< Tilbake til oversikten

Fysen på mat, er det normalt og kan jeg spise mer?

christinal sa for siden:

Jeg er så innmari fysen og har vært det i to dager nå. Er ikke sulten og fyser ikke på sjokolade men mat rett og slett, bør jeg spise mer da?
Min meny i dag har vært:
frokost 1 skive nannas brød med ekte smør og tre skiver gulost og litt paprika
lunsj: omelett av to egg og fløte med skinke, purre og ost. Spist sammen med salat med tyrkisk yoghurt
mellom måltid, ei skive ost
middag: kotelett med masse smør, frityrstekte sellerirot, og salat.
1 lavkarbo sjoko muffin med ostekrem

Har drukket vann til alle måltider så og ellers har drukket 2.7 liter vann, ca 6 dl kaffe og 2 dl te(begynner å bli skikkelig tett i halsen også)

Skal jeg spise mer mat eller noen ostechips eller bare prøve å overse det?

Har holdt på i 4 uker nå,kun 2 av de med fullt fokus, de første to var nedtrapping.

Kitt sa for siden:

Dersom du er fysen, spiser du rett og slett for lite!:eek:
Du skal ikke trenge mellommåltider om du spiser nok mat/fett/proteiner hver gang du er virkelig sulten!
I begynnelsen er det vanlig at men opplever å være en del sulten. Det går over etter som kroppen venner seg kostholdet!:D

christinal sa for siden:

Takk, da blir det mere mat bare barna har lagt seg. Mere fett:cool:

Rin sa for siden:

Det heter jo "spis når du er sulten - til du er mett". :) Kitt har nok rett i at du rett og slett trenger litt mer enn du har fått i deg. Ellers kan det tilføyes at jeg har det sånn i et par dager rett før mensen - ikke godtesyk, bare enormt matsulten. Lettere å akseptere når man har identifisert et sånt mønster. :p

senorita sa for siden:

beskjeden frokost da :) Kanskje spise litt mer til hvert måltid, eller bare legge på litt mer fett, som metter masse :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.