1-2 dl skogsbær
2-3 egg
15 ml Udo´s choise
1-2 dl kokosmelk
2 ss kokosfett
Mengden varierer utifra hvor sulten jeg er, og hvor lenge det er til neste gang jeg skal spise. Men, det jeg lurer på er dette nok til et måltid eller er det for mye? Nå har jeg holdt på med Ketolyse i 6 uker, gått ned 2, 6 kg. Det var helt i starten. De siste 4 ukene har jeg gått opp og ned ca 200 gram.
Smører daglig et lag med tålmodighet, og positiv fokusering;) Men kjenner jeg er på vei til å skulle kutte ut meieriprodukter, smootie... Tja, har kuttet ut tyggis.. Så da vet jeg egentlig ikke hva jeg skal forandre på? Mener jeg får i meg nok fett via kokosfett, smør, majones osv... Drikker 1-3 kopper kaffe hver dag. Drikker alt fra 2-3 liter væske. Spiser 4 ganger om dagen. Legger ved noen måltider. Noen ts med kokosfett innimellom måltidene, eller ved behov. Men det har jeg ikke notert...
11/02/11
Frokost: 1 dl bær, 2 egg, Udo´s, 2 ss kokosfett, 1 ss cf (smootie)
Lunch: 2 egg, stor neve skinke i terninger, stangselleri, 1 avokado
Middag: 1 kyllinglår + salat
Kaffegodt: krem, cf, cc og blåbær og jordbær
12/02/11
Frokost: 1 dl bær, 1 dl kokosmelk, udo´s, 2 egg, 1ts cf ( smootie)+ kaffe med fløte + noen ferske biter jordbær og blåbær i smootien
Lunch: 200 gram nakkekotelett + 1 ts kokosfett
Mellommåltid: 20 nøtter
Middag: kjøttdeig, løk, sopp, purre, smør, ost, fløte- stekt sammen
Kvelds: 1 egg, majo og stangselleri, 4 ruter 90% sjokolade, litt fløte-cocos-smør og 2 jordbær…
13/02/11
Frokost: 3 stekte egg, 4 bacon, salat av ruccola og issalat, litt remulade
Middag: Smootie, 1 egg + eggesalat
Kvelds: 1 nakkekotelett m/salat og litt remulade ( 1-2 ss)
14/02/11
Frokost: Kjøttdeig, sopp, løk, purre, cf, fløte og en neve salat+ kaffe med fløte
Lunch: Kjøttdeig, sopp, løk, purre, cf, fløte og en neve salat+ kaffe
"middag" : smootie
Tidlig Kvelds: 2 egg, salat, remulade, 5 skiver fleskepølse+ kaffe
Sen kvelds: nakkekotelett og 4 ts kokosfett? 1 kopp te
(Var en lang dag med både skole og jobb)
15/02/11
Frokost: smootie
Lunch: 1 nakkekotelett m/salat og 2 ss remulade
Middag: 200 g lungemos m/ salat, 1 ss smør, 2 ss rømme og 2 ss remulade
Kvelds:Smootie
Var fysen på kvelden: 4 baconskiver og 2 egg
Håper jeg får noen tilbakemeldinger. Dette er jo noen dagsmenyer, har flere variasjoner som er notert.
Så slenger jeg på litt skryt på slutten: Flott forum og masse flotte mennesker:love:
Heisann:)
er ganske ny her inne på denne nettsiden sjøl.
Jeg lever på skaldemans filosofi (lavkarbo)
jeg er ingen ekspert men kan gi deg noen tips som jeg har fått mellom å lese bøkene hans opp og ned :)
du bør fjerne frukten,nøttene og mellommåltidene dine for en periode å se om det skje en forandring. spiser du nok fet mat til hovedmåltidene skal du ikke ha behov for mer enn hovedmåltider.
De gangene det står Soothie, betyr det at du får i deg 2dl med bær? Hvor mange gram er 1dl? Skal vi tro Bama så vil det være ca. 100g, som igjen betyr at du på en Smoothie får i deg hele karbohydratkvota di på bær alene.
Jeg spiser 3 måltider om dagen. En med grønn salat og en med noe annet av grønnsaker, men aldri frukt på en skoledag. Jeg spiser bringebær (ca. 50g) hver annen søndag, med pisket krem og natreen til.
Jeg er helt sikker på at du vil få fart på sakene om du reduserer sukkeret (bærene) og er forsiktig med nøttene og. Last helle opp karbokvota di med bladsalat med noe paprika og tomat eller brokkolig/blomkål.
Sjokoladen er jeg litt usikker på, men jeg spiser Cloetta 72% uten sukker. Med 4 ruter av den så vil ikke det være utslagsgivende for de aller fleste. Du fokuserer på å belønne deg selv med godt, men du bør bytte ut godtet til labkarbogodt :)
Hei og takk for svar:)
Frukt spiser jeg ikke, men bær spiser jeg.. Tydligvis for mye. Sjokolade har jeg kun spist 2 ganger på 6 uker. Nøtter spiser jeg kanskje 1-2 ganger uken. Litt nøttekos en gang i blandt unner jeg meg:) Synes det er tøft og bare spise 3 ganger om dagen siden jeg står opp kl 06.00 og legger meg ca kl 23. Men, det er vel ikke umulig å klare seg på 3 måltider...
Smootien har gjort det lett å holde seg unna søtt i avvenningsfasen. Men får vel kutte ut den "tåteflasken":D
Har forresten hatt nest mørkest utslag på stixen hele tiden... Så bærene har nok kanskje fungert som en stopper. Men ikke holdt meg unna ketose! (Drikker nok vann):rolleyes:
Vi har alle våre laster. Jeg lager lefser av egg, glutenmel, fiberhusk og cottage cheese som jeg smører over bakepapir og steker i ovnen. En posjon har 1,5g karber, 7g protein og 11g fett, men jeg smører jo på ca 20g smør oppå det og har sukrin og kanel til. Spiser jeg to slike før jeg drar fra jobb så orker jeg aldri middag den dagen. Det sies at dette bare vil holde søtsuget ved like, men jeg bryr meg ikke så mye om det igrunn.
ja men det er det som skjer i starten, vi er i en læringsprosess.
vi kjenner ikke til hvordan kroppen våres reagerer på de forskjellige matsortene.
det at stixen din er på det mørkeste KAN bety at du drikker for lite.
du er sef i ketose uansett:)
ikke meningen du må spise 3 måltider, spis gjerne flere men spis deg da ordentlig mett på noe som er fett. du vil fort finne ut hva som gjør at du kan holde ut i mange timer uten å tenke på mat. jeg har bla på det siste døgnet funnet ut at kylling metter for lite over tid.
derfor kylling ut og nytt inn:)
Jeg ville spist smoothie en gang om dagen maks. Jeg tar en til frokost og da holder jeg lenge. Bruker 200 gram bringebær maks, noen skjeer yogurt, 2 egg, litt olje, litt natreen og litt fløte. Blir endel karber, men holder meg fra 10 til 17 uten mat så.
Føler jeg har balanserte måltider. Kanskje øke porsonene noe... Men det er smootien jeg har vært mest usikker på, og nå har jeg fått fine svar:) Noen dager 3 måltider andre 4... Det kommer ann på lengden på dagen. :rolleyes:
Da har du ikke prøvd avokado/lime smoothien!!! :D
Den er nydelig, frisk og god og jeg kunne ha levd på den alene resten av mitt liv, tror jeg :rolleyes:
Man er ikke nødt til å ha gresk/tyrkisk yoghurt, men kan bruke bare rømme/CF/fløte/kokosmelk (eller en miks av disse) Til nød også kesam - men den synes jeg ikke ble såå god.
Jeg lager den også uten vann, bare med fløte og yoghurt, da blir den nesten som suppe. Det er mye mer "akseptert" å spise (kald) suppe til lunch enn en "måltidserstatter" som de fleste oppfatter en smoothie til å være.
Ellers er jeg enig i at det ser ut til at du får i deg for mye bær og søtt i løpet av dagen. Prøv med mere grønnsaker.
Jeg bruker også matyoghurten til Tine, når jeg ikke får tak i gresk yoghurt. Den har ikke så veldig mye mer karber så det går fint. Oppskriften er jo stor og jeg pleier å dele den i fire.
Og du har rett Gracella, denne er nyyyyydelig. Skikkelig snop :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.