Electrolux (AEG) Power- 2400 watt.
(vet ikke hvilken modell...men det står power på den med store bokstaver! Hehe)
Den koster 999,- på elkjøp, og var virkelig verdt pengene! Suger som bare nøkken! Tåler en del og har lang slange og strømledning, microfilter og justerbar sugestyrke, genialt om en skal støvsuge noe annet enn gulvet.
De har støvsugere ned i 499 tror jeg, rundt om, og den forrige jeg hadde, som jeg betalte 600 for, holdt i 4-5 år. Og fikk en del røff behandling for og si det sånn. Hehe.
Tror man får litt hva man betaler for når det kommer til akkurat støvsugere. Men den vi har, Powersaken er helt super. Har ikke hatt den så veldig lenge da, så hvor "holdbar" den er vet jeg ikke enda.
Erfaringsmessig vil jeg anbefale Nilfisk eller Miele, er ikke blandt i billigste, men du får de ned i 1000-1300 kr.
Men som Snis83 sier, så får du det du betaler for. Med dyr i hus, er det ekstra viktig med en god støvsuger med HEPAFILTER, som fjerner lukt.
Veldig mange vil ha støvsuger veldig billig, men om du kjøper en ordentlig en med en gang, kan den vare LENGE, i stedet for å bytte ut en hvert 3. år, og til slutt har du jo faktisk betalt like mye som en litt dyrere en. Tenk så mye mer miljøvenlig det er å bare kjøpe 1 støvsuger, enn 3-4 billige! Og så mange ekstra turer i butikken du må da!
Miele og Nilfisk er generelt de merkene med minst reklamasjoner også, veldig kjedelig å sitte uten støvsuger i 3 uker, fordi det er noe galt med den og du må sende den på service.
Og ja, jeg kan støvsugere, har bred erfaring i salg av dem, og har vært på mange kurs for å lære om dem. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.