Tutta87 sa for siden:
Er den safe som lørdagskos? Er det noen karber i den som teller??
Har funnet en super god i sverige, men den er tysk så skjønner ikke en dr**t av hva det står på den... HJELP!!
Tutta87 sa for siden:
Er den safe som lørdagskos? Er det noen karber i den som teller??
Har funnet en super god i sverige, men den er tysk så skjønner ikke en dr**t av hva det står på den... HJELP!!
Charlott sa for siden:
Klarer du å se hva den er søtet med da? Mest sannsynlig er det greit, meeeen, er den søtet med maltitol KAN det gi deg en ubehagelig mageopplevelse og hyppige toalettbesøk ;) Hva heter den? Kanskje man kan finne noe på nett?
Kitsu sa for siden:
Kanskje noen kan oversette om du skriver inn her det som står på sjokoladen?
Cassi sa for siden:
Kjøpte nettopp en 87% mørk Freia Premium på Ica. Hele platen på 100gr inneholder kun 19 karber. Tar meg en liten av denne når jeg skal unne meg noe godt, evt sammen med noen gode nøtter/mandler.
Da får du med deg de gode stoffene som er i mørk sjokolade, også :)
ccgirl1982 sa for siden:
Sukkerfri sjokolade er lov, men det er viktigt å vite at det er sukkeralkoholene som ikke teller og sukkerartene som du må regne med på det totale karbinnholdet gjennom dagen:)
Jeg sliter med oppblåste mage når jeg spiser f.eks 50 gram av prinsesjokoladen, og det varer i mange timer... Men spiser det innimellom (lørdager) og det er verdt det:p
langaard sa for siden:
Jeg har stor forståelse for de som ønsker å kose seg med litt skjokolade, men klarer man og kutte den, tror jeg det er en stor fordel!! Det er jo så mye annet godt å kose seg med:D
Kitsu sa for siden:
Jeg har kutta - eller prøver i alle fall - den sukkerfrie sjokoladen pluss Atkins-barene. Datt plutselig ut av ketosen en dag, og det eneste jeg hadde spist som kunne forklare det var sjokoladen - dessuten; selv om jeg tåler maltitolen ganske godt, så blir jeg oppblåst. Ingen smerter sånn som mange, men pokker så uggen.
Tar heller en rute 86% eller to i stedet nå. Liker virkelig ikke sukker lengre, så klarer ikke noe med mindre kakao.
Tutta87 sa for siden:
Hmmm. Skal vi se her....
Det er en sånn 3pk med små (3x33g) og heter "Crispi-Riegel Haselnuss-Nougat, mit Fruchtzucker"
I 1 bar på 33g står det at det er:
Kohlenhydrate 16,3g
--> davon Zucker 12,3g
--> davon Fruktose 10,0g
--> davon Stârke 3,0g
Står masse mer, men det som det står under karbo.... Noen som vet??
Er selvfølgelig best å holde seg helt unna, men må kunne unne seg noe i helga også, for å ha motivasjon til å fortsette. Belønne seg litt.
(hvertfall når man er vant til en 200g melkesjokolade ca 5 ganger i uka før.....)
Tutta87 sa for siden:
ÅÅÅÅ... ble ikke helt sånn som på pakka, men "davon fruktose" står lissom under "zucker" også kommer "davon Stârke" under karbo. Skjønte??? :P
Kitsu sa for siden:
Hmm... Da ser det ikke ut til at det er sukkeralkoholer/polyoler i den - men at den er søtet med for det meste fruktose, som har lavere GI enn vanlig sukker. Tror du likevel må telle alle de karbene med. Stärke er vel stivelse...
Ville ikke satset på å spise mye av de på ketolyse - spesielt ikke om det er per 33g og ikke per 100g.
Men kanskje noen andre vet bedre enn meg? Tysken min halter noe. XD
LenaBeatrice sa for siden:
Denne er langt i ifra sukkerfri, og hvis det er som du du skriver at en bar på 33 gram inneholder oven nevnte karbohydrater, ja da inneholder jo 100 gram nesten 50 gram karbo.
Står det virkelig sukkerfri på sjokoladen?
Tutta87 sa for siden:
Fader også... Pokker. Den er bare SÅÅÅÅ god. smelter på tunga. Så det måtte jo selvfølgelig være for godt til å være sant....
Men hvem sjokolade koser dere dere med på lørdag da?? Bare de med 70% kakao??
LenaBeatrice sa for siden:
Ikke så ofte jeg koser meg med sjokolade, men hvis jeg gjør det blir det som regel litt mørk sjokolade med minst 70 % kakao.
Kitsu sa for siden:
86% til Freia vanligvis. Men det er ikke en lørdagsting, mer en "nå vil jeg skjemme meg bort" ting en sjelden gang i blant. Blir oftere sånn som i dag - stangselleri og krydderost. Eller jeg spanderer på meg noe god import-ost og lager et ostefat. Eller cottage cheese med kanel og litt bær. Jeg er rett og slett ikke glad i søtt lengre, melkesjokolade f.eks. smaker py.
Nina L sa for siden:
For meg er ikke 80% sjokolade sjokolade :D yuck... Det nærmeste jeg har kommet 'vanlig' melkesjokolade er sjokoladeprinsens.. Den er veldig god, men jeg kan 'heldigvis' ikke spise så mye av den, 2 ruter, og jeg må fly på do resten av kvelden!
Har også prøvd sjokolade fra sukkerfritt, den er OK, men litt rar i konsistensen, og litt 'papp' smak...
Men jeg klarer desverre ikke sjokolade med høyt kakaoinnhold, kan godt spise en hel plate i mangel av noe annet, men har fortsatt like lyst på sjokolade (les melkesjokolade) etterpå, da dette ikke kommer i nærheten av å stille suget..
Men prøv litt forskjellig, bare vær obs på at ikke alle tåler sukkeralkoholer like godt! (eller enda bedre, la vær å prøve, ta et glass vann, puss tenner, eller spis litt middagsrester istedenfor:D ... skulle ønske jeg kunne følge mitt eget råd!)
Charlott sa for siden:
Hjelper det på melkesjokoladesuget med feks litt sjokolademousse feks?
snitzel68 sa for siden:
Kjøper Cloetta sin sukkerfrie, har den både som 72% og melkesjokolade. Er søtet med maltitol, men dessverre så tåler magen min det :( Synes de er veldig gode. Er å få kjøpt på Rema og noen Bunnpris butikker.
marjusen sa for siden:
den cloetta sukkerfrie melkesjokoladen har vel 10 gram ca i plata?
Nina L sa for siden:
Det har jeg faktisk ikke forsøkt:) har ikke lagd noe 'lavkarbogodt' ennå.
kanskje jeg skal prøve det, for jeg kan godt spise kaker og slikt med mørk sjokolade, da er den på en måte spedd ut..
Charlott sa for siden:
Det var da voldsomt så raus jeg var med feks feks i det svaret da :p
Her har du oppskrift på en av flere! Så er det mange som synes gele laget av funlightsaft er snadder - bland inn litt vispet krem så har du fromage :D
Masse muligheter!
marjusen sa for siden:
Anbefaler deg å prøve denne også:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40239
Lag de som muffinser. Får 7 STOOORE muffins av denne oppskriften. Det er ca 2 kh pr stk. Nam nam nam. Disse er så gode.
snitzel68 sa for siden:
Ups ! Er det så mye da ? Har ikke noe hjemme nå, så jeg kan sjekke. Trodde det var mindre jeg, men mulig jeg har bomma :(
Nicpins sa for siden:
Sinnsykt mye karber ja, nesten 50% :ja: Ikke særlig lavkarbo dessverre.
Oftest er det beste å klare å kutte slike avhengigheter. Forsøk å få i deg nok fett kjøtt og drikke nok vann, (ca 3,5 liter pr dag) fordi da fyser man ikke så lett. Ofte er "fysing" forkledt tørste.
jeg koser meg med den kjente sjokoladen "nakkekotelett" :D
Men seriøst: denne kosegreia måtte jeg bare bryte fordi den tankegangen styrte meg veldig.
Mat = kos = belønning funka ikke for meg. Jeg måtte mentalt over på mat = brensel. Punktum.
Men det var jo min erfaring da.
:)
Georgine sa for siden:
I Sverige får du kjøpt 87% og 99% sjokolade og særlig den siste river godt i munnen. En bit og du er kurert for sjokolade en ukes tid. :D
Nina L sa for siden:
Godt at noen har noen eksempler da :D
I går prøvde jeg meg på denne, for den var veldig enkel å lage!
Den ble ganske bitter, selv om jeg hadde litt sukrin og stevia i kremen, men den gjorde underverker på sjokoladesuget! Orket 2 ts, og så ble jeg så kvalm at bare tankten på sjokolade...
Men den var god da, genialt at den er mektig, for da spiser man ikke så mye!
Men nå skal jeg slutte å kapre tråden her, men håper trådstarter har fått noen gode tips, det har i hvert fall jeg:)
maynard sa for siden:
Anbefaller å lage rå sjokolade selv :)
Da får man med alle de gode næringsstoffene, og kan kontrollere hva slag søtning man bruker selv. Også er det supergodt;)
Forøvrig så vil jeg bare nevne at det er ikke alle som tåler cloetta sine...:p
Impulsiw sa for siden:
harm fikk lyst på sjokolade nå..sulten om dagen :lol:
Skal jammen prøve den colettaen til helgen :D
imosti sa for siden:
Hei
Jeg får skikkelig blodsukker-skjelven av atkinsbarer så det er ikke tvil om at mine tarmer DESSVERRE tar opp disse som sukker (derfor mener jeg det er på plass med en advarsel der).
Noe som var godt var : Smelt mørk (90%) sjokolade og ha i like stor mengde coucosa med smak.Ha i litt sukrose (ikke blodsukker stigning) og hakkede paranøtter(svært lite karbo).Jeg tok i masse nøtter så blir konsentrasjonen av sjokolade liten, men smaken likevel stor! Hell i f.eks en isboks med bakepapir i og sett kaldt. Regn sammen alt du har brukt og hva f.eks 20 gram KOS blir. Sunt kos faktisk! Mener det var rundt 1g karb pr 20gram ca..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.