Heisann, jeg har pco og har prøvd i 2 år på å bli gravid.... Fikk beskjed på ivf at jeg skulle gå ned noen kg, har klart å komme ned noen kg på nutrilett og nå tenkte jeg at jeg skulle bytte til lavkarbo siden det skal være så bra for oss med pco... Men jeg synes det er så vanskelig... Jeg har kuttet det meste av karbene, men liker ikke så fet mat. Synes jeg i den siste uka har gått opp og ned i vekt, først ned 1 kg, så opp 1 kg.... Begynner å lure på om dette ikke er noe for meg alikevel.... :(
En normal dag for meg kan være:
Frokost: Omelett med ost eller et lavkarboknekkebrød med ost på.
lunsj: Salat eller 2 knekkebrød med salami eller ost på.
Middag: Salat med kjøtt eller kjøtt og grønnsaker...
Hei.
Du bør nok ha litt meir fett i kosten din. Prøv med feks ekte smør på knekkebrød. Og steik maten i ekte smør. Enten tine smør eller kviteseidsmør. Det er ein litt uvandt smak til å begynne med, men du blir fort vant til det.
I begynnelsen er det lurt å ete ting du er glad i, som har eit godt fett innhold. Feks bacon, kotletter osv. Ost er også bra :)
Etter kvart som du kjem meir inn i det, blir det bedre.
Og du blir vant med fettet. Eg likte heller ikkje fett når eg fyste gong prøvde meg på Atkins. Men så såg eg koss kilone rant av, og då vart fett plutselig godt :)
Jeg liker ikke fett kjøtt - men kompenserer med f.eks, avocado i tilbehøret. Steker i smør, og spiser en del fete oster. Kanskje noe sånt kan funke for deg og?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.