Heisann, har fulgt kuren nå i en uke, og jeg spiser karbo på opptil 10-15 pr dag..Følger ketolysekuren...
Jeg spiser isbergsalat til frokost m fetaost/ost, ei spiseskje seterrømme, skinke, litt agurk.
Formiddag som regel 2 egg og bacon 4-5 skiver.
Middag : to koteletter eller kylling eller fisk....Av og til litt brokkoli og blomkål ved siden av .
Kveldsmat : bacon og ost eller egg og bacon...
Hvorfor får jeg ikke utslag på stixn? Har målt til alle døgnets tider uten hell :(
Du har lavkarbo som kostholdsfilosofi, men du vil i ketose?
Du spiser lite fett og grønnsaker, syns jeg!
Isberg og agurk inneholder så og si ikke noe annet fornuftig enn vann!:eek:
Har du gått ned i vekt, da? Eller cm?
Stiksen gir bare korrekt svar om kvelden minst 2 timer etter siste måltid! Men den gir bare svar på hva som finnes i urinen din. Noen får aldri utslag uansett om de har alle andre tegn på ketose, ånde, hodepine, småkvalm, slapp etc.
Noen får ikke utsalg rundt mensen og noen er for aktive eller drikker for mye til at det kan spores overskuddsketoner i urinen!
Ikke heng deg opp i stiksen, kjenn heller etter andre regn på ketose!;):)
Ser nå at jeg har skrevet lavkarbo på profilen min. Jeg trodde ketolysekuren også var en lavkarbodiett..Mulig jeg tok feil..Jeg går på ketolysekuren :)
Neida, du tar ikke feil. ketolyse er an av mange lavkarbo- varianter.
Ketolyse er lavkarbo, men lavkarbo er så utrolig mye mer enn ketolyse!:D
Det er mye lettere å svare folk ordentlig om man vet hvilken filosofi de tilhører. Hjelper deg lite om jeg svarer ut i fra Fedon om du følger ketolyse, liksom! See?:)
Ellers flyter oppskriftsforumet over av fantastiske oppskrifter. Sjekk kostholdsfilosofien til den som har lagt ut oppskriften for å se om den kan brukes på ketolyse eller bruk hodet!;)
da skal jeg handle masse smør! :D Takk for innspill :D Jeg har nettopp sjekka stixn, enda ikke rosa, men ikke helt negativ.Fravek litt fra den negative. en mellomting fra den og den første rosa ...Håper i kveld at jeg er nådd ketose da :D
Det hjelper ikke å sjekke stiksen nå. Om kvelden minst 2 timer etter siste måltid, er den eneste gangen du kan være sikker på at resultatet er riktig. Ellers på døgnet er feilkildene mange!:p
OG husk: ALLE UTSLAG ER UTSLAG
uansett farge! Heeelt mørket KAN bety at du får i deg for lite væske!:eek:
Okei takk :) De er ikke for gamle da en venninne av meg på samme kur fikk utslag , mørk lilla på mine sticks etter to dager men ikke jeg :( Har prøvd to timer etter dagens siste måltid i går men ingen utslag :( Håper på nytt at jeg får utslag i kveld da ...Drikker mye vann, kan det være derfor??? Og løper mye på do, også om natten hehe
Ja sånn er det med meg også, får ikke utslag hvis jeg tisser rett på den, men hvis jeg tisser i en kopp først og dypper den oppi der, får jeg utslag med en gang... merkelig...
Jeg har brukt ketolysekuren en gang før og gikk ned 6 kg på en måned.
Nå er jeg begynt på nytt på uke 2.
Jeg tror også du må få i deg mer fett og protein.
Hva med å spe på med kylling, baconcrisp("potetgull"), meiereismør, majones, cottage cheese, oster til snacks rullet i spekeskinke??
Har endelig fått utslag på stixn..såvidt rosafarge på den, etter at jeg ikke gikk på do fra klokka 13 til klokka 21:30 hehe
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.