< Tilbake til oversikten

Ofte vannlating

Simpfan sa for siden:

Er det normalt å må mye på do når man har begynt med lavkarbo? Etter at jeg har trappet opp til en del av kosten med lavkarbo har jeg begynt å måtte tisse hele tiden. Det er mye som kommer også. Kvitter kroppen seg med mer vann nå enn før?

Charlott sa for siden:

Yepp :D Det roer seg etterhvert ;)

Viktig å sørge for å få i seg nok salter, drikk gjerne litt Farris :)

mama67 sa for siden:

Tror jeg tissa en liter sånn ca hvert kvarter i starten av ketolysekuren for noen år tilbake :P
Det var bare de første dagene, og så roet det seg. Karbohydrater binder vann i kroppen, og når man kutter karbo, kvitter kroppen seg med vann.

Simpfan sa for siden:

Tenkte meg det. takk for svar, da var det en mindre ting å bekymre seg for. :D

Santander sa for siden:

Ser at linken ikke er helt ny, men prøver meg med et spørsmål fordet om :)

Jeg har fulgt lchf nå i ca 6 uker. Jeg har også dette "problemet" - så fort jeg drikker en slurk med vann går det knapt to minutter før jeg nesten må løpe på toalettet. Da jeg prøver å få i meg 3 liter til dagen, blir dette veeel mange turer på toalettet. Hvor lenge ca kan jeg forvente at dette vedvarer? Våknet for første gang i mitt liv midt på natten i går og måtte løpe på toalettet...flaks at jeg våknet ihvertfall :p

I helga var det middag for første gang hos svigers siden jeg starta, og fikk meg ikke helt til å droppe desserten som ble satt foran meg (tar "the talk" med de når kunnskapen sitter skikkelig - har ikke nok å argumentere med enda)
Uuuansett, vil en slik utskeielse starte "vannprosessen" på nytt?
Takker for svar :)

Rin sa for siden:

Dette er vel ikke så veldig beroligende - men jeg har det fortsatt sånn, etter 1,5 år på ketogent kosthold. :p Det har blitt en vane å måtte stå opp minst én gang iløpet av natten for å tømme blæra. Men, jeg drikker også veldig mye, og klarer rett og slett ikke å la være å drikke etter et visst tidspunkt på kvelden - jeg er for tørst! :rolleyes:

Engledans sa for siden:

Flyr som en jojo jeg og:eek:

Santander sa for siden:

Oisann!! :stuart:
Da er jeg ihvertfall ikke alene :p Krysser fingrene for at det gir seg hos meg, men igjen så er det kanskje ikke det verste som kan skje - alle fordelene veier mer enn nok opp - foreløpig ihvertfall :D Skal gjøre et forsøk på å ikke drikke så mye siste timene før jeg legger meg, og se om det hjelper. Men er jo som du sier, blir ganske tørst. Kanskje litt økt saltinntak kan hjelpe? Har aldri pleid å salte mat noe særlig, hverken under matlaging eller når jeg spiser

Rin sa for siden:

Ja, det kan lønne seg å bruke litt ekstra salt, og evt drikke en skvett farris. Er ikke så flink til å salte maten jeg heller (blir jo så distrahert av alt mulig annet krydder), men har bytta ut seltin med diverse mineralsalt - tror det har hjulpet litt på balansen. :cool:

Santander sa for siden:

Skal teste å bytte ut seltin, og kanskje ha litt mere salt i maten.
Så i dag at det er kampanjetilbud på farris/bris på Rimi, 8kr flaska, så skal jammen hamstres litt!! :D

Ellers kom jeg over dette sitatet fra 2008
"Om man drikker veldig mye vann/væske, vil elektrolytt- balansen i kroppen endres drastisk.
Dette kan medføre hjerteproblemer og hevelse på hjernen.:eek:
Er nok derfor du har fått beskjed om å få i deg nok salt.

Hva som er mye, varierer fra person til person, men alt over 3 liter kan være mye. Drikker man mer, må man passe på å fordele det jevnt over døgnet og å få i seg nok salt slik at ikke for mye av de stoffene man trenger blir skyldt ut av nyrene."

Merker jeg ble litt småskremt av det..har spurt i en annen tråd nå nettopp om dette kan utdypes litt, for dette var jeg ikke klar over

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.