< Tilbake til oversikten

Prikker/utslett under brystene

Kanskje sa for siden:

Jeg har begynt å få utslett under brystene, Det blir varmt og klamt, og så kommer røde prikker, noen ganger som små kviser. det klør ikke, og gjør ikke vondt, men er plagsomt, det ser ikke pent ut, og kan lukte litt surt, antagelig siden det blir klamt under dem :rodme:

Jeg har pleid å vaske med bommul og klorhexidin, og så smørre med sinksalve, . Og så bruke talkum når jeg har dusjet.

Men finnes andre råd og tips? Desverre henger brystene noe, så det er jo derfor dette problemet har oppstått. Bruker gode bher, men likevel .......

TrillTrall sa for siden:

Bh i bomull om du finner det, vask hver morgen og kveld med en mild såpe (underlivssåpe kanskje?) og tørk forsiktig og "pudre" med potetmel. Jo, du leste riktig - potetmel er tingen for slike fuktutslett. :o) Finnes ikke noe mer fantastisk for såre babyrumper!

KarMa40 sa for siden:

Canesten.

Not kidding, det kan være sopp i huden særlig når det er konstant varmt og fuktig og lukter... :(
Apoteket har noe dyr flytende såpe mot denslags - ikke på resept. Edit: Fungoral!! Teflonhjerne slår til igjen!

langaard sa for siden:

Aloe vera lindrer og hjelper:) potetmel også, som beskrevet tidligere:)

Kanutten sa for siden:

Jeg bruker rollon stop 24 under både armene og under brystene. Det har funket utmerket for meg for denne sure klamme lukten under brystene har også jeg vært plaget med.

christine76 sa for siden:

Enda bedre BHer i riktig størrelse.
Jeg var mye plaget med det tidligere, men så gikk jeg over til å kjøpe dyre BHer på BH-butikker og fikk hjelp til å finne riktig størrelse, og vips så var problemet borte (selv om jeg hadde stoooore og hengete pupper).

alexsandra sa for siden:

fått det problemet jeg også. prøvde både aloevera,talkum,mildsåpe. men det hjalp ikke. så var det og dra til legen og klar beskjed at det er sopp. så jeg fikk resept på salve.( har også bryster som henger) fikk også beskjed og unngå såpe akkurat der

langaard sa for siden:

Hei:)jeg har brukt kortisonsalve i korte peroder, med hell:)

alexsandra sa for siden:

er det uten resept?

langaard sa for siden:

Ja de er uten resept:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.