Jeg var hos min mor en tur ikveld, å da så jeg det stod noe om fett i hjemmet, så leste jeg det, å det var om skaldeman, jeg leste alt om tips, å så over oppskriftene, å det er jo det samme som vi gjør, er det ikke?
Er det det samme? så når jeg er på ketolyse, så er jeg også på skaldeman egentlig eller?
Vi kan jo spise samme oppskrifter, å det er jo samme tips om maks 5 g karber pr 100 g osv. å det gikk på det samme syns jeg da:o
hmm..jeg forandret diet etter at jeg gikk fra ketolyse til skaldeman.
det er bla mer grøntfor med ketolyse.
skaldeman er strengere der.
han har eget diet forslag til 3 ulike grupper, de som er:
50+
25+
10+
Men hvor står hans diett forslag for de ulike alderene? jeg har vært inne å snoket å jeg fant ikke ut av det helt :o må bare se hvordan det ser ut i forhold :)
Ikke ulike aldre, men ut i fra hvor mye overvekt du har ;)
10 kg
+25 kg og
+50 kg
Tror nok du må investere i ei bok, event låne den på bibliotekt, det står ikke fullt så mye om Skaldeman her på forumet :)
Event forsøke å Google litt for å se hva du finner der :)
først kjørte jeg til nærmeste bibliotek, 30 min,men der hadde de kun en lavkarbo, å den var utlånt, ingen egen på skaldeman, neste bibliotek, var 2 timers reise, å ikke de hadde en gang....
Har et igjen,men det er litt lenger borte,men ca 2 timer, håper de har der,skal ringe til de nå, å hente den en annen dag...
Nå ringte jeg til siste biblioteket, å de hadde ingen lavkarbo, skaldeman eller ketolyse bøker inne, å i tillegg var det ventelister på de, så den første boken får jeg tidligst om 1,5 mnd...
Åå, det har vi ikke her, jeg må reise 2 timer for å komme dit igjen, å skal på jobb alle dager nå unntatt søndag og onsdag i neste uke..så det får jeg nok dessverre ikke til :o men skal sjekke om noen andre skal til byen, så tusen takk for tipset :D
Ene Dahlqvist-boka er på Mammutsalg nå, men ingen Skaldeman.
Hvis du har nasjonalt biblioteklånekort med pinkode (fås på ditt lokale bibliotek), så kan du bestille bok fra hvilket bibliotek du vil i landet og få den sendt til ditt nærmeste bibliotek for avhenting der - aldeles gratis!
Den nyeste vil nok være vanskelig å få låne uten å stå på venteliste et sted, men flere av de eldre bør finnes inne her og der. Prøv deg fram på samsok.no - bare å søke på Skaldeman!
Smug-les i GI null-boka i en bokhandler, da vel, om du er utålmodig. Slå opp på kapittelet om de forskjellige vektgruppene og les der bare. Det går sikkert fort fordi det er oversiktlig nok, tror jeg.
Jeg kan ikke smuglese, for ingen av bokhandlerene har den her :(
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.