Jeg vil mene man måler seg der man er tykkest omkring overarm og lår. Så midje, hofter og bryst/rygg (minus pupp, eller ?). Skal starte måling i morgen :)
Jeg får ikke til å måle meg skkkelig, vanskelig å treffe samme plass hver gang syns jeg.. har hørt midjen skal være 1 cm over navlen men..foretrekker å måle på navlen jeg, da treffer jeg samme plass i alle fall, hehe ;D og prøver å måle breieste over rumpa, lår og overarmer.. men vanskelig ja :S
Midjen min er definitivt lengre enn 1cm over navlen. Akkurat der måler der jeg er smalest, da treffer jeg i alle fall noenlunde samme sted hver gang. Legger, lår etc prøver jeg å treffe der de er breiest.
ja jeg er mye smalere over 1 cm over magen.. hmm så jeg vet ikke hvor jeg har det fra men.. jeg vet ikke hva de mener når de snakker om midjemål, og hvor man skal måle..
Når jeg har bestilt klær på nettet, så operer de ofte med to midjemål - høy og lav. Høy er der du er smalest, lav er et stykke under navlen. Hvor som bør måles kommer an på klærne. Men for oss som vil bli smalere er det vel greiest å måle der man alt er smalest, lettest å treffe samme sted hver gang da, det tror i alle fall jeg. :D
Ja jeg måler på navlen jeg, den klarer jeg å treffe, hehe :P og på armer og lår blir det ca der jeg er tykkest... ser ikke forskjell fra uke til uke, men fra 0 til -22 kg har jeg nok merket forskjell hehe
Jeg trooor jeg måler midjen på det 'smaleste' - om man kan kalle det særlig smalt når jeg vel er ganske epleformet... ;)
Måler på det drøyeste/tykkeste over rompe, lår, legg og overarm.
Jeg har ikke blitt helt klok på den målinga jeg heller. Fem cm slingring fra uke til uke blir liksom litt feil :P
Men da jeg fortsatt målte målte jeg iallefall over navnen og i det smaleste rundt livet. Men akkurat der er det liksom minst vits å måle, siden jeg er ganske smal i midjen, og ikke vil gå ned så mye akkurat der..
Magen min buler virkelig utover og det ser ut som om jeg er 8 måneder gravid. den er faktisk lenger fremme enn puppene :rodme:, så jeg måler der jeg er størst rundt. midje har jeg ikke lenger tror jeg, eller, den er flyttet et godt stykke opp pga valker på sidene.
har også opplevd at magen var 6 cm STØRRE enn gangen før da jeg målte ....:confused: .. men så har den minket inn igjen .
Tips: Finn et plagg med mønster som du tar på deg hver gang du måler deg. Da kan du lage deg et «kart» over hvor målebåndet skal gå hver gang ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.