette var interessant, tusen takk :) Å begynne å knuse tabletter tror jeg fort kommer til å skli ut, gitt - men det blir kanskje løsningen om jeg ikke får tak i flytende.
Jeg tenkte ikke på å knuse tabletter. Det hørtes litt styrete ut, ja. Jeg mente sånne kapsler som er fylt med pulver, og som man kan åpne, og tømme pulveret i vann e.l.:)
Altså noe sånt noe:
Ellers inneholder også kakao mye magnesium. Over 500mg pr 100g:D
Magnesiumdråpene er veldig bra og dessuten lettopptagelige :)
Men de er veldig konsentrerte og smaker ganske bittert (det er ørkensjøvann med masse mineraler i tillegg til magnesiumen), så jeg fikk i alle fall litt aversjon mot dem etterhvert ... Kommer litt an på hvor mye man tåler av slikt ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.