< Tilbake til oversikten

Hvilken lavkarbo-bok anbefaler du?

tingelinge87 sa for siden:

Sitter å ser på forskjellige bøker det går ann å bestille på nett.. men vet jammen ikke hvilken jeg skal velge..

forslag ?

Sunroad78 sa for siden:

"Frisk med lavkarbo - 100 oppskrifter" av Dr. Sofie Hexeberg og Gunn-Karin Sakariassen :D

Der følger det med ein 4 vekers menyplan, med oppskrifter basert på mellom 30-50 gr kh pr dag :D

knh sa for siden:

Bedre uten brød av Wolfgang Lutz!!! Uten tvil ;)
Den er utrolig bra, og bør leses av alle, uansett om man bare lever generell lavkarbo eller følger en spesiell filosof :)

Sukrin sa for siden:

Har lest "Frisk med Lavkarbo " av sofie hexeberg (IKKE oppskriftboka) og den var veldig bra. Imponerende hvor mange sykdommer og plager som forsvinner på lavkarbo!

Holder på med "Dr. Dahlqvists guide til LCHF" Liker den veldig godt så langt. Litt mer vitenskapelig grunnlag.

Ville nok lest litt forskjellig. Ser iallefall selv at det er godt med litt ulike perspektiv på lavkarbo (selv om alle bøkene jeg skal lese er forkjempere for det).

Ser du på forlaget "lille måne"? Der er det meste om lavkarbo som er på norsk.

Sukrin sa for siden:

Forresten:anbefaler å låne på biblioteket. Gratis, og et alternativ det er fort å glemme :)

ninagronn sa for siden:

Denne kjøpte jeg i går, og har bladd gjennom den i dag, ser ut som det er mye godt der.

Sunroad78 sa for siden:

Kan anbefale både krabbekake, innpakka kvit fisk og tomatsuppa :) Veldig god mat og menyen er enkel å følge :D

Tittit sa for siden:

"spis deg ned i vekt" av sten sture skaldeman
veldig bra og lettlest.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.