< Tilbake til oversikten

Hjelp! Er så kvalm! Hva spiser man da?

Snorkfroken76 sa for siden:

Hei! Jeg er superkvalm på andre dagen. Hva spiser man da? :confused: Orker ikke tanken på egg og bacon, røkelaks eller andre retter jeg bruker spise om dagen. Er på grensen til omgangssyke tror jeg. Er litt bedre i dag så må prøve få ned noe men orker ikke tanken på noe av det jeg bruker spise. Før ville jeg spist ristet brød, men vil jo ikke bryte dietten pga dette! Noen som har råd? Følger Skaldemans råd, men så lenge det er lowcarb/ketosevennlig er nok det det viktigste akkurat nå.. :D

Charlott sa for siden:

Det som fungerer for meg på en uggen dag er rett og slett noen Norvegiaskiver i microen med litt krydder på. Nucer det til det blir sprøtt så knasker jeg det jeg orker :o)

langaard sa for siden:

Prøv å drikk ingefærte, det kan hjelpe mot kvalme:)

Furine sa for siden:

:ja: Absolutt det beste mot kvalme!

Takk for tips! Skal begynne med teen og følge på med smoothie eller ost :)

Coockie sa for siden:

Hvis du føler for å spise noe sprøtt (Jeg spiste alltid Mariekjeks da jeg var liten), så kan du jo prøve med en liten skive Fiberrik!? :)

Nicpins sa for siden:

:ja: Eller bare et par skiver ingefærrot oppi en kopp med vanlig te. Ingefærrot har det til og med på nærbutikken her i bøggda med bare 1200 innbyggere.

Furine sa for siden:

Ja, det er det eg gjer... Kallar det te, eg.

Takk! Te og etterhvert kylling gikk ned:-) Myntete er forøvrig antiseptisk så renser magen om man er matforgiftet, så tok et par kopper av den også:-)

Eucalyptus sa for siden:

Vann med saft fra sitron, eller sitrondråper ferdig på flaske, er medisin for meg. Godt for fordøyelsen også:rolleyes:

Ja, det drikker jeg hele dagen! Veldig bra for forbrenningen også og GIen på et måltid :)

Eucalyptus sa for siden:

Bare pass på tennene... Hardt for de. Derfor drikker jeg sitronvann kun med sugerør:p

Photobscura sa for siden:

Ingefær ingefær ingefær!
Hadde aldri klart tilvenningstida med diamedisin uten! (Les. EKSTREM!!! kvalme).

langaard sa for siden:

En periode jeg slet veldig med kvalme, fikk jeg resept på afipran stikkpiller, det hjalp. Men som Photo sier, ingefær er supert mot kvalme:ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.