< Tilbake til oversikten

Hvordan få i gang magen?

Dolsi sa for siden:

Etter at jeg sluttet å spise lavkarboknekkebrød, så stoppet magen min opp.
Har ikke hatt avføring på 3 dager, så nå tenker jeg at jeg må prøve noe for å få tømt magen. :eek:

Noen som har gode råd for hva jeg kan ta for å få magen i gang?
Jeg har noen dråper som heter laxoberal, men de inneholder sorbitol.
Nå er det jo bare snakk om at man skal ta 10-15 dråper av dette, så det gjør kanskje ikke noe?

LibraGirl sa for siden:

Hos meg funker cocosaen som avføringsmiddel om jeg spiser
mye av det :)

smgj sa for siden:

Rå gulrøtter synes jeg hjelper - 1-2 stk pleier å gjøre susen. Spesielt om jeg spiser dem før jeg skal gå eller moderat bevege meg på annen måte.

Furine sa for siden:

Får du i deg nok vatn?

Dolsi sa for siden:

Ja, drikker masse.
Magen min bruker å fungere fint. Fast dotømmeing hver morgen. Men nå etter at jeg kuttet ut lavkarboknekkebrødene, så ble jeg treg i magen ja.
Tok 15 dråper laxoberal før jeg la meg i går kveld og i dag har magen fungert veldig bra :D

lille_trille sa for siden:

Prøv å legg litt hele linfrø i et glass vann. Etter en stund kommer det en slags hinne/blir geleaktig. Tøm innpå. Smører systemet godt :)

Okie sa for siden:

Både linfrø og cocosa fungerer fint. salat og nøtter er også fint å huske hver dag for fiber (selv om knekkebrødet av nøtter syns jeg er kjempe for å få fart på saken) Kan jeg spørre hvorfor du har sluttet med knekkebrødet?

Tullo sa for siden:

Gode tips her ;)

Dolsi sa for siden:

Fordi jeg tester ut om det var dem som hemmet vektnedgangen min. Kommer ikke til å innta linfrø heller av samme grunn:)

Tok meg 15 dråper laxoberal i går kveld da, og magen fungerte straks jeg sto opp i dag. Måtte springe på do to ganger under ledermøte på jobb i dag også :D

Vidundra sa for siden:

Her finnes en oppskrift på en fløtegrøt. Tråden kommer med advarsler om at den setter i gang fordøyelsen, og det kan jeg skrive under på at den gjør. (For meg som hadde normal fordøyelse i utgangspunktet ble påfølgende døgn utrolig slitsomt ... :rolleyes: )

Dolsi sa for siden:

Takk for tips. Men den har jeg prøvd flere ganger. Den smaker godt,men det får ikke fart på magen hos meg. Dessverre så kan jeg ikke innta særlig mye fløte heller før vekta går feil vei, så det er også ut for tiden.

Ikke rart jeg har mista lysten på mat helt, for alt som er godt er jo ute for tiden :(

Livsglede sa for siden:

Om du ikke skal unngå fiberhusk, så er det et godt råd å ta 1 ss i et glass vann morgen og kveld + et glass vann rett etter inntaket, så får du normalisert ditt toalettbesøk. Dette gjelder for stopp eller "eat and go" så fiberhusk eller HUSK er tarmregulerende. Er du veldig plaget med full forstoppelse anbefaler jeg deg Engelsk salt som du kjøper på apotek, men bør absolutt inntas en dag man har fri da dette er meget, meget effektivt.

Ups, glemte helt ut magnesium kan også få fart på magen om den er treg;-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.